Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Du förstår fortfarande inte sammanhanget, och nu kommer du med icke-argument igen. Tänk om tänk rätt.
Icke-argument? Vilket struntprat. Jag har lagt fram mina källor som i högsta grad är relevanta. Nu är det upp till dig att presentera de bevis du påstår dig sitta på för att motbevisa mig. Att be dig tänka rätt däremot är uppenbarligen ingen idé då du verkar sakna tankeförmåga överhuvudtaget.
Citat:
Nej, det är tomtar som stirrar mer på hastighetsmätaren än omgivningen och inte klarar av att fatta egna beslut som orsakar irritation, omkörningar och onödiga olyckor. Medans övriga världen ökar farten så sänker vi den, och blir bokstavligt talat ifrånåkta.
Lägg fram bevis för detta. Det finns experter som menar att fri satt hastighet som det exempelvis är och har varit i Tyskland snarare ökar risken för olyckor.
Citat:
http://www.guardian.co.uk/world/2007/oct/30/germany.international
Citat:
[...]Road safety experts say it is almost certain that lower speeds would mean lower accident rates. During the 1973 oil crisis, when a limit of 100kph was introduced, the number of accidents and injuries on the autobahns was reduced by half.[...]
Citat:
Trygghetsnarkomanerna på vv har kommit fram till att sänkt fart ger ökad säkerhet. Varför inte sänka till 30 överallt, även på motorvägar? Det ger ju ökad säkerhet. Så tryggt och bra. Fast allra säkrast blir ju trafiken om vi inte har några bilar alls på vägarna, så varför inte förbjuda privat biltrafik och tvinga alla att åka kollektivt? Säkerhet framför allt!
Det där är om någon ett icke-argument. Du kan knappast, även om du flera gånger har visat det, vara så urbota korkad att du jämför innerstadstrafik med motorvägar.
Visa nu de belägg du har för att:
1. Sänkt hastighet utanför skolor INTE minskar antalet olyckor. Du påstod tidigare att du hade bevis för detta.
2. Att majoriteten av alla länder runtomkring i världen höjer hastighetsgränserna eller slopar dessa totalt. Något som du har påstått ovan.
Lägg även fram bevis för att olyckorna sjunker eller inte ökar i dessa länder då du indirekt menar detta då du argumenterar för fria hastigheter.