2009-08-18, 15:32
Medlem
Herr.Vakens avatar
En person ska överföra pengar till mitt konto, jag har swedbank han har SEB. Jag gav honom mitt banknummer, och nu säger han att SEB'S internetbanking inte tillåter så många siffror som jag gav.

Jag gav alltså hela på 15siffror. Vilken del av numret ska han ha?
xxxx-x, xxx xxx xxx-x.

Snabba svar uppskattas.
Citera
2009-08-18, 15:35
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Vaken
En person ska överföra pengar till mitt konto, jag har swedbank han har SEB. Jag gav honom mitt banknummer, och nu säger han att SEB'S internetbanking inte tillåter så många siffror som jag gav.

Jag gav alltså hela på 15siffror. Vilken del av numret ska han ha?
xxxx-x, xxx xxx xxx-x.

Snabba svar uppskattas.

Det innan kommatecknet är clearingnummer (dvs xxxx-x, xxx xxx xxx-x) och kanske ska utelämnas när man överför Swedbank -> SEB.
Citera
2009-08-18, 15:40
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Det innan kommatecknet är clearingnummer (dvs xxxx-x, xxx xxx xxx-x) och kanske ska utelämnas när man överför Swedbank -> SEB.

Det är SEB -> Swedbank som det ska överföras. Men sak samma. Är du säker på detta?
Citera
2009-08-18, 16:34
Medlem
Asgarvads avatar
Jag har också varit med om detta när jag avslutade ett fondkonto på SEB och gav bankkvinnan mitt Swedbanknummer. Hon påstod också att det var för långt. Hur hon fixade det vet jag inte men stålarna hamnade på mitt konto efter nån dag.
Citera
2009-08-18, 17:16
Medlem
xunigs avatar
Prova först att ta bort bindestrecket i clearingnumret (ist för 1234-5 skriv 12345), fungerar inte det ta bort siffran efter bindestrecket så du bara skriver 1234. Sista siffran i swedbanks clr nummer ska utelämnas ganska ofta när man anmäler konto till autogiro etc, varför vet jag inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in