2009-12-24, 14:43
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Jag har aldrig sett någon bli gripen där, och jag har sprungit där en hel del.
För små mängder och för trassigt folk för att polisen ska orka gripa folket där.

Har sett folk bli gripna där mer än en gång men man får ju vara lite smart. Hade 20min att döda i centralen igår så tänkte att jag skulle fixa lite sub, gör som jag brukar göra och går upp till BK och sätter mig och kollar vad det finns för folk runt i kring, var mycket folk så var omöjligt att se hur bra koll polisen hade, såg iaf två snubbar gå iväg, den ena var märkbart på opiater, följde efter upp för rulltrappan och gick ifatt dom mellan centralen och hötorget, frågade om han hade sub men det hade han inte, fick köpa en flaska metadon som jag betalade 400spenn för istället.

Har ingen bra koll på metadon, men vad brukar en flaska kosta? var 100mg metadon. Gillar fortfarande sub bättre så blir nog det nästa gång, r ju jävligt mycket billigare också. Metadon var ju bara starkt men typ inte så mycket välmående. Hade ju fått 3 8or suboxone för samma pris..
Citera
2009-12-24, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Har sett folk bli gripna där mer än en gång men man får ju vara lite smart. Hade 20min att döda i centralen igår så tänkte att jag skulle fixa lite sub, gör som jag brukar göra och går upp till BK och sätter mig och kollar vad det finns för folk runt i kring, var mycket folk så var omöjligt att se hur bra koll polisen hade, såg iaf två snubbar gå iväg, den ena var märkbart på opiater, följde efter upp för rulltrappan och gick ifatt dom mellan centralen och hötorget, frågade om han hade sub men det hade han inte, fick köpa en flaska metadon som jag betalade 400spenn för istället.

Har ingen bra koll på metadon, men vad brukar en flaska kosta? var 100mg metadon. Gillar fortfarande sub bättre så blir nog det nästa gång, r ju jävligt mycket billigare också. Metadon var ju bara starkt men typ inte så mycket välmående. Hade ju fått 3 8or suboxone för samma pris..

Det var nog lite i överkant, brukar få betala 250kr/140mg (tror jag dom är på) men det är ju för att jag har träffat junkien flera gånger, har hans nummer osv. På plattan är väl det priset helt OK antar jag, du kunde nog prutat ned det till 300
Citera
2009-12-24, 15:38
Medlem
mongomanishs avatar
Fick hans nummer så får väl säga 300 nästa gång, hade ingen koll på vad det brukar kosta så jag orkade inte bråka..
Citera
2009-12-24, 20:27
Bannlyst
Citat:

Lite lätt räknat så fick du ge dubbel så mycket som om du köpt det i danmark. Dock ej så farligt pris om du klarar dig på 50mg metadon per tillfälle! Huvudsaken är ju att du fick något spännande med hem!
Citera
2009-12-27, 11:23
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Som ni ser så skiller priserna åt, lite beroende på vem man känner och hur marknaden ser ut!

Har stött på priser mellan 100kr till 500kr stycket för en sub8a. Vanlitvis vid köp av en så får man ge mellan 200-300kr. Det billigaste jag stött på var när "någon" köpte 100stycken för 10k, alltså 100kr stycket!

Så priserna kan gå upp och ner. Tror dock att om det står en kille på plattan och säljer sub så skulle han nog kunna sälja den för 500kr utan att svettas, det är ju säljarens marknad!

menar du i Hbg??, vet folk som becknar vanliga sub & apelsinerna för runt en hundring där.

Klart att man becknar för överpriser på plattan, det skulle jag iallafall göra.
Citera
2009-12-27, 13:06
Bannlyst
Citat:
Så priserna kan gå upp och ner. Tror dock att om det står en kille på plattan och säljer sub så skulle han nog kunna sälja den för 500kr utan att svettas, det är ju säljarens marknad!

Nädu, det där köper jag inte.. Då säger man bara "glöm det, 200kr" och så tar det inte mer än 1 minut innan nästa säljare har uppmärksammat att man nekat deras deal. Som sagt, det finns för många sub säljare där för att kunna pressa priserna så mkt. 200kr ska du kunna kräva om du är där runt 11-14, blir dyrare senare mot kvällen av någon anledning (dagens förråd börjar väl ta slut antar jag)
Fick erbjudandet 300kr för en subutex och jag började garva och sa "no thank you" och började gå därifrån, 10 sekunder senare visslar han till mig och jag får den för 200kr som var planen från början ändå.

En grej jag kan lägga till är att KOM MED JÄMNA PENGAR. Om ni inte bryr er om det blir suboxene eller subutex så ta med en hundralapp och två femtiolappar. Detta för att om dom har suboxene, så ger ni endast 150kr och ni kommer knappast få någon växel av de om ni ger 2 hundralappar. Egen erfarenhet.
Citera
2009-12-27, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Knarkarn-
Nädu, det där köper jag inte.. Då säger man bara "glöm det, 200kr" och så tar det inte mer än 1 minut innan nästa säljare har uppmärksammat att man nekat deras deal. Som sagt, det finns för många sub säljare där för att kunna pressa priserna så mkt. 200kr ska du kunna kräva om du är där runt 11-14, blir dyrare senare mot kvällen av någon anledning (dagens förråd börjar väl ta slut antar jag)
Fick erbjudandet 300kr för en subutex och jag började garva och sa "no thank you" och började gå därifrån, 10 sekunder senare visslar han till mig och jag får den för 200kr som var planen från början ändå.

En grej jag kan lägga till är att KOM MED JÄMNA PENGAR. Om ni inte bryr er om det blir suboxene eller subutex så ta med en hundralapp och två femtiolappar. Detta för att om dom har suboxene, så ger ni endast 150kr och ni kommer knappast få någon växel av de om ni ger 2 hundralappar. Egen erfarenhet.

