Citat:
Ursprungligen postat av
QARevenge
Jag delar absolut inte din vision och ideologi där du tvingar folk att bryta upp ifrån hem och ort för att tvingas in i den röda zonen där alla tänker grönt och älskar miljöpartiet. Du spottar konsekvent här i tråden på de människor som valt en livstil som innebär boende i lantlig miljö i kranskommuner. Du spottar konsekvent på de som inte har råd att bosätta sig i Vasa eller på Otterhällan. Du saknar fullständigt respekt för andra människors situation och beter dig konsekvent i det yttersta empatilös och nedvärderande mot människor som inte har råd att låna 4 miljoner kronor på banken för att uppfylla ditt ideal.
Vad är din poäng? Att folk har råd att bosätta sig i vasa om man tar bort trängselskatten? Eller att jag spottar på folk som bosätter sig i kranskommunerna?
Jag tycker snarare att det är din ideologi som tvingar fram det du beskriver ovan. I en stad där det inte finns fullgoda möjligheter att ta sig in till stan utan bil skapar automatiskt en bostadssituation där alla vill bo inne i stan, vilket därmed driver upp priserna.
Jag spottar inte på något annat än dina åsikter som innebär att man upphör med fungerande infrastruktur och tvingar bort företag och driver ut folk i arbetslöshet.
Citat:
Ursprungligen postat av
QARevenge
Det faktum att du sitter här och spyr ur dig dina indoktrinerande och totalitära åsikter visar inget annat än debattklimatet i staden Göteborg är på en längre nivå än någon kunde tänka sig. Kritik mot de styrande får bara inte existera.
Indoktrinerade åsikter? I vad?
Jag har en master inom ämnet logistik och transport och bygger mina åsikter utifrån den.
Citat:
Ursprungligen postat av
QARevenge
Jag kallar mig liberal, eller möjligen konservativ, och det är inget liberalt eller för den delen konservativt med att via staten i det yttersta kontrollera människor i så stor del av deras liv att DU får möjligheten peka finger åt majoriteten av regionens befolkning. Du hatar människor som säger emot dig, och du vill allra helst sätta dom på plats, något som du konsekvent visat genom ditt agerande i denna tråden.
Jag accepterar andra åsikter än mina egna, men då du gör anspråk på kunskap som du inte har och slänger in halmgubbar i diskussionen så kan du räkna med att jag sätter dig på plats.
Du påstår att jag hatar de ena och de andra, att jag är indoktrinerad etc etc.
Bevisligen har du inte kunskapen och argumenten för att föra en vettig diskussion så jag är inte förvånad att alla som har motsatt åsikt än din är dumma, indoktrinerade, miljöpartiser, undercoverpolitiker etc etc.
Du vet mycket väl som jag att detta handlar om att du inte vill betala TS, och för att vinna diskussionen slänger du in allehanda argument i tron att du just kommit med något genomtänkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
QARevenge
Om du som du nu gör ställer dig med en galgsnara i ena handen och pekar på oss andra med den andra så får du räkna med lite mothugg, för vi är många som inte kommer sitta still och låta dig och dina kommunistkompisar förstöra våra liv.
Hade jag träffat dig i verkligheten i en mörk gränd hade jag gett dig en fet jävla smäll ditt imbecilla kommunistkräk!
Ja det hade varit en intressant process