Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 21:33
  #1105
Medlem
FiffelMonas avatar
Min polares vanliga kran svarade inte och nöden har ju ingen lag min polare behövde benson och han tycker att jag är bra på att handla där ( tror han har social fobi osv). Hade tänkt köpa en båt också om det dök upp nåt med tanke på tiden. Vi var där runt 18.30 skulle jag tro. Direkt när jag frågade en om bens så sa han att det fanns väldigt bra varor, som de svarta sålde. Kände igen snubben jag frågade och köpte av och han skulle ha 100kr 5st, men billigare om vi tog fler. 50 för 600 tror g det var, fint pris "på gatan imo".

Så det slutade med att han (/jag) tog 50st ikto 2mg för 600 spänn, som kom från en svensk burk. Hittade även franska 8mg sub av en som hörde förstod att Vi skulle ha bens, betalade 200 spänn för den blistrade franska, orkade inte växeltjafs utan bara ville ha det gjort. Fick hans nr då han i princip aldrig hängde på plattan, så skulle jag få bättre pris om jag klippte minst 5 nästa gång och då mötas upp långt bort från plattan, såklart. Han hade riktigt nice svart röka också, osäker på strån men det luktade osökt afghan.

Och som en missbrukare med lite bens i kroppen (och fått höra att det var riktigt bra H) så köpte jag en boll av två lite äldre svarta som satt och käkade vid bk. Ganska stor boll (för att vara från gatan och en okänd person) som var småstenigt. Blev riktigt mysig på det lilla jag tog faktiskt, måste vara benson som gjorde det. Gjorde på det klassiska sättet ögonkontakt från typ 10 meter o han spottade ut en, 200 även för den.


En som var påverkad av ladd försökte säloch också som erbjöd mig en testlina men, håll i hatten, jag tackade nej efter som att jag tagit flera benso bara timmen innan det typ.

Så allt gick ovanligt smidigt, med tanke på klockan osv. Ett tips om man av nån anledning vill ha just franska båtar är att dra in lite senare, skulle tippa på från kl 15-16, då har de som säljer sina grejer n programmet gjort sitt.

Sorry för Wall of text, hoppas nån orkade läsa, kanske en bra guide för färskingar

skicka OM för mer tips eller om ni behöver förstagångshjälp
__________________
Senast redigerad av FiffelMona 2017-07-26 kl. 22:25.
Citera
2017-07-28, 14:33
  #1106
Medlem
eddiepeddies avatar
Är det mest brunt horse på plattan nu eller?
Citera
2017-07-29, 20:10
  #1107
Medlem
Cring3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Är det mest brunt horse på plattan nu eller?

Skulle säga det.
Citera
2017-08-03, 21:11
  #1108
Medlem
SalvadorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cring3
Skulle säga det.

Brunt som i bas eller vit/brunt som du inte behöver lösa med syra?

/SalvadorD
Citera
2017-08-04, 11:28
  #1109
Medlem
Krickerts avatar
Det stämmer alltså att det i princip bara finns bruna varor i Stockholm?

På min tid fanns det enbart smack.
Citera
2017-08-05, 10:52
  #1110
Medlem
Tr0bles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Det stämmer alltså att det i princip bara finns bruna varor i Stockholm?

På min tid fanns det enbart smack.


Ofta mörkt i färgen men vitt så du ej behöver syra för att lösa
Citera
2017-08-05, 12:25
  #1111
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tr0ble
Ofta mörkt i färgen men vitt så du ej behöver syra för att lösa

Var en son sa till mig att dom bankat varorna med askorbinsyra/citronsyra, så att de löser sig är inte så konstigt. Dock så går skiten inte att röka, med tanke på att det är mest Gambianer där då är de nog bruna grejer, förr var det mest smack
Citera
2017-08-11, 14:47
  #1112
Medlem
Fan jag måste göra nåt fel, eller så är jag för försiktig. Ögonkontakt med gambianerna och som kommer fram, men jag vill fan inte köpa nån boll som jag inte öppnat och kollat. Får dra till Maria och försöka hitta varor där.
Citera
2017-08-11, 19:30
  #1113
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Fan jag måste göra nåt fel, eller så är jag för försiktig. Ögonkontakt med gambianerna och som kommer fram, men jag vill fan inte köpa nån boll som jag inte öppnat och kollat. Får dra till Maria och försöka hitta varor där.

Köper du av Gambianerna som står i klunga kommer du få horse. Köp en boll o kolla den, är de bra grejer ta hans nr.. De e sällan nån låter dig öppna pga snutrisken
Citera
2017-08-13, 14:47
  #1114
Medlem
Som sagt är det ingen jätteidé att ställa sig och öppna bollen.

