Skön film. Höjdpunkterna är helt klart när Forrest får sig en sån jävla avhyvling av militärsnubben som kör bussen med rekryter ; när han ursäktar sig för att ha avbrutit "Svarta Panterpartyt" ; och när Gumps D I överöser honom med beröm
Tyckte det var en riktigt bra film första gången jag såg den. Tycker fortfarande den är ok, men efter att ha sett filmen ett antal gånger har den förlorat mycket av sin charm.
Min favoritfilm helt klart, men jag blir lite ledsen när jag nu i efterhand inser att hans mamma antingen sög av eller hade sex med rektorn för att Forrest skulle få gå i skolan...
Riktigt bra, har sett den ett antal gånger genom åren.
Jag tror även att det var denna som fick mig att börja uppskatta annan typ av film efter att ha varit helt insnöad på skräck och gore.
Min favorit replik; "So i never went back to work for Lt. Dan. Bit he did take care of my bubba-gump-money. He got me invested in some kind of fruit-company. So then i got a call from him saying we dont have to worry about money no more, and i sayd "thats good, one less thing"."
Min favoritfilm helt klart, men jag blir lite ledsen när jag nu i efterhand inser att hans mamma antingen sög av eller hade sex med rektorn för att Forrest skulle få gå i skolan...
Hon var en engagerad mor.
I efterhand? Hur kunde du undgå det första gången du såg den?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!