Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Det där har du jävligt rätt i, faktiskt. Har bara bra erfarenheter av dessa nationer jag också. Har nog blivit för låst på Kålles och ÖGs antar jag

Och även om du generaliserar, ligger det mer sanning i det än vad jag tror de flesta skulle beskriva det som faktiskt.
Lunds nya klubb Wonderland är för övrigt den sämsta skiten jag varit på. Sämst volym, dagsljus på dansgolvet, lite folk och världens mest förutsägbara musik. Gå inte dit

Jag har besökt de flesta nationerna och varit med på massor av olika aktiviteter och jobbat på tre olika nationer. Min generella känsla är just den och de jag frågar brukar ofta hålla med faktiskt.
Jag tycker ofta man blir besviken på Kålles, Lund och ÖG. Malmö har jag varit för lite på för att kunna bedöma, men efter att ha läst deras interntidning, har jag fått massor av fördomar och inga positiva sådana... Däremot har jag aldrig blivit besviken när jag varit på Krischan (ryktena sade att det var en korvfestnation, men det har varit bra med tjejer när jag varit där), VG, Sydskånska (klassas dock inte som liten) eller Blekingska. Kalmar har ju ingen klubb, men deras tisdagspub är riktigt trevlig faktiskt. Har aldrig fått hemsläp där (inte direkt stället för det heller) men däremot ett par nummer som använts senare. Har för övrigt sätt de två snyggaste tjejerna jag någonsin sätt på någon nation just på Kalmar.
De små nationerna har oftast väldigt blandat med folk vilket gör att det inte känns så krystat och fisförnämt. Går man tex till Göteborgs nation så är det nästan bara ekonomer, I:are eller jurister. Tjejerna är oftast jävligt snygga och oftast i majoritet, men jag tycker också många tenderar till att vara dryga och pretentiösa. De anser sig liksom vara lite för fina för att orka prata med en, och inte så intresserade av att träffa nya människor. Dock har jag också massor av bra erfarenheter från Göteborgs nation och jag har träffat mycket trevligt folk där också som jag umgås med på fritiden. Så har verkligen blandade känslor för den nationen och kommer med säkerhet att gå dit i framtiden också. Kålles undviker jag dock, maken till överskattad klubb.