2009-01-21, 18:00
Medlem
Kheperas avatar
En av de bästa vet jag väl inte... Men en mycket bra film är det
Citera
2009-01-22, 16:09
Medlem
Aida7s avatar
En av mina absoluta favoritfilmen. Trots att den är sorglig på sina håll så blir man väldigt glad och varm av den. Och jag tycker Hanks är strålande i filmen; man skrattar aldrig åt Forrest utan med honom, och han blir aldrig tragisk. Vad som annars gör den så bra är väl att den sammanfattar många av de centrala händelserna under en lång period i USA och på så sätt är en slags historiefilm. Och en del sekvenser är rent underbara. Som när Forrest och Jenny återförenas i Washington. Då trillar en liten tår
Citera
2009-01-22, 17:15
Medlem
Axells avatar
Forrst Gump tillhör klart en av de få filmer som tar en plats i mitt hjärta. Visst den känns orealistisk på flera ställen men den har liksom allt. Gråter själv aldrig till filmer men denna film var en av de som jag möjligtvis skulle kunna gråta till.
Citera
2009-10-14, 16:49
Medlem
Det här när Forrest ringer och anmäler att det springer runt folk i huset mittemot med ficklampor. Vad var det för händelse? Det var väl en hälig skandal där någon gjorde inbrott och blev påkommna pga att dem sprang runt och inte bara tände lampan Men mitt rostiga minne minns inte just den händelsen, någon som vill friska upp mitt minne?

Tack
Citera
2009-10-14, 16:56
Medlem
U137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iglo
Så har man precis suttit och stört lipat till Forest Gump en gång till...

Någon mer än jag som tycker att det är en av dom bästa filmerna som har gjorts?

*snyft*
Den och gröna milen är kanonbra...
Citera
2009-10-14, 17:04
Medlem
Sgt.McBadasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomgrill
Det här när Forrest ringer och anmäler att det springer runt folk i huset mittemot med ficklampor. Vad var det för händelse? Det var väl en hälig skandal där någon gjorde inbrott och blev påkommna pga att dem sprang runt och inte bara tände lampan Men mitt rostiga minne minns inte just den händelsen, någon som vill friska upp mitt minne?

Tack

Watergate-skandalen.
Citera
2009-10-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.McBadass
Watergate-skandalen.

Du är fredagens hjälte!
Citera
2009-10-16, 21:58
Medlem
Forrest Gump har varit en av mina favoritfilmer i många år, man kan ju inget annat än älska filmen.
Citera
2009-10-16, 22:14
Bannlyst
Jämför man Forrest Gump med någon nu biotopp film märker man tydligt att den utklassar 95% av alla stora biofilmer.

Den har en väldigt stark och händelserik handling och man fascineras ständigt av Forrests livsöde.

Jävligt bra film och garanterat top 100 genom tiderna.

fast smaken är relativ.
Citera
2009-10-16, 22:21
Medlem
Filmen är verkligen bra, antagligen en av de bästa filmerna från 1994. Även fast filmen handlar om Forest liv behandlas alla fem huvudkaraktärer med stor respekt och man känner verkligen för dem alla. Förövrigt är Dan Taylor en av de coolaste karaktärerna någonsin.

Se filmen innan du klickar.
Citera
2009-10-16, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0lof
Se filmen innan du klickar.

Citera
2009-10-16, 22:49
Medlem
MasterBaits avatar
Jo, smaken är delad. Ja avskydde denna amerikanska välgångssmörjan utav bara fasiken första gången jag såg den. Tillgjord, avsiktlig och värsta typen av nationalromantik. Nä, fy fan. Visst Hankan e väl helt ok i rollen och jävligt välgjord absolut. Men fasiken vilken oförtjänt upphåsad film. Inte ens handlingen e ju bra va, bara en massa scener staplade efter varandr. O alla handlar ju bara om hur vilken jävla osannolik fantastisk tur mongot har. Typ vinna tie miljoner på lotto tie ggr i rad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in