2009-08-16, 22:40
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbonde

Äsch nu ska vi inte vara sådana! Efter vad jag har sett utifrån bilder och diverse historier så kan detta bli galet roligt! Vad är det som du ska plugga till?

Bioteknik!
Sj?

Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Inte alls. Har aldrig hört att någon varit missnöjd iaf. Lund är frihetens stad

Har bott här i hela mitt liv. Kommer att bli lagom roligt att springa med overall genom city och göra bort sig.
Citera
2009-08-16, 22:54
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Delvis skönt, då kan jag fokusera helt på att välja rätt nation. Har börjat beta av deras hemsidor nu och de flesta öpp nar för registrering nästa vecka vilket känns skönt för mig, då jag inte kommer till Lund igen förrän just den 24:e. För mig är detta just nu det största problemet så jag känner ingen större hets inför starten mer än att jag måste få tag på litteraturen.

För att visa vilken fruktansvärt enkelspårig människa jag är (jag vet att ni andra också vill fråga detta) kommer ännu en nationsfråga: vilka nationer har ni andra tänkt skriva in er på?

TA det lugnt med nationsvalet. Det är inte livsavgörande. Alla nationer har sina egna nischer och målgrupper, även om undantag från stereotypen finns så klart! Vänta tills efter hälsningsgillet så får du tillfälle att kolla in folket från nationerna.

* Malmö, Göteborg och Östgöta är bratsnationerna. Mycