2010-12-14, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Råkade befinna mig inne på SOL-huset idag och herregud vilka tomtar det går där

Vilken nyhet, är väl ganska allmänt känt.

Citera
2010-12-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Vilken nyhet, är väl ganska allmänt känt.

SOL-huset?
Citera
2010-12-14, 20:13
Medlem
Glöm det kolla upp vad de va.
Citera
2010-12-15, 02:15
Medlem
Citat:
Råkade befinna mig inne på SOL-huset idag och herregud vilka tomtar det går där
Som ekonomstuderande brukar det bli rätt tyst när man träffar på någon som nämner att dom läser något med anknytning dit..
Citera
2010-12-15, 17:03
Medlem
Det var iaf en ny upplevelse för mig och jag får känslan av att folket som går där antingen läser språk (typ Lingvistik) eller kurser som inte riktigt leder någonstans förutom att få högskolepoäng & CSN.
Citera
2010-12-15, 17:51
Medlem
Citat:
Det var iaf en ny upplevelse för mig och jag får känslan av att folket som går där antingen läser språk (typ Lingvistik) eller kurser som inte riktigt leder någonstans förutom att få högskolepoäng & CSN.

Du är inte ensam om att ha den känslan, studier där leder till alla fördelar som student förutom en bra utbildning
Citera
2010-12-15, 21:55
Medlem
Haha, SOL är döden. Totalt sämst om man vill lära känna nya människor. Gått där en termin och inte lärt känna en jävel förutom en i min klass. (Resten vill man inte lära känna)

Dock så är det inget större fel på utbildningen, och vill du läsa ihop poängen genom kurser istället för att läsa ett helt program på t.ex. värdelösa Malmö högskola så är det perfekt.

Och ni som sitter inne med kunskapen för gärna dela med er av dom feta festerna! =)
Citera
2010-12-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesus123
Och ni som sitter inne med kunskapen för gärna dela med er av dom feta festerna! =)
Citynationerna+Parentesen
Citera
2010-12-15, 23:19
Medlem
Parentesen (där jag bor!)
Citera
2010-12-16, 21:43
Medlem
Citat:
Parentesen (där jag bor!)

Perfekt. Förväntar mig inbjudning till nästa fest där!

Problemet är att vi är 6-8 i min "klass", varav hälften är efterblivna, och jag umgås bara med en i min klass. Så mina veckor går ut på att åka till Lund, ha 1-2 lektioner om dagen och sen hem igen.

Nollning och liknande verkar inte existera på SOL, så jag är så jävla besviken på min studietid än så länge rent socialt. Nu har jag i alla fall anmält mig till att jobba frivilligt på nationerna - man får hoppas att man kan lära känna lite vettigt folk på den vägen.
Citera
2010-12-16, 21:54
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesus123
Perfekt. Förväntar mig inbjudning till nästa fest där!

Problemet är att vi är 6-8 i min "klass", varav hälften är efterblivna, och jag umgås bara med en i min klass. Så mina veckor går ut på att åka till Lund, ha 1-2 lektioner om dagen och sen hem igen.

Nollning och liknande verkar inte existera på SOL, så jag är så jävla besviken på min studietid än så länge rent socialt. Nu har jag i alla fall anmält mig till att jobba frivilligt på nationerna - man får hoppas att man kan lära känna lite vettigt folk på den vägen.
Tycker att det är orättvist att ge sig på SOL rakt av. Visst kan man ifrågasätta existensen av en hel del kurser, men så är det ju på alla lärosäten. Att påstå att språk, litteratur och andra klassiska ämnen som idag läses på SOL vore skit köper jag inte för fem öre.

Däremot stämmer det ju att sammanhållningen blir som den blir, när det sällan blir någon starkare gemenskap när de flesta läser strökurser, vilket ju gör att det blir nya föreläsningsgrupper varje termin. Normalt sett borde kåren kunna kompensera åtminstone lite genom studiesociala aktiviteter, men humanistkåren är tragiskt kass, vilket ju inte är positivt för någon.

Nä, när sammanhållning varken finnes i klassen eller i kåren får man gå till andra ställen. Nationerna är ju ett klockrent steg. Utöver det finns det ett gäng utskott inom AF som man gott kan undersöka.

När det kommer till fester så finns de överallt, så länge du har ett kontaktnät. Parantesen är ju känt för fester, men dessa hör du ju inte talas om när du inte känner någon där.
Citera
2010-12-16, 22:32
Medlem
pokereves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Du borde redan ha fått ett papper med nollningsgruppen på Facebook i samband med att du fick info om antagning, kursstart, litteratur mm. Det kommer bli finfint, oroa dig inte

Jag har inte fått några papper eftersom jag står som reserv (Dock såpass bra att jag är säker på att komma in) Söker boende för fullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in