Köper du av gambianerna är risken för en blåsning i princip obefintlig. Jag har köpt av olika gambianer där nere och på diverse ställen, utan att tidigare ha träffat dem, hur många gånger som helst, och man blir inte blåst. Det finns helt enkelt för mycket heroin, för många gambianer, och för få horsare för att blåsningar ska vara lönsamma.

Du känner igen dem på att de ser ut som vem som helst ("vanliga" kläder, kortklippta, icke iögonfallande), de kommunicerar på engelska, och är väldigt raka och konkreta. Ingen diskussion om något, inga andra droger, inget kompissnack etc. Leta reda på första bästa som ser ut som sådan, får du ögonkontakt öht är det bara kliva fram, säga "bollar, i got 200", ta rulltrappan upp för Burger King med dem och göra transaktionen under tiden, eller gå ett varv runt Designtorget.

De gånger du blir blåst är det andra än gambianerna du har att göra med. Är personen alls påverkad av droger/sprit är det fel person att ta en boll av. Börjar de snacka massa är det en blåsning på G.

Jag skulle säga att risken för att bli blåst är större om du träffar någon som är beredd att låta dig öppna bollen än att bara ta den i blindo från någon som jag beskrivit.

Hittar du inga gambianer (det är inte 100% alltid där som tur är) kollar du med närmsta narkoman som verkar ens halvt pålitlig. Det rör sig så mycket gambianer som säljer heroin runt i centrala Stockholm att du aldrig behöver åka längre än till Gamla Stan/Hötorget eller möjligtvis söder, för att fixa skiten. 50 spänn är de flesta pundarna nöjda med, ger du 100 är de väldigt glada, köper du en hel boll har du en kompis. Även om dessa sällan blåser bör du om du inte själv får hälsa på gambianen se transaktionen med egna ögon. Ofta vill de inte låta dig träffa säljaren, som själv oftast gärna träffar dig, eftersom de vill kunna "hjälpa" dig i fortsättningen också. Detta är vad betalningen är för... De tar av dig, och tar även av säljaren, som tack för att fixa en kund.

Bollarna ska vara små, hårda, släta och kompakta. Är de större än lillfingernageln brukar jag bli stressad. Betala heller aldrig mer än 200 för en boll, även om de snackar om "feta bollar" eller liknande. En boll är 0,2 gram och det är enheten heroinet säljs i. 3 bollar för 500 lämnar de flesta om inte direkt så efter ett tag, 6 för 1000 är självklart alltid.

Springer du omkring såhär ett tag, hugger direkt av folk därnere, så har du snart 100 telefonnummer till langare som jobbar som galningar. De lämnar vid din station, de ger mängdrabatter, och går att lita på. Räkna dock inte med att få kompisar eller ens ett riktigt förnamn. De går under smeknamn och behandlar heroinister som lägre stående än människor (inte alltid helt fel tyvärr)...

Se också till att ha en extra telefon när du väl ringer upp själv. Lämnar du ut ditt "riktiga" telefonnummer kommer du att få reklam per sms tills du byter nummer. Blockerar du numret finns det kvar i listan över blockerade nummer så när du väl behöver ringa har du det alltid tillgängligt. Kan inte rekommendera en separat telefon nog.

Som anekdot kan jag berätta sist jag skulle få en boll öppnad när jag handlade på plattan (gör det endast när jag tar återfall eller druckit, en promenad i det området är inte ett lika överlagt återfall som att ringa langaren...) och det endast fanns narkomaner på plats. En horsare hade bollar. Vi tog rulltrappan upp, bytte pengar och boll under de sekunderna. Jag kände bollen som var för stor (de har säkerligen klippt upp och slagit ut varorna om det inte är en ren blåsning) och tryckte den direkt tillbaka i hans hand, tog pengarna och anklagade honom för blåsning. Han bedyrade äktheten, vi åkte upp, gick 50 meter på Sveavägen till pissoaren, han öppnade bollen och polisen sparkade in dörren. Han åkte, jag var clean och fick efter lite tjafs (gamla domar etc) gå. Det är ingen höjdare att stå anhållen på Sveavägen mitt i rusningen.

Själv har jag varit clean i 4 månader nu. Första gången sen jag var en pojkspoling, även om jag inte höll på med heroinet så många år. Det leder dig rakt ner i fördärvet. Det är en hemsk drog.
Citera
2017-08-13, 23:32
  #1115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandejo
Köper du av Gambianerna som står i klunga kommer du få horse. Köp en boll o kolla den, är de bra grejer ta hans nr.. De e sällan nån låter dig öppna pga snutrisken
Nej man får ju gå r ifrån förstås.
Citera
2017-09-01, 13:57
  #1116
Medlem
Vad finns i området i dessa dagar? Känns som mycket subutex och mildare opiater och opioider cirkulerar på andra platser, som typ Mariatorget och runt medis.. Har jag fel? Samma med benso tycker jag, hör bara om H runt plattan these days.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback