Citat:
Fy fan vad jag hatar dessa "människor" Här ingår också iranier även om jag vet att dessa rent tekniskt inte räknas som araber så sorterar jag dem där, för de är fan inte ett dugg bättre. Värst bland araberna är nog irakierna - usch
Bland iranierna finns det ju två grupper man kan tala om, dräggen (pizza-bagarna, knarkarna, wigger-gängen) och de som faktiskt är väldigt assimilerade och ofta högutbildade. I den senare gruppen vet jag inte riktigt vad det finns att ogilla, men de är mindre här i Sverige än vad de är i t ex USA. Varför har jag ingen aning om. Dessutom så är iranier inte en enhetlig grupp vilket gör det ännu svårare att prata om dem, du har kurder (som är en grupp för sig i Sverige, balucher (om än färre) och givetvis perserna. Min pappa är perser och jag kan ärligt säga att han ej förtjänar att vara i Sverige då han numera tillhör drägg-gruppen, tidigare var han helt assimilerad och gifte sig svenskt med mera. Idag så har han återvänt rent kulturellt och beter sig som en äkta drägg-iranier (därav bröt jag kontakten).
Bland araber så kan jag rent ärligt inte säga att det är samma sak, där finns det väl en grupp och det är drägg. Detsamma gäller somalier. Naturligtvis finns det enskilda individer som inte hör till drägg-gruppen ifrån dem, men de är inte så många att de är en egen grupp.
Citat:
Saknar iranier på listorna. Går inte på deras inställsamma stil.
Lite komiskt, man måste väl belöna folk som faktiskt anpassar sig. Här på FB så fördöms å ena sidan de riktiga dräggen som inte har något här att göra och å andra sidan så fördömer man de som anpassar sig och blir svenskar (de som lämnar sin MENA-kultur efter sig). Så vad än en invandrare gör så gör de fel.