• 1
  • 2
2009-08-24, 14:40
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Har själv en sådan bänk hemma som jag använde då jag var lite. Den duger väl, den håller stången uppe, dock så kommer jag ihåg att stöden man lägger stången på låg precis i vägen för där jag brukar greppa, och så sticker det ut lite på stöden också = aj i knogarna!

Klarar den av att hålla uppe kring 130 kilo tror du? Eller är det värsta skiten?
Citera
2009-08-24, 14:42
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belenus
Klarar den av att hålla uppe kring 130 kilo tror du? Eller är det värsta skiten?
Hmm, då blev det en annan femma, ja, men det tror jag! Har haft på, vad blir det... 90kg på den tror jag som mest och det var då inga problem. Riktigt så klen var iaf inte den jag hade.
Citera
2009-08-24, 14:47
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Hmm, då blev det en annan femma, ja, men det tror jag! Har haft på, vad blir det... 90kg på den tror jag som mest och det var då inga problem. Riktigt så klen var iaf inte den jag hade.

Kan man reglera höjd på stånghållaren och vinkeln på bänken?
Citera
2009-08-24, 14:54
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belenus
Kan man reglera höjd på stånghållaren och vinkeln på bänken?
Den jag hade kunde man höja och sänka hållarna men inte bänken, men det var väl iaf 6-7 år sen vi köpte den.
Citera
2009-08-30, 10:47
Medlem
Belenuss avatar
http://img137.imageshack.us/img137/2...hment1aspx.jpg

Ovanstående inklusive några fler viktskivor (50 kg sammanlagt, ungefär, enligt utsago) för 1500 kr. Låter det som en okay deal?

Edit:
Detta är vad jag får i viktväg:
2 st hantlar 10 kg st
2st 5kg
4st 10kg
Senast redigerad av Belenus 2009-08-30 kl. 11:20.
Citera
2009-09-03, 15:09
Medlem
Belenuss avatar
Så, av bilden att döma: Om jag vill ha möjligheten att kunna gå upp till säg... 130 kilo, bör jag då se mig om efter en robustare bänk, eller ser den här okay ut?
Man får rätt snålt med vikter till, men jag får väl införskaffa 40 kg till på annan väg.
Citera
2009-09-03, 15:36
Medlem
-Johan-s avatar
Jag hade inte lagt på 130kg på varken den stången eller den ställningen.

Riktigt bra grejer kostar mer än 1500:-.
Citera
2009-09-03, 19:03
Medlem
tlasaks avatar
http://www.bodypowerequipment.se/ErbjudandePaket.htm

Där var annars ett schysst erbjudande (längst ner, dock tillfälligt slut.).
Citera
2009-09-07, 20:58
Medlem
Belenuss avatar
Var och tittade på bänken idag. Kändes väl sådärbra. Det största problemet, som jag upplevde det, var att ställningen var "för smal för att greppa innanför men för bred för att greppa utanför", om ni förstår. Dock har jag inte bänkat på något år, så det kan hända att jag inbillar mig. Ska man greppa utanför (vilket jag föredrar) så står det i alla fall jävligt klart att man blir tvungen att köpa en ny stång (Vad kostar det?); ställningen mätte 62 centimeter mellan benen, och stångens greppyta endast 83 centimeter - ta sen bort fem centimeter p.g.a. benen och du har typ fem centimeter per hand för att greppa. Funkar absolut inte. Dessutom är klämrisken lite irriterande.

Så, vad mäter tiokilosstänger som denna vanligtvis? 130 från ände till ände i dennas fall, men bara, som sagt, 83 för greppytan. Någon kunnig som kan upplysa mig i frågan?

Hm... viktigast av allt, förresten: Kvinnan jag var hemma hos för att titta på bänken var bisarrt het.
Citera
2009-09-07, 22:07
Medlem
vissa stänger håller inte för mer än 90-100kg. det kan ju bara bra att kolla upp beroende på hur tungt du tänkt lyfta.
Citera
2009-09-08, 00:21
Medlem
mxnissens avatar
Hade ett hemmagym en gång. Köpte det för 1000 kr. Knappt använt.
Fungerade väl helt okej tills skiten gick helt av när jag körde lite bänkpress.

Tur man hade tillgång till svets! Veckan efter var det sålt för 2000 kr

Och ja, man får vad man betelar för (i de flesta fall).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in