grymt bra bortförklaringar ni har kört med.. jag har några, tycker själv inte dom är roliga men dom fungerade bra då iaf
min mamma hittade mitt cigarettpaket en gång och tog givetvis beslag på detta och frågade varför jag hade cigg.. mitt svar var att min kompis höll på att sluta rök och för att han inte skulle kunna röka skulle jag "ta hand" om dom.. hon trodde på mig men sa att då kan ju hon få dom

alla vet väl hur svårt det var att få tag på cigg när man inte har rätt ålder inne.. men men..
en annan gång när min mamma var bortrest och min bror skulle "passa" oss - dvs mig o min syster - så hade jag min bästa kompis hemma och vi satt på mitt rum och drack lite.. då ringde en annan kompis och jag var ju då tvngen att lämna rummet. min bror och hans kompisar passade då på att försöka "bryta" sig in i mitt rum för dom misstänkte väl vad vi gjorde... jag fick då panik o skrek o sparkade (hmm) och tillslut gav dom upp och jag for in på mitt rum.. dom efter... kompisen hade ju hunnit gömma spriten men dom kände ju på lukten...
min ursäkt på varför jag fått panik var att jag hade haft fler kompisar på rummet (sa till och med under sängen

) och det fick jag ju inte ha för mamma.. haha... dom gick inte på detta kan jag ju säga och jag har fått höra detta i flera år.. jag hävdar dock fortfarande att jag hade kompisar under sängen
en annan gång (samma kompis som dom andra gångerna) var mamma bortrest igen och denna gången passade mormor oss, mormor o syster satt i köket o spelade spel och brorsan var väl på sitt rum eller vid datorn.. enplans hus måste påpekas.
jag o kompisen (vicke) drack på rummet (hade egen altan så vi kunde smyga ut o röka o så)
vi blev iaf apraka och sprang runt på gräsmattan och pyntade träd med korkar o saxar (första fjortis fyllan som ni kanske förstår)
vicke blev iaf aprak o spydde tillslut, dessutom spydde hon ner mitt duntäcke och smarta som vi var la vi ut det på altanen... det var minus grader.... det frös fast... rätt ordenligt..
iaf dagen efter sa jag till mamma att vicke blivit magsjuk o spytt ner täcket o vi la ut det på altanen.. hon gick på det med.. haha.. varför i helvete skulle vi lagt ut det där?!?
att inte resten av huset märkte oss är än idag ett frågetecken.. men kul hade vi iaf....