Citat:
Ursprungligen postat av zooey
Det där förstår jag inte. Han skall alltså straffas hårt som hämnd, är det det du menar? I så fall är det bättre att ge psykiatrerna en ärlig chans att försöka hjälpa stackarn.
För övrigt tror jag att flashback har skrämt honom tillräckligt. Jag kan ha fel, men jag tror att vi kommer se en mönstermedborgare då han har kommer ut/betalat böterna. Han måste vara helt vettskrämd, jag skulle inte ens våga titta åt liten kråka om jag visste att hela flashbacks ögon brände i nacken.
Nej, jag menar att han ska straffas hårt som STRAFF. Istället för att straffa honom mildt med en behandling som kanske inte ens gör någon nytta. Tycker inte man är en stackare direkt för att man mördar/torterar djur, har man sjuka begär ska man ge fan i att utöva dom, inte vinna sympati pga t.ex. "det är inte mitt fel, min pappa slog mig, snyft".
Om rättspsyk fungerar, varför släpper dom ut sjuka människor? Är läkarna så inkompetenta så man bara kan vara snäll och inte ropa ut "JAG VILL DÖDA ETT DJUUUR" så släpper dom ut en igen?