Citat:
Ursprungligen postat av
infidel
En drönare kan utrustas med autonom slutfasstyrning och därmed bli ostörbar. Det går också att utrusta drönare med en fiberoptisk kommunikationskabel, redan i bruk i Ukraina på den ryska sidan. Dessa drönare är också omöjliga att krascha med telekrigföring. Svenne har som vanligt noll koll.
Då är frågan om det är en drönare eller en robot.
Citat:
Ett svenskt deltagande med en expeditionskår i Ukraina skulle bli en mycket underhållande källa till skadeglädje när stortrutade kaxiga svenskar som vägrar att lyssna upptäcker hur lite de egentligen förstår krigföring på det absolut hårdaste sättet som finns. Britterna sägs vara i färd med att planera för en understödsexpedition till Ukraina, och jag är säker på att Sverige har blivit tillfrågat om deltagande. Jag hoppas att några av de mest korkade och stortrutade användarna i vapen och militär åker med och blir sprängda i småbitar vilket skulle höja nivån på det här forumet avsevärt. En militär förlust i Ukraina skulle ha mycket positiva effekter på det svenska samhället eftersom det skulle sänka förtroendet för det svenska politiska systemet. Det är värt några tusen döda och stympade svenska dumhuvuden. Det är ju inte direkt så att vi har någon brist på dumskallar och medelmåttor i Sverige.
Vad har du själv för gedigen erfarenhet av krig, har du kanske forskat i militärhistora och läst om hur effektiva och förträffliga ryska köttmurarna varit?
Citat:
Ursprungligen postat av
meanmanturbo
Att snabbt komma på plats, dra av några salvor och sticka innan motelden kommer duger Archer bra till Excalibur eller ej. Har aldrig varit planerat att huvuddelen av ammunitionen skulle vara Excalibur vad jag vet.
Exakt, skicka dumma granater i överflöd.