2009-08-24, 17:43
Medlem
detta var tamejfan det dummaste ja hört,, här har vi en tokig snut i en visp som påstår att han blivit bländad av en laser på marken,,
hur fan vet man att det inte var en av polisens lasermätare för hastigheter, alla europavägar är ju fulla av snutar med laserpistoler,,
ja förstår att det kan vara besvärligt för helikopter poliser med mera om folk sjuter på dom med eldhand vapen eller ännu värre radar styrda missiler,,
Citera
2009-08-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Kolla upp lite statistik och såg att Malmö inte är den mest brottsdrabbade staden i Sverige. Däremot så är S.Innerstaden det område i Sverige mest mest anmälda brott. Andra områden i Malmö, tex Limhamn Bunkleflo är en av de tryggaste i Sverige så det jämnar väl ut sig...

Källa?. Vart fick du tag i den informationen?
Citera
2009-08-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
detta var tamejfan det dummaste ja hört,, här har vi en tokig snut i en visp som påstår att han blivit bländad av en laser på marken,,
hur fan vet man att det inte var en av polisens lasermätare för hastigheter, alla europavägar är ju fulla av snutar med laserpistoler,,
ja förstår att det kan vara besvärligt för helikopter poliser med mera om folk sjuter på dom med eldhand vapen eller ännu värre radar styrda missiler,,

http://sydsvenskan.se/malmo/article5...elikopter.html

www.pppress.se SÖK på "laserljus" så ser du att idioten blev gripen
Citera
2009-08-24, 18:41
Medlem
Jeppe Soons avatar
Jobbade ett tag i Bagarmossen och där cirkulerade en helikopter minst 3 dagar i veckan, ibland mer, snutarna åkte med blåljus nästan varje dag, tror det slår malmö med hästlängder!
Citera
2009-08-24, 20:35
Medlem
Är det verkligen så allvarligt? Menar en laserstråle från 400m? " som att bli bländad av en blixt på nära håll" Yeah right.
Citera
2009-08-24, 21:00
Medlem
Svenne.B.Anans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualani
Är det verkligen så allvarligt? Menar en laserstråle från 400m? " som att bli bländad av en blixt på nära håll" Yeah right.

psst, kolla på reklamenbannern till höger som annonserar om "extrema laserpekare".
Citera
2009-08-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Hur som helst så måste Malmö vara den mest brottsbelastade staden i hela landet.

Även om mycket skit förekommer i Göteborg och Stockholm, så "leder" nog Malmö denna "liga". Bl.a. p.g.a. av bron och närheten till Köpenhamn.

Skitsnack. Det är till 100% pga alla blattar i rosengård etc
Citera
2009-08-24, 21:30
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak

Har du någonsin hört talas om någon som blivit bländad av en hastighetsmätande laser?
Hur otroligt det än kan låta för dig, så finns det olika typ av laserinstrument och styrka.

Dessutom, varför skulle en trafikpolis få för sig att plötsligt rikta en aktiv laser upp mot en kollegas helikopter...

Att du skippat en och annan svenskalektion förstår alla.
Nu förstår vi plötsligt att det även var glest med besöken på fysiklektionerna.
Helt okej... dina val... Men tänk dig för innan du skriver galla om andras mer korrekta fakta.

//Brute
Citera
2009-08-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualani

Jag har en laserpekare som jag beställt över nätet från Hong Kong. Den når 3km och strålen syns hela vägen. Dvs inte bara pricken längst bort syns utan hela strålen.

Jag har gjort hål i svart eltejp som vi har på jobbet. Så jo, det är verkligen så allvarligt.

" I höstas togs två Malmöpoliser ur tjänst sedan en man riktat en stråle mot deras ögon och en polisman i Trelleborg har drabbats av samma sak. "
Citera
2009-08-24, 22:21
Medlem
Jeppe Soons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Skitsnack. Det är till 100% pga alla blattar i rosengård etc
Slå på tv:n och kolla lite på nyheterna! Har hört det förut men nu tror jag på det. Rosengårdarna vill bara vara ifred, kommer man till rosengård och bråkar så får man veta att man lever!!
Citera
2009-08-24, 22:37
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
offtopic.
Har man helt slutat med hastighetsövervakning med helikopter?

jepp. för dyrt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe Soon
Slå på tv:n och kolla lite på nyheterna! Har hört det förut men nu tror jag på det. Rosengårdarna vill bara vara ifred, kommer man till rosengård och bråkar så får man veta att man lever!!

Vara ifred och få bidrag samt råna ungdomar i city.
Citera
2009-08-24, 23:11
Medlem
Jeppe Soons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes X
jepp. för dyrt.
Vara ifred och få bidrag samt råna ungdomar i city.
Bor du där! om du är bidragstagare och rånare så ber jag så mycket om ursäkt! Ledsen om jag sårade dej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in