2010-01-03, 18:22
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coesar
Du menar i jämförelse med Wemlands, Blekingska (som visserligen hade varit en bra klubb om det någon gång var folk där) och Kalmar?
Wermlands tycker jag faktiskt är kul de få gånger folk faktiskt är där (runt 1-tiden brukar det vara skoj! Ibland iaf...), men så är jag en sucker för deras 60-talskvällar. De andra sätter jag på samma tråknivå som Sydskånska.
Citera
2010-01-06, 23:54
Medlem
Var ligger vic1, vic2 och vic3? Ska skriva tenta där och har nog inte lyssnat så bra på föreläsningen när vi fick reda på var det ligger
Citera
2010-01-06, 23:55
Medlem
sinologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Var ligger vic1, vic2 och vic3? Ska skriva tenta där och har nog inte lyssnat så bra på föreläsningen när vi fick reda på var det ligger
Victoriastadion, uppe vid n:a fäladen.
Citera
2010-01-16, 18:05
Medlem
hur ser det ut med internationella studenter? Finns det nån nation som är särskilt populär hos utbytesstudenter eller liknande?

ska själv börja studera i Lund den här terminen och känner i princip inte någon här.
Citera
2010-01-16, 20:20
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dva
hur ser det ut med internationella studenter? Finns det nån nation som är särskilt populär hos utbytesstudenter eller liknande?

ska själv börja studera i Lund den här terminen och känner i princip inte någon här.

Det är många utbytesstudenter på Västgöta nation
Citera
2010-01-17, 21:10
Medlem
Coesars avatar
Citat:

Det är rätt många bytisar på Västgöta, men jag vill också dra mig till minnes att Sydskånska skrev in rekordmånga bytisar i höstas.
Citera
2010-01-17, 21:11
Medlem
Citat:

Hur kommer det sig att du vill regga dig där det finns mycket "bytisar"? Av nyfikenhet då.
Citera
2010-01-18, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus
Hur kommer det sig att du vill regga dig där det finns mycket "bytisar"? Av nyfikenhet då.

Jag är själv inte svensk och kan en del andra språk som jag tyvärr inte har kunnat använda så mycket som skulle vilja här i Sverige. Också upptäckte jag igår att jag bor ganska nära Västgötanation (vilket också gjorde det ganska svårt för mig att sova i fredags :S )
Citera
2010-04-28, 17:47
Medlem
pernil90s avatar
Det är ju en bit kvar men jag frågar av ren nyfikenhet. Började i Lund i vintras och var med på nollningen. I höst är det ju nollning igen, är det någonting som förbjuder mig att vara med på denna också (som nolla då, inte som fadder).
Citera
2010-04-28, 17:53
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Det är ju en bit kvar men jag frågar av ren nyfikenhet. Började i Lund i vintras och var med på nollningen. I höst är det ju nollning igen, är det någonting som förbjuder mig att vara med på denna också (som nolla då, inte som fadder).
Det beror helt på. Snackar du kårnollning eller nationsnollning? Kårerna brukar ha koll på sina novischer, medan det är väldigt mycket enklare att traska in på nationernas nollning.
Citera
2010-04-28, 18:43
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det beror helt på. Snackar du kårnollning eller nationsnollning? Kårerna brukar ha koll på sina novischer, medan det är väldigt mycket enklare att traska in på nationernas nollning.

Syftar på kårnollning, specifikt Lundaekonomerna. I min grupp i vintras var det typ tre pers som hade börjat i höstas och bli nollade nu. Dock vet jag inte riktigt om de hade blivit nollade då.
Citera
2010-04-28, 19:41
Medlem
BobSacamanos avatar
Jag tror det är rätt svårt att komma med i Lundaekonomernas (eller andra kårer för de stora programmen ö.h.t.), i alla fall så har jag hört att folk har blivit "busted" när de har försökt göra det. Själv hade jag tänkt försöka komma med i nollningen i någon annan nation (gbg eller malmö), då min nations nollning sög dase.

Btw, pernil, vilken nollningsgrupp var du i? Wall st? Italienarna? Gotarna? etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in