• 1
  • 2
2009-08-23, 17:01
Medlem
Belenuss avatar
Tänkte införskaffa ett hemmagym. Börjar med bänkpress, skivstång och vikter. Är det någonting man bör tänka på vad gäller stänger? Finns det något standardmått (vad gäller tjockleken) eller så som de flesta vikter är anpassade efter och som man bör satsa på?
Citera
2009-08-23, 17:06
Medlem
KoettFaerss avatar
Om de håller för att bära upp din fb-kuk så är det fint skit. Köp bara så billigt du kan, är de inte uråldriga skräpprylar så ska de vara av standardmått.
Citera
2009-08-23, 18:01
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belenus
Tänkte införskaffa ett hemmagym. Börjar med bänkpress, skivstång och vikter. Är det någonting man bör tänka på vad gäller stänger? Finns det något standardmått (vad gäller tjockleken) eller så som de flesta vikter är anpassade efter och som man bör satsa på?

Att man får det man betalar för...
Citera
2009-08-23, 18:05
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Att man får det man betalar för...

Vad tänker du att man ska behöva lägga ut för en vettig bänkpress med tillhörande 100 kg? Begagnat, alltså.
Citera
2009-08-23, 18:07
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Vad tänker du att man ska behöva lägga ut för en vettig bänkpress med tillhörande 100 kg? Begagnat, alltså.

Någon tusenlapp låter vettigt.
Citera
2009-08-23, 18:09
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Någon tusenlapp låter vettigt.

Wut... så lite?! För bänkpress, stång och kring 100 kg? 2000 minst var min spontana tanke - men jag har ingen aning.
Citera
2009-08-23, 18:30
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Wut... så lite?! För bänkpress, stång och kring 100 kg? 2000 minst var min spontana tanke - men jag har ingen aning.

En "vän" köpte en ny bänk med tillhörande skivstång och vikter (vet inte hur mycket) för 2500.
Citera
2009-08-23, 18:32
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottweiler
En "vän" köpte en ny bänk med tillhörande skivstång och vikter (vet inte hur mycket) för 2500.

Fett! Inga skitgrejer då, eller? Behöver väl inget überrobust direkt, men bänken ska kunna klara kring 150 kg.
Citera
2009-08-23, 19:57
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Fett! Inga skitgrejer då, eller? Behöver väl inget überrobust direkt, men bänken ska kunna klara kring 150 kg.

Nej, är enligt honom bra saker. "Spartacus" tror jag märket var, är inte säker.
Citera
2009-08-24, 13:01
Medlem
Belenuss avatar
Det verkar inte särskilt lätt att hitta bänk eller vikter. I alla fall inte inom gbg-området. Vill helst inte betala multum för frakt från någon annanstans.
Citera
2009-08-24, 14:24
Medlem
Belenuss avatar
Trojan Training Bench med 50 kilo vikter för 1500 kr - låter det som en okay deal?
Citera
2009-08-24, 14:36
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Trojan Training Bench med 50 kilo vikter för 1500 kr - låter det som en okay deal?
Har själv en sådan bänk hemma som jag använde då jag var lite. Den duger väl, den håller stången uppe, dock så kommer jag ihåg att stöden man lägger stången på låg precis i vägen för där jag brukar greppa, och så sticker det ut lite på stöden också = aj i knogarna!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in