2003-12-15, 13:57
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Hur kan man tycka att "Forrest Gump" är bra? Det hela filmen går ut på är ju att om man inte har några egna åsikter utan bara gör som andra säger så kommer allt att gå bra. En riktigt usel film.

Å andra sidan kan man ju säga att det handlar om att ha ett öppet sinne och att om man testar på lite olika saker får man ett rikt liv.
Citera
2004-01-14, 09:44
Awaiting Email Confirmation
OM ni gillar filmen så ska ni till närmsta bibliotek å låna boken "forest gumps son"
det är en av dom roligaste bööckerna jag läst. synd att det inte kan bli film på den. det skulle vara lika klockrent som första filmen.. aja lektion nu
Citera
2004-01-14, 10:15
Medlem
käkmuskelns avatar
en myt som mina engelska vänner gillar att tjata runt är att när forest gump hade premiär i staterna gjordes en undersökning efter filmen och det visade sig att dom flesta trodde det var en dokumentär.
Citera
2008-06-03, 01:14
Medlem
Martors avatar
Filmen är underbar såg den nyss
Citera
2008-06-03, 07:40
Medlem
roccs avatar
Gillar den for att den ar en riktigt bra skildring over det amerikanska
samhallets utveckling under de aktuella aren. Tom Hanks anser jag inte
vara den basta tankbara skadespelaren da han alltid far samma rolltyper
ungefar som Morgan Freeman alltid far samma rolltyper. Road to perdition
fungerade inte sarskilt bra for Hanks exempelvis da den inte passar hans
linje.
Citera
2008-06-03, 10:07
Medlem
pyro860s avatar
Den är faktiskt skitbra. Har det mesta. Humor, svek, lite kärlek och så kan man gråta till den.
Citera
2008-06-03, 10:23
Medlem
Vicious_s avatar
Den bästa filmen någonsin. Den har allt!
Citera
2008-06-03, 10:36
Medlem
Carl Serungs avatar
En klassisk scen är när Bubba har fåt halva buken sönderskjuten och säger till Forrest: -Forrest..I wanna go home...
Citera
2008-06-03, 18:12
Medlem
Gillade den när jag var mindre men fattar inte vad all uppspelt är ifrån? SÅ bra var den inte, det är bara en bra film helt enkelt, som jag för den delen aldrig skulle orka se om idag troligen.

Säger absolut inte att den är dålig men vad gör den så speciell? Tyckte den var mest fjantig...Dock jävligt rolig i sina stunder..
Citera
2008-06-03, 18:38
Bannlyst
Jag tycker att FG på ett väldigt bra sätt målar upp en väldigt unik era i inte bara amerikansk historia utan även i världshistorien. Vietnamkriget, Kennedy, summer of love, ungdomsrörelsen, rasfrågan etc. En väldigt intressant tid i vår historia.

Vissa påstår att filmen hävdar att om man bara lyder order så lyckas man i livet. Kan inte hålla med på den punkten. Visserligen så går det bra för Forrest men det kunde likaväl gått åt helvete för honom. Handlar väl lite om att han på ett sätt är "God's fool" vilket betyder att "någon" möjligen vakar över honom så att säga.
Citera
2008-06-03, 18:38
Medlem
lovelymes avatar
älskar forrest.!.har sett den minst en 10-15 gng genom åren..tycker det är en skön film med lite komiska inslag..skoj att det är precis som att en person har varit med om nästan allt stort som hände i usa under 1900-talet killen hinner verkligen med mkt i sitt liv..slutet är fint men sorgligt som fan..
Citera
2008-06-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Jag tycker att FG på ett väldigt bra sätt målar upp en väldigt unik era i inte bara amerikansk historia utan även i världshistorien. Vietnamkriget, Kennedy, summer of love, ungdomsrörelsen, rasfrågan etc. En väldigt intressant tid i vår historia.

Vissa påstår att filmen hävdar att om man bara lyder order så lyckas man i livet. Kan inte hålla med på den punkten. Visserligen så går det bra för Forrest men det kunde likaväl gått åt helvete för honom. Handlar väl lite om att han på ett sätt är "God's fool" vilket betyder att "någon" möjligen vakar över honom så att säga.

Där kan jag instämma till 100% det är så jag uppfattade hela filmen i princip.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in