Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-16, 22:48
  #1
Avstängd
olderius1s avatar
Hejsa, mitt problem är att jag hör inget ljud. Jag har gått in i kontroll panelen och försökte fixa där men man kan inte ändra ljudet allt är bara grått. Själva saken är att jag formaterad just om datorn, och så var jag tvungen att ladda ner en ny Windows "version" (pirat). Och sedan dess har inte ljudet funkat, det har funkat förut när jag hade en laglig version av Windows. Allt annat funkar dock att se på film internet osv.

Tack för hjälp
Citera
2009-08-16, 23:05
  #2
Medlem
Ladda ner drivrutiner.
Citera
2009-08-16, 23:05
  #3
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olderius1
Hejsa, mitt problem är att jag hör inget ljud. Jag har gått in i kontroll panelen och försökte fixa där men man kan inte ändra ljudet allt är bara grått. Själva saken är att jag formaterad just om datorn, och så var jag tvungen att ladda ner en ny Windows "version" (pirat). Och sedan dess har inte ljudet funkat, det har funkat förut när jag hade en laglig version av Windows. Allt annat funkar dock att se på film internet osv.

Tack för hjälp

du måste ladda ner drivrutiner!

till ljudkort
grafikkort
moderkort

åtminstonne.

i framtiden bör du kolla upp o ladda hem drivers o lägga på en USB-sticka innan du formaterar.
Citera
2009-08-17, 18:21
  #4
Avstängd
olderius1s avatar
Aha tack för hjälpen, men hur vet jag vilka drivrutiner jag ska ha. Till exempel namnet på drivrutinerna för mitt ljudkort.
Citera
2009-08-17, 18:24
  #5
Medlem
öppna burken och läs på kortet
Citera
2009-08-17, 18:32
  #6
Avstängd
SunQs avatar
Eller installera ett program som heter CPU-Z. Där kan du se vad du har för moderkort och gå in på den tillverkarens hemsida och ladda ner drivrutiner därifrån.
Förmodar att du har inbyggt ljudkort.

Troligtvis är det en dell eller liknande dator och då kan du ladda hem drivrutiner från deras sida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback