Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-17, 17:07
  #1
Medlem
puttens avatar
Sökt en IUC-utbildning i GBG som går av stapeln i november. Kommer då att behöva en bostad där nere (bor långt norr om dalaälven nu). Lite osäker på om man studerar hos IUC om man får hyra studentlght då?

Vad finns för möjligheter förutom boplatsgbg.se och sgsstudentbostader.se (som f.ö inte verkar ha så många ettor) med rimlig hyra? Kommer att försöka hoja (cykla) ganska mkt för att hålla kostnader nere så säg upp till en halvmil radie från lindholmen.
Citera
2009-08-17, 17:14
  #2
Medlem
haha du kan alltid flytta till mina områden i angered men då får du va med på att grannen kanske är gängmedlem
Citera
2009-08-17, 17:20
  #3
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casanova4real
haha du kan alltid flytta till mina områden i angered men då får du va med på att grannen kanske är gängmedlem

Äh ät bajs...

Till TS:

Försök med centrum, finns fortfarande vissa lägenheter som gamla pensionärer lämnar efter sig så du kan alltid komma själv och presentera dig och visa dig för personen och gillar gubben och tanten dig så kan du nog få lägenheten

Om du är intresserad så kan jag höra runt lite och se om det finns någon i min bekantskap som jobbar i branschen som kan hjälpa dig.

PS: Måste bara klargöra att detta inte är svarta lägenheter och jag förutsätter att du är skötsam

EDIT: Boplats är alltid bra med att försöka, men jag stod på deras lista i 2 år och senare fick veta att det egentligen var omöjligt för mig då bostadssituationen är som den är så tyvärr är de bästa möjligheterna genom kontakter, eller eventuellt studentbostäder...
Citera
2009-08-17, 17:32
  #4
Medlem
BaldiNs avatar
Boplats är inget att rekommendera, har stått i kö i snart 2 år utan att bli erbjuden en visning. Har gett upp hoppet om en hyresrätt och funderar på att köpa en bostadsrätt.
Citera
2009-08-17, 17:42
  #5
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaldiN
Boplats är inget att rekommendera, har stått i kö i snart 2 år utan att bli erbjuden en visning. Har gett upp hoppet om en hyresrätt och funderar på att köpa en bostadsrätt.

Dont surrender to despair yet...

Vart söker du helst?

Som jag sa till TS så kan jag fråga bekanta med kontakter...

PS: Men ja som du sa, Boplats är inget att rekommendera, marknaden är så överhettad att det ursprungliga systemet inte funkar längre...
Citera
2009-08-17, 17:48
  #6
Medlem
Afrokamels avatar
Du kan ju även kolla blocket, du kan säkert få hyra ett rum hos någon, det lär vara lättare än att få tag på ett förstahandskontrakt, så kan du leta efter eget ställe sedan, för de kommer nog ta ett tag.
Citera
2009-08-17, 17:52
  #7
Avstängd
Hashiischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putten
Sökt en IUC-utbildning i GBG som går av stapeln i november. Kommer då att behöva en bostad där nere (bor långt norr om dalaälven nu). Lite osäker på om man studerar hos IUC om man får hyra studentlght då?

Vad finns för möjligheter förutom boplatsgbg.se och sgsstudentbostader.se (som f.ö inte verkar ha så många ettor) med rimlig hyra? Kommer att försöka hoja (cykla) ganska mkt för att hålla kostnader nere så säg upp till en halvmil radie från lindholmen.

Flytta till Angereds området Hjällbo, Hammarkullen, Eriksbo någonstans där.

Eller Bergsjön och biskopsgården är också fina och lugna ställen!
Citera
2009-08-17, 19:11
  #8
Medlem
puttens avatar
Du har PM zaturn87
Citera
2009-08-17, 20:55
  #9
Medlem
Avantasias avatar
Ungefär en månad tog det innan jag fick min lägenhet på Boplats och den ligger mindre än 5 km från Lindholmen så visst kan TS ha tur och hitta något där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback