Citat:
Ursprungligen postat av jesus123
Perfekt. Förväntar mig inbjudning till nästa fest där!
Problemet är att vi är 6-8 i min "klass", varav hälften är efterblivna, och jag umgås bara med en i min klass. Så mina veckor går ut på att åka till Lund, ha 1-2 lektioner om dagen och sen hem igen.
Nollning och liknande verkar inte existera på SOL, så jag är så jävla besviken på min studietid än så länge rent socialt. Nu har jag i alla fall anmält mig till att jobba frivilligt på nationerna - man får hoppas att man kan lära känna lite vettigt folk på den vägen.
Tycker att det är orättvist att ge sig på SOL rakt av. Visst kan man ifrågasätta existensen av en hel del kurser, men så är det ju på alla lärosäten. Att påstå att språk, litteratur och andra klassiska ämnen som idag läses på SOL vore skit köper jag inte för fem öre.
Däremot stämmer det ju att sammanhållningen blir som den blir, när det sällan blir någon starkare gemenskap när de flesta läser strökurser, vilket ju gör att det blir nya föreläsningsgrupper varje termin. Normalt sett borde kåren kunna kompensera åtminstone lite genom studiesociala aktiviteter, men humanistkåren är tragiskt kass, vilket ju inte är positivt för någon.
Nä, när sammanhållning varken finnes i klassen eller i kåren får man gå till andra ställen. Nationerna är ju ett klockrent steg. Utöver det finns det ett gäng utskott inom AF som man gott kan undersöka.
När det kommer till fester så finns de överallt, så länge du har ett kontaktnät.

Parantesen är ju känt för fester, men dessa hör du ju inte talas om när du inte känner någon där.