2009-08-18, 20:27
Bannlyst
Jag är i total symbios med mina medmänniskor i trafiken, ni måste kramas mer i trafiken. Se varje dag som en ny utmaning att träffa en ny vän där ute i bilköerna.
Kanske upplysa stackarn i filen brevid att någon håller på att lufta hans högra bakdäck,

Visa respekt genom vackra handlingar där ute i trafiken så må alla edra resor fullföljas med bravur.
Citera
2009-08-18, 20:32
Medlem
Mycket känslor i denna tråd.

Jag gillar inte människor som ger fan i att använda blinkers.
Folk som ligger under hastighetsbegränsningen.
Citera
2009-08-18, 20:35
Medlem
franges avatar
Något av det absolut värsta som finns är tamejfan folk som inte kan använda backspegeln och/eller blinkers. Vet inte hur många gånger man fått ställa sig på bromsen och grisnita när man kommer i hög hastighet i innerfilen på motorvägen när något jävla hjon helt utan att tänka på bakomvarande trafik och då nyttja just backspeglarna + blinkers, och bara svänger ut mitt framför en. Ofta i krypande under satta hatighetsbegränsningen.

Värst var i våras när jag, med min dåvarande vinterhinks-e30, kom på e4an södergående, hade lite halvbråttom och skulle in till Linköping, Tornbyavfarten. Ligger i stadiga 150km/h i vänsterfilen då jag ser att framför mig svänger en XC70 ut från påfarten innan Tornby. Med blinkers, och lägger sig i högerfilen. Blinkersen slocknar.
"ok, han ska ligga där", hinner jag precis tänka, bara det att han ändrar sig och efter någon sekund så glider han över, utan blinkers, i vänsterfilen.
Pallnit och för första gången så fick jag uppleva att få låsta hjul på motorvägen, hör mina däck gallskrika medans jag (kändes som en hel eftermiddag) forsätter närmare och närmare mot hans dragkrok. Lyckligtvis så hann jag få ner hastigheten, men jag kan säga att jag inte såg hans dragkrok då den skymtes av motorhuven/fronten på min bil. Så pass nära var det. På motorvägen. Och han låg kvar i stabilt 90km/h (på 120-vägen), iallafall tills jag svängde av vid Tornbyavfarten med halvt hjärtflimmer..

En annan sak som är jävligt påfrestande är folk som verkligen inte kan acceptera att bli omkörda. Har hänt flera gånger att man fått någon förkrympt gubbkuk av bakelit som jagar efter en med helljus på efter att man körde om dem, senast var det ett fanskap i någon sorts Toyota-suv, troligtvis en Rav4, som låg efter mig i minst 10 minuter, då gick jag i hastigheter från 50km/h till 180km/h tillbaka till 50km/h och upp igen osv, på 90-vägen för att bli av med honom, men fanskapet gav sig verkligen inte. Och detta för att jag körde om honom med en brukis-740 i 120km/h på 90vägen..
Citera
2009-08-18, 20:53
Medlem
När jag tog kortet så körde jag väldigt lugnt, men nu snart 2 år efter så märker jag till min förtjusning(rädsla? ) att jag blir mer och mer irriterad över parasiter ute på vägarna. Folk som kör för sakta och folk som kör för nära in på bakom. listan kan göras lång...
Citera
2009-08-18, 22:38
Medlem
CCTVs avatar
Försöker att ha tålamod med folks handlingar på vägarna. T.ex. om de kör i 50 på en 70-väg så tänker jag ju att de kanske missade 70-skylten och bryr mig inte så mycket om det, kör om när tillfälle ges. Men visst, när det är folk som gör grova fel så sitter jag ibland och vrålar i bilen. Tutar inte ofta dock, då man hört en hel del historier och läst i nyheterna om folk som följt efter och knivat/skjutit för att någon tutat på dem!

Senaste var väl att någon jävla idiot bytte fil utan att vare sig blinka eller kolla, synd för mig att jag låg precis bredvid i filen han skulle byta till, fick bromsa som fan för att inte bli påkörd. Jag låg inte heller i hans döda vinkel, så han måste helt enkelt skitit i att ens kolla i sidospegeln.
Citera
2009-08-18, 22:48
Bannlyst
Jag stör mig inte alls på någon i trafiken vet ni varför..

Jo för jag har en snabb bil.. som knäcker de flesta bilarna ute på vägarna.. Strular någon framför mig så drar jag om bilen på 2-3sekunder så är problemet löst ur världen

V8 4.2l Mustang 365h

Alla svennars drömbil
Citera
2009-08-18, 22:52
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Att blinka för att visa vart man ska är en bra regel som underlättar för andra trafikanter, att tvingas hålla en alldeles för lågt satt hastighetsbegränsning är statligt överförmynderi.

Ibland är ju hastighetsbegränsningarna alldeles för högt satta. Vem är du som har rätt att avgöra vad som är en korrekt hastighet eller ej?
Citera
2009-08-18, 22:56
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Väjningsplikt, inte stopplikt.

Princip samma jävla sak. Det är tyvärr alltför många fittor till bilister som tror att de har så jävla bråttom att de inte kan vänta tre sekunder. Om någon skall gå över vid ett övergångsställe skall man stanna. Punkt slut.
Citera
2009-08-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckYouTo

Jo för jag har en snabb bil.. som knäcker de flesta bilarna ute på vägarna.. Strular någon framför mig så drar jag om bilen på 2-3sekunder så är problemet löst ur världen

V8 4.2l Mustang 365h

Alla svennars drömbil

Just därför som jag gillar att köra hoj istället för att ta bilen. Man kommer alltid om

Har blivit mer lugn i trafiken numera. Blir inte lika irriterad på folk som kör sakta eller inte blinkar mm. Måste bero på att man blir äldre.
Citera
2009-08-18, 22:58
Moderator
skunkensunes avatar
Kan lägga till ytterligare en sak. Äckliga fetton till Anders Eklund-kopior som tror att stopplinjer bara är en rekommendation och inte ett påbud.
Citera
2009-08-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Kan lägga till ytterligare en sak. Äckliga fetton till Anders Eklund-kopior som tror att stopplinjer bara är en rekommendation och inte ett påbud.
Vad menar du? Är det dålig sikt bör man väl köra ut en aning om man tex ansluter till en landsväg. Så fick jag lära mig i körskolan iaf.

OnT: Jo jag brukar också irritera mig på folk. Mest på folk som kör under hastighetsbegränsningarna, allra helst om de inte kan hålla till höger eller gå ut på väggren när det finns, eller som inte kan vara tydliga med vart de ska med blinkers och placering, framför allt i rondeller.

Tycker det är lite lätt tillfredställande att svära lätt för sig och klaga på folk i bilen. Då känner jag mig bättre än andra
Citera
2009-08-18, 23:12
Medlem
surfacings avatar
Oja.

Men det är ju lätt att man kan bli lite för exalterad när man sitter där tryggt bakom plåten och vrålar när ingen ser och hör. Fast jag har inga problem med att stiga ur och löpa amok, för jag blir inte "irriterad", jag exploderar direkt.

Poängteras bör väl också att jag kan faktiskt också bete mig som ett riktigt arsle i trafiken ibland. Tycker ni jag är en hycklare nu? Skit på er! För ni alla är troligtvis av samma skrot och korn själva.

Citat:
Ursprungligen postat av FuckYouTo

V8 4.2l Mustang 365h

Alla svennars drömbil
Ditt anus.
Senast redigerad av surfacing 2009-08-18 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in