2009-08-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
Han kommer hamna på televisionen inom en tid där han intervjuas i en soffa och visar sig ångerfull.
Det är väl det troligaste cenariot och på bästa sändningstid också.
2009-08-19, 19:45
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Nej men om man dömer ut livstid för några kattjävlars skull så är man precis lika jävla ofrisk som idioten som avlivade kattjävlarna från början ffs.
Det tycker inte jag. Han har varit så vidrig att han förtjänar något 'extra'. Djur känner också smärta och ångest.
2009-08-19, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det tycker inte jag. Han har varit så vidrig att han förtjänar något 'extra'. Djur känner också smärta och ångest.
absolut talionprincipen(?) borde gälla i dessa dagar
2009-08-19, 19:49
Medlem
Citat:

Men du äter djur? Kan du tänka dig att äta människor också?
2009-08-19, 19:50
Bannlyst
mata inte trollet, är det inte 10 tråden nu?
2009-08-19, 19:51
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Läs mina tidigare poster.
2009-08-19, 19:52
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zooey
Det där förstår jag inte. Han skall alltså straffas hårt som hämnd, är det det du menar? I så fall är det bättre att ge psykiatrerna en ärlig chans att försöka hjälpa stackarn.

För övrigt tror jag att flashback har skrämt honom tillräckligt. Jag kan ha fel, men jag tror att vi kommer se en mönstermedborgare då han har kommer ut/betalat böterna. Han måste vara helt vettskrämd, jag skulle inte ens våga titta åt liten kråka om jag visste att hela flashbacks ögon brände i nacken.

Nej, jag menar att han ska straffas hårt som STRAFF. Istället för att straffa honom mildt med en behandling som kanske inte ens gör någon nytta. Tycker inte man är en stackare direkt för att man mördar/torterar djur, har man sjuka begär ska man ge fan i att utöva dom, inte vinna sympati pga t.ex. "det är inte mitt fel, min pappa slog mig, snyft".

Om rättspsyk fungerar, varför släpper dom ut sjuka människor? Är läkarna så inkompetenta så man bara kan vara snäll och inte ropa ut "JAG VILL DÖDA ETT DJUUUR" så släpper dom ut en igen?
2009-08-19, 19:54
Medlem
Citat:
Lägg ner ditt stolpskott...
Ta dina idéer någon annastans och låt morötterna tysta munnen.
2009-08-19, 19:59
Medlem
Sanningsägarens avatar
Citat:
Ja, en intressant frågeställning är ju:
Vad vill ni att han får för straff om ni fick bestämma helt själva?

Handen på hjärtat.

Ja lobotomering vore väl inte helt fel, efter den behandlingen skulle nog ynkryggen inte göra en fluga förnär.
2009-08-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Lägg ner ditt stolpskott...
Ta dina idéer någon annastans och låt morötterna tysta munnen.

Låt mig gissa, du är kattälskare? Personligen äter jag djur men tycker inte att de har ett likvärdigt värde med människor eftersom jag i så fall inte med gott mod skulle kunna sätta mig ned och äta en köttbit. Jag skulle heller inte kunna tänka mig att jämställa djur med människor så som hund- och kattägare gör då det skulle innebära att jag i så fall lika gärna kunde äta människor...
2009-08-19, 20:00
Medlem
Hoppas det blir länge han får sitta inne....
2009-08-19, 20:01
Medlem
Sanningsägarens avatar
Citat:
Nej men om man dömer ut livstid för några kattjävlars skull så är man precis lika jävla ofrisk som idioten som avlivade kattjävlarna från början ffs.

Hunden då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in