Citat:
Ursprungligen postat av
PilotHockey
Jag bara repeterade det du sa, sedan om du kallar mig dum för att jag citerade dig tyder ju på bara på att du kan kritisera det du själv sagt, bra!

.
Du repeterar det jag säger och sätter in det i ett annat sammanhang med helt andra förutsättningar. Att tro att logiken är applicerbar överallt är enbart ett bevis på din oförmåga att att förstå situationen och istället hitta enkla lösningar på saker och ting. Helt enkelt för att du saknar kunskapen inom den.
Citat:
Ursprungligen postat av
PilotHockey
När det gäller det övriga så tror du att alla kommer gå över till att åka tåg bara för att kapaciteten ökar. Det är ju de alla miljöpartister tar förgivet för att det är så de själva skulle göra. Som ni brukar säga mot SD (87% tycker annorlunda) så hade 89,34% (de som inte röstade mp i gbg) inte konverterat till att åka tåg utan fortsatt åka bil. Det är där hela poängen med västlänken felar och är ett oerhört slöseri på skattepengar på något som inte kommer förändra trafiksituationen i Göteborg.
Nej det var inte det jag sa om du faktiskt tar och läser ordentligt. Tolk väljer att åka kollektivt när tillgängligheten ökar. Det finns en anledning till att städer som tex stockholm med väl utbyggd kollektivtrafik har mer passagerare/capita än städer som har sämre utbyggd kollektivtrafik.
Och nej, västlänken är inte till för de mp väljare som åker tåg. Du skulle med fördel läsa in dig på syftet innan du fortsätter diskussionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
PilotHockey
Dessutom så får de plats ungefär 4200bilar mellan Astra Zeneca och mynningen till Tingstadstunneln med sträckan på 9,2km, genomsnittslängden på en svensk bil, avdraget avstånd för utrymme mellan bilar och multiplicerat med 2 pga. de två filer som faktiskt leder dit.
och sedan har du i snitt 1,2 personer/bil vilket ger 1,2*4200 =5040
Alltså ca 5000 personer på sträckan vid full köbildning precis som jag sa
Citat:
Ursprungligen postat av
PilotHockey
Hade man istället lagt en biltunnel direkt till typ Oljehamnen under hela stan så hade man löst problemet med köer i Göteborg i många år framöver.
Det går att bygga bort trafik, men inte genom att tro att alla börjar åka tåg helt plötsligt.
Den ekvationen förutsätter att
inte mer trafik tillkommer till följd av att resandet får en tidsvinst. Något som aldrig visat sig i annan utbyggnad av vägar.
Har du verkligen läst på ordentligt?