2009-08-18, 15:35
Moderator
skunkensunes avatar
Korst i taket, ett inlägg från dig som jag nästan håller med om. Det finns en mängd idioter ute på vägarna som inte har där att göra, några exempel.

Människor som kör alldeles för långsamt. Hamnade i somras bakom en jävla kärring som körde i 80! på en 120-väg.

Människor som kör alldeles för fort. Vägarna är inte era jävla lekplatser och racingbanor. Om ni vill komma fram snabbare, ta tåget eller flyget. Om ni vill testa bilen hyr en jävla tävlingsbana.

Idioter som inte fattar att trafiken runtomkring INTE kan läsa tankar och därmed veta huruvida idioten skall byta fil. Använd blinkers för i helvete.

Äckliga sodomister som tror att bromsträckan på en bil är två cm. Håll avståndet för i helvete! Av alla grupper i trafiken är nog dessa de som jag avskyr mest och i många fall önskar att det vore skottpengar på.

Inavlade lastbilschaffisar där alla ovanstående punkter passar in. Puckon! Ni kan inte svänga in precis framför bara för att ni vill byta fil. Anpassa hastigheten och läs av trafiken era blekta jävla rövskägg.

Motorcyklister. Majoriteten av alla dessa är drägg som inte vet hur man beter sig i trafiken. Inte undra på att försäkringspremierna ser ut som de gör i denna kategori av drägg.

Edit: Jo, idioter som använder signalhornet i tid och otid bara för att de anser sig vara förorättade...
Citera
2009-08-18, 15:54
Medlem
Folk som kör för långsamt.
Citera
2009-08-18, 16:09
Medlem
rosamannens avatar
Jag blev ofta väldigt irriterad på idioter på vägarna, men det har faktiskt hjälpt att gå i samtalsterapi. Rekommenderas!

Tidigare tog jag reda på vem som ägde bilen, ringde upp vederbörande och skällde ut honom/henne, men det har jag faktiskt slutat med.

En gång gjorde jag en adressändring åt en gubbe som parkerade på ett gathörn, så jag inte kom fram. Han fick flytta från Tyresö till Rosengård. Men sådant ägnar jag mig inte heller åt längre.

Det beror delvis på att Ratsit inte längre listar personnummer, så det är knepigt att genomföra på adressandring.se, men ändå.
Citera
2009-08-18, 16:23
Medlem
Bjurras avatar
Jag blir också lätt irriterad men försöker vänja mig av vid att hänga på tutan och hytta med näven. Min irritationstopp:

1. Folk som blockerar korsningar och rondeller i rusningstrafik.

2. Folk som testar accelerationen 0-60 vid varje rödljus.

3. Folk som kör om en för att man släpper gasen eftersom det kommer ett rödljus inom 50-100m.

4. Folk som inte gasar ordentligt vid motorvägspåfart.

5. Folk som inte använder blinkers.

6. Folk som inte flyttar till högerfilen på motorväg.

7. Folk som inte släpper in en när man kör in på en större väg.
Citera
2009-08-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
2. Folk som testar accelerationen 0-60 vid varje rödljus.
Vadå? är det dåligt att komma upp i rätt hastighet snabbt? Ska man ligga som en gammal jävla gubbe i sin volvo och ta flera km på sig för att komma upp i 50km/h? Såna är fan bra jävla irriterande att hamna bakom. Håll hastigheten, men ligg för fan inte för sakta.

Jag blir extremt irriterad på folk som inte är uppmärksamma i trafiken. Det har ofta hänt att folk kör rätt ut framför mig på motorvägen och ska försöka köra om en bil 1km/h snabbare än den i innerfilen. Så kommer jag bakom i 110 och måste tvärbromsa för att inte krocka i kärringjäveln som ska köra om i 90. Blir så jävla irriterad, synd att tutan inte märks i dessa hastigheter.

Sen alla jävlar som kör rätt ut framför i rondeller, hur svårt är det att ta det lite lugnt?! har hänt många gånger att jag fått tvärbromsa mitt i en rondell när jag skulle svänga vänster!

Ja, jag blir lätt irriterad på folk som inte klarar av att köra som det är tänkt att man ska köra på vägarna!
Citera
2009-08-18, 16:54
Medlem
Folk som inte kan högerregeln, lär er för helvete speciellt tjejer, står å väntar på att man ska köra när dom har förkörsrätt!!! 9/10 sitter det en tjej bakom ratten.
Citera
2009-08-18, 16:59
Bannlyst
ja, idioter som går över på övergångställena utan att släppa fram bilarna....
Citera
2009-08-18, 17:04
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompaniet
ja, idioter som går över på övergångställena utan att släppa fram bilarna....

Du är medveten om att du har stopplikt?
Citera
2009-08-18, 17:51
Medlem
zelamers avatar
Finns egentligen bara tre saker som gör mig riktigt jävla lack vid bilkörning;

1. Folk som ligger precis bakom och hetsar helt i onödan. Älskar sådana idioter när man har en husvagn framför och det är omkörningsförbud. Vad fan vill du att jag ska göra? Ramma husvagnen?

2. Folk som inte kan hålla sig på sin jävla sida på vägen. Kör ofta på smala landsvägar mitt ute i ingenstans och det är inte sällan man får placera högerdäcken halvvägs nere i diket för att något jävla hjon inte har koll på var han eller hon har sitt fordon. Ofta går det alldeles jävla för snabbt dessutom vilket gör situationen än mer "rolig".

3. Idiotjävlar som kör om och sedan viker in 10cm från motorhuven helt utan anledning. Detta är särskilt irriterande vintertid när ett dylikt beteende resulterar i att man får hela bilen täckt av lera och vägsalt.

Må alla skyldiga till ovan beskrivna beteenden dö en fruktansvärt plågsam död i svininfluensan!
Citera
2009-08-18, 17:55
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Jag är i vanliga fall en väldigt lugn och sansad person, men när jag kör bil blir jag ofta irriterad och förbannad på allt och alla. På väglusar som envisas med att köra 5km/h under begränsningen. På tomtar som struntar i att blinka, eller blinkar men inte svänger. På paragrafryttare som alltid måste hålla exakt lagstadgad hastighet, trots att den i 9 fall av 10 är löjligt lågt satt. På söndagsbilister som måste sakta in bara för att vägen svänger lite, eller bromsa in vid korsningar och övergångsställen om de ser en bil eller gående en halv kilometer bort. Då ställer jag mig på tutan direkt. Lär er köra bil, jävla tomtar.

Kanske är så att amanda inte bör ha körkort? verkar inte bättre...
Citera
2009-08-18, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Så när man blinkar måste man följa regler enligt dig, men inte när det gäller hastigheten? Undrar vem som är paragrafryttare.

Att blinka för att visa vart man ska är en bra regel som underlättar för andra trafikanter, att tvingas hålla en alldeles för lågt satt hastighetsbegränsning är statligt överförmynderi.
Citera
2009-08-18, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bob-marerly
Det värsta som finns är ju översittare som dig som använder signalhornet som en jävla mistlur med enda syfte att spy ut sig könsord i morsekod.
Håll dig borta från min vägbana säger jag bara.

Passa dig, din lille jävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in