Kostym är bra för sittningar. Ta med dig 1200kr första dagen. Du kommer behöva de pengarna eftersom du ska köpa ouveralle och kurslitteratur. Mobil kan också vara bra att ha med sig.
Du behöver nog ingen sovsäck om de inte sagt det innan.
Kurslitteraturen kan han chilla lite med, behövs ingen första veckan, så länge man inte tänkt läsa lite i förväg. Sovsäck är troligtvis ett måste, då han ska på kursgård, dock ej första dagen.
Blivande Pol.kand-are här! Har dock läst Statsvetenskap 1-30 på annan ort så jag hoppar in på andra terminen med NEK(känns redan nu som att det kan bli jobbigt ). Som jag har förstått börjar Pol.Kand "nollningen" inte förrän den andra? Någon annan som vet mer?
Sitter och funderar på nationsval -- lutar för tillfället mellan Sydskånska och Krischan. Kommentarer eller förslag på det? Värt att nämna är att SSK tydligen erbjuder övernattning i form av madrass om man inte skulle orka ta sig hem, något som passar en bostadslös långpendlare -- Ystad... -- ganska så bra. Samtidigt känner jag en snubbe på Krischan som känner i stort sett alla som "är något" där.
Sitter och funderar på nationsval -- lutar för tillfället mellan Sydskånska och Krischan. Kommentarer eller förslag på det? Värt att nämna är att SSK tydligen erbjuder övernattning i form av madrass om man inte skulle orka ta sig hem, något som passar en bostadslös långpendlare -- Ystad... -- ganska så bra. Samtidigt känner jag en snubbe på Krischan som känner i stort sett alla som "är något" där.
Vad föreslås?
I din sits hade jag skrivit in mig på Sydskånska för att kunna sova där efter festerna på Krischan.
Själv tycker jag att Göteborgs nation via sin hemsida gör ett trevligt intryck men hör från alla håll att det är en "bratnation" och det lockar inte.
Om man är student, fast på andra universitet än Lunds, kan man snylta sig in på nationerna på något sätt? Flyttar snart till Lund och övriga uteställen verkar inte så kul. Alltså inte som medlem i nation, men komma in på själva nationen.
Om man är student, fast på andra universitet än Lunds, kan man snylta sig in på nationerna på något sätt? Flyttar snart till Lund och övriga uteställen verkar inte så kul. Alltså inte som medlem i nation, men komma in på själva nationen.
Jarrå, det ska gå att betala stödmedlemskap för att få tillträde till nationerna. In och läs på nationernas hemsidor för mer noggrann information.
Sitter och funderar på nationsval -- lutar för tillfället mellan Sydskånska och Krischan. Kommentarer eller förslag på det? Värt att nämna är att SSK tydligen erbjuder övernattning i form av madrass om man inte skulle orka ta sig hem, något som passar en bostadslös långpendlare -- Ystad... -- ganska så bra. Samtidigt känner jag en snubbe på Krischan som känner i stort sett alla som "är något" där.
Vad föreslås?
Om SSK gör det där och tillståndsmyndigheten kommer på besök lär de ju inte få behålla sitt tillstånd. När jag certifierade mig för alkoholservering i Lund var sånt där himla noga!
Citat:
Ursprungligen postat av alrightington
Någon skillnad i "bratighet" mellan Malmö och Göteborg eller är det dött lopp?