Då kanske jag får ändra min bild av plattan efter din beskrivning och det faktum att du upplevt det själv. Jag går ju endast på rykten och historier som tydligen inte verkar stämma i detta fall. Hur som helst är det alltid en bra ide att ha olika valörer på sedlar i fickorna så att man kan hosta upp både en 20 lapp, 50 lapp och en 100 lapp så att det blir jämna pengar och inget snack om att växla och att man eventuellt får bättre pris nästa gång osv!
Citera
2009-12-27, 19:41
Medlem
Citat:
Då kanske jag får ändra min bild av plattan efter din beskrivning och det faktum att du upplevt det själv. Jag går ju endast på rykten och historier som tydligen inte verkar stämma i detta fall. Hur som helst är det alltid en bra ide att ha olika valörer på sedlar i fickorna så att man kan hosta upp både en 20 lapp, 50 lapp och en 100 lapp så att det blir jämna pengar och inget snack om att växla och att man eventuellt får bättre pris nästa gång osv!

ojoj tänk att få handla med sånna priser.. själv bor man så norrut så man måste betala 500kr för en sub 8mg. :-(

ursäkta föresten för lite OT men om någon vet vem trådskaparen är IRL, PMa mig. Killen har blåst flera medlemmar här på forumet på pengar och skickar friskt runt meddelanden om att han säljer via post.

Hur ser det föresten ut med Ketogan i Sthlm? Är det svårt att få tag på?
Citera
2009-12-27, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoras
ojoj tänk att få handla med sånna priser.. själv bor man så norrut så man måste betala 500kr för en sub 8mg. :-(

ursäkta föresten för lite OT men om någon vet vem trådskaparen är IRL, PMa mig. Killen har blåst flera medlemmar här på forumet på pengar och skickar friskt runt meddelanden om att han säljer via post.

Hur ser det föresten ut med Ketogan i Sthlm? Är det svårt att få tag på?

Har bara stött på ketogen en gång i en flaska, kommer ej ihåg prist eller mångden men jag föreställer mig att det inte är särskild vanligt ute på gatorna. Möjligtvis om du har en kran som sysslar med olika medeciner att han kan fixa fram det men det blir nog en kostsam historia!

Sen vet jag inte vem TS är irl, men ha som regel att inte handla något från någon du aldrig träffat. Själv vill jag se sakerna innan jag lämnar ifrån mig pengarna. Har hänt att man blivit blåst ändå men det har bara varit små belopp med nya personer jag inte känner sedan tidigare. Skulle dock varit skoj att stöta på dem idag och prata lite med dem och varför de sprang iväg med 300kr istället för att förklara att han har ont om pengar och lider av lite AT. Då hade man kanske kunnat hjälpa till lite om killen presenterat mig för den stora kranenen så skulle "springpojeken" få ett par 100 lappar som tack för att han grönade mig!
Citera
2009-12-27, 22:53
Medlem
mrsQs avatar
Citat:

som -Knarkarn- säger så är det ju rena rånet för en subkran på plattan att ta 500 kr för en Subåtta. Är man införstådd med hur mycket en Subåtta i regel ska kosta så tackar man ju snällt nej och går vidare på en gång om man råkar ut för ett sånt pris.
Och som han sa så är det ju faktiskt så att om den första kranen vill sälja för 500 kr så är det bara att gå vidare till nästa. Oftast finns det hur många som helst att handla av.
Majoriteten av försäljarna på plattan säljer sina Sub för 200 kr. Iallafall varje gång jag och min sambo vart och handlat.
Vi köper våra Sub för 300 i vår egen stad i vanliga fall, så 200 kr/st för 10-15 Sub på plattan är ju rena vinsten för oss. Vi brukar åka ibland för att fylla på där när nätkranen krånglar.
Citera
2010-01-06, 10:35
Medlem
mongomanishs avatar
Ska man ha många typ minst 5-10, ska man inte ge mer än max 125 för suboxone, eller 170 för subtex, går att få det ännu billigare om du känner försäljaren lite sen tidigare och ber om nummer osv..

Men då gäller det att vara där vid rätt tidpunkt, ibland känns det som att de bara gått ihop sig och tar 250-300/st för subtex, men då får man ju leva med det den dagen, inte mycket pengar att gnälla om. Men köper heldre än 8a för 300 av en säker kran än att gå till plattan även fast jag trillat förbi där ett antal gånger, är så lätt att få med sig lite godis när man endå går förbi och har pengar i fickan, tar 30-40sek för det mesta..
Citera
2010-01-07, 04:48
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ska man ha många typ minst 5-10, ska man inte ge mer än max 125 för suboxone, eller 170 för subtex, går att få det ännu billigare om du känner försäljaren lite sen tidigare och ber om nummer osv..

Men då gäller det att vara där vid rätt tidpunkt, ibland känns det som att de bara gått ihop sig och tar 250-300/st för subtex, men då får man ju leva med det den dagen, inte mycket pengar att gnälla om. Men köper heldre än 8a för 300 av en säker kran än att gå till plattan även fast jag trillat förbi där ett antal gånger, är så lätt att få med sig lite godis när man endå går förbi och har pengar i fickan, tar 30-40sek för det mesta..

Tycker också tidpunkten spelar stor roll, ibland går det rätt snabbt och smidigt att fixa, men jag har varit med om att det varit torrt eller tomt också. Kom precis tillbaka till stan så ska ner imorgon och försöka få tag i något.
Någon som vet om det fortfarande säljs gott om dom "vanliga" subutexen, eller har dom nya tagit över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in