2009-08-20, 18:12
  #205
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myrdal
Kostym är bra för sittningar. Ta med dig 1200kr första dagen. Du kommer behöva de pengarna eftersom du ska köpa ouveralle och kurslitteratur. Mobil kan också vara bra att ha med sig.

Du behöver nog ingen sovsäck om de inte sagt det innan.

Kurslitteraturen kan han chilla lite med, behövs ingen första veckan, så länge man inte tänkt läsa lite i förväg. Sovsäck är troligtvis ett måste, då han ska på kursgård, dock ej första dagen.
Citera
2009-08-20, 19:58
  #206
Medlem
Billjuss avatar
Blivande Pol.kand-are här! Har dock läst Statsvetenskap 1-30 på annan ort så jag hoppar in på andra terminen med NEK(känns redan nu som att det kan bli jobbigt ). Som jag har förstått börjar Pol.Kand "nollningen" inte förrän den andra? Någon annan som vet mer?
Citera
2009-08-20, 20:26
  #207
Medlem
Introduktionsmötet = uppropet, amirite? Så man inte missar uppropet och blir av med sin plats, hade varit lite snopet


(Introduktionsmötet för programmet äger rum måndagen den 31 augusti kl 14:15 [...] står det i mitt brev)
__________________
Senast redigerad av M.S 2009-08-20 kl. 20:30.
Citera
2009-08-20, 20:55
  #208
Medlem
Coesars avatar
Sitter och funderar på nationsval -- lutar för tillfället mellan Sydskånska och Krischan. Kommentarer eller förslag på det? Värt att nämna är att SSK tydligen erbjuder övernattning i form av madrass om man inte skulle orka ta sig hem, något som passar en bostadslös långpendlare -- Ystad... -- ganska så bra. Samtidigt känner jag en snubbe på Krischan som känner i stort sett alla som "är något" där.

Vad föreslås?
Citera
2009-08-20, 20:56
  #209
Medlem
Artygs avatar
Är det förväntat att man redan ska ha köpt kurslitteratur om man går på LTH?
Har inte fått någon lista över kurslitteraturen..
Citera
2009-08-20, 21:05
  #210
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coesar
Sitter och funderar på nationsval -- lutar för tillfället mellan Sydskånska och Krischan. Kommentarer eller förslag på det? Värt att nämna är att SSK tydligen erbjuder övernattning i form av madrass om man inte skulle orka ta sig hem, något som passar en bostadslös långpendlare -- Ystad... -- ganska så bra. Samtidigt känner jag en snubbe på Krischan som känner i stort sett alla som "är något" där.

Vad föreslås?
I din sits hade jag skrivit in mig på Sydskånska för att kunna sova där efter festerna på Krischan.

Själv tycker jag att Göteborgs nation via sin hemsida gör ett trevligt intryck men hör från alla håll att det är en "bratnation" och det lockar inte.
Citera
2009-08-20, 21:05
  #211
Medlem
Dostoyevskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Är det förväntat att man redan ska ha köpt kurslitteratur om man går på LTH?
Har inte fått någon lista över kurslitteraturen..
Har förstått det som att man fixar det första veckan? Iallafall på W.
Citera
2009-08-20, 21:31
  #212
Medlem
finapengars avatar
tjena

Om man är student, fast på andra universitet än Lunds, kan man snylta sig in på nationerna på något sätt? Flyttar snart till Lund och övriga uteställen verkar inte så kul. Alltså inte som medlem i nation, men komma in på själva nationen.
Citera
2009-08-20, 21:39
  #213
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finapengar
tjena

Om man är student, fast på andra universitet än Lunds, kan man snylta sig in på nationerna på något sätt? Flyttar snart till Lund och övriga uteställen verkar inte så kul. Alltså inte som medlem i nation, men komma in på själva nationen.
Jarrå, det ska gå att betala stödmedlemskap för att få tillträde till nationerna. In och läs på nationernas hemsidor för mer noggrann information.

(Rätta mig om jag har fel här.)
Citera
2009-08-20, 21:41
  #214
Medlem
Någon skillnad i "bratighet" mellan Malmö och Göteborg eller är det dött lopp?
Citera
2009-08-20, 21:45
  #215
Medlem
eLItistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrightington
Någon skillnad i "bratighet" mellan Malmö och Göteborg eller är det dött lopp?

Tror Stockholmarna väljer Malmö.
Citera
2009-08-20, 21:54
  #216
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coesar
Sitter och funderar på nationsval -- lutar för tillfället mellan Sydskånska och Krischan. Kommentarer eller förslag på det? Värt att nämna är att SSK tydligen erbjuder övernattning i form av madrass om man inte skulle orka ta sig hem, något som passar en bostadslös långpendlare -- Ystad... -- ganska så bra. Samtidigt känner jag en snubbe på Krischan som känner i stort sett alla som "är något" där.

Vad föreslås?

Om SSK gör det där och tillståndsmyndigheten kommer på besök lär de ju inte få behålla sitt tillstånd. När jag certifierade mig för alkoholservering i Lund var sånt där himla noga!

Citat:
Ursprungligen postat av alrightington
Någon skillnad i "bratighet" mellan Malmö och Göteborg eller är det dött lopp?

Dött lopp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in