Citat:
Muslimer, zigenare och judar är väl de grupper jag direkt tänker på, som i stort sett aldrig blir äktsvenskar, eftersom de alltid främst är lojala med varandra, generation efter generation. De har inte samma intressen som oss andra, vad de tycker gynnar dem, är nästan alltid det som mest missgynnar oss andra. Bara de två första grupperna gör dock stadsbilden mycket mindre trevlig, på ett direkt sätt.
Jag brukade gilla judar som fan (civiliserade utan att vara stela, samt mycket kompetenta) men har insett att alla grupper som inte först identifierar sig som svenskar, och känner mer samröre med äktsvenska lintottar etc, än bruna tredjevärldenmänniskor, är ett hot mot hela min existens här i landet. Inte pga min egen etnicitet, jag är inte svensk själv, men för att de vill förstöra allt jag gillar med landet.
Jag brukade gilla judar som fan (civiliserade utan att vara stela, samt mycket kompetenta) men har insett att alla grupper som inte först identifierar sig som svenskar, och känner mer samröre med äktsvenska lintottar etc, än bruna tredjevärldenmänniskor, är ett hot mot hela min existens här i landet. Inte pga min egen etnicitet, jag är inte svensk själv, men för att de vill förstöra allt jag gillar med landet.
Men judar, åtminstone de vanliga europeiska judarna, samexisterar ju högst konstruktivt även med ickejudar. När jag möter ortodoxa judar på trottoaren här i USA hälsar vi båda vänligt.
Muslimer däremot har fientligheten mot ”infidels” inbyggt i den djupaste roten av sina värderingar. Och den zigenska undergroundkulturen eller vad man nu ska kalla den bygger inte på något annat än xenofobi - det är ju förbjudet för dem att arbeta åt ”gadjos” (tigga, stjäla eller låtsas jobba i syfte att sno/bedra går dock bra). Just saying, jag har inget emot andra folkgrupper, tvärtom. Ska man hjälpa folk i denna kultur till ett bra liv måste man börja med att erkänna vad man har. PK idag jobbar tvärtom, de bygger upp ett narrativ om att gadjos faktiskt diskriminerar dem (vilket såklart bara befäster hatet).