2009-08-19, 19:34
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaeger-
Människor är djur dock, din jävla fittmupp.

Nej, människor är människor och djur är djur. Det är därför det finns olika ord för begreppen människor och djur ditt cp-barn.
2009-08-19, 19:34
  #74
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Ja men det betyder inte att han får livstid. Han har avlivat några djur. Det har du med då du ätit djur under din livstid. Du har precis lika mycket blod på dina händer som den här snubben men vill inte kännas vid det? Skall du också in på livstid då?

Okej återigen, tråden heter "Vilket straff får kattmördaren i Lerum".
Vidare har jag inte ens nämnt ordet livstid föränn nu.
2009-08-19, 19:35
  #75
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Ja men det betyder inte att han får livstid. Han har avlivat några djur. Det har du med då du ätit djur under din livstid. Du har precis lika mycket blod på dina händer som den här snubben men vill inte kännas vid det? Skall du också in på livstid då?

Med skillnaden att dessa djur var ansedda som familjemedlemmar. Dom torterades till döds och blev inte "humant" avlivade. En stor skillnad med andra ord.
2009-08-19, 19:35
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Snälla lägg ner tramset.
Ingen här jämför jakt och djuruppfödning med sadism.

Nej men om man dömer ut livstid för några kattjävlars skull så är man precis lika jävla ofrisk som idioten som avlivade kattjävlarna från början ffs.
2009-08-19, 19:36
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Sånt går att bota.
Men vad ska han ha för straff för det han gjort hittills.

Det kommer de att göra, om han nu någonsin blir intagen.
Häkte verkar ju trevligt nog aktuellt åtminstone. (I morgon.)

BTW Ska han rymma genom en ventil som Bundy??
Är han på häktet i Göteborg, har han att göra om han ska rymma.
Det ligger sju våningar upp nämligen...
Är han på sjukavdelningen så är det sex våningar upp.
2009-08-19, 19:37
  #78
Medlem
Pallevantes avatar
Vilket straff får personerna som starta nya trådar om den här snubben hela tiden?
2009-08-19, 19:38
  #79
Medlem
Gidellas avatar
Låt oss hålla oss till ämnet? Vi vill inte att ytterligare en tråd blir låst...

Ärligt talat tror jag att han kommer åka på rättspsykiatrisk vård. Fängelse är inte något som är tillämpbart i fallet då han klart och tydligt är psykiskt sjuk. Och då han har begått så pass många och allvarliga brott så tvivlar jag på att han enbart skulle få böter.
__________________
Senast redigerad av Gidella 2009-08-19 kl. 19:44.
2009-08-19, 19:39
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Vilket straff får personerna som starta nya trådar om den här snubben hela tiden?
Det går bra, så länge man inte diskuterar honom, utan vilket straff han kan få...
Två helt skilda saker nämligen
2009-08-19, 19:40
  #81
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
Okej återigen, tråden heter "Vilket straff får kattmördaren i Lerum".
Vidare har jag inte ens nämnt ordet livstid föränn nu.

Tvångsvård på psyk ett tag och villkorligt fängelsestraff kanske.Hursomhelst kommer han förmodligen vara ute inom ett par år,gud vet vad han tar sig för då.Man får väl hoppas att de pusslat ihop honom någorlunda mentalt tills dess,annars blir det nervöst i Lerum.Han har ju inte begått något mord(på människor alltså),även om han kanske hade gjort det om han inte gripits,så någon lång inlåsning blir det nog inte fråga om.Fast vad vet man.Bara gissar egentligen.Man får väl vänta och se vad som händer helt enkelt.
Men jag hoppas han blir tvångsvårdad ett bra tag,minst sagt.
__________________
Senast redigerad av leopardlily 2009-08-19 kl. 19:44.
2009-08-19, 19:41
  #82
Medlem
Innan jag läser igenom hela tråden så kan jag ju säga att det ligger i hans eget intresse att hamna på rättspsyk för gott.
2009-08-19, 19:41
  #83
Medlem
Neromechas avatar
Han kommer hamna på televisionen inom en tid där han intervjuas i en soffa och visar sig ångerfull.
2009-08-19, 19:43
  #84
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
Han kommer hamna på televisionen inom en tid där han intervjuas i en soffa och visar sig ångerfull.
Hoppas media har bättre smak än att ge honom någon slags berömmelse för det här.Fast jag bara hoppas.Förmodligen är det väl det han kommer göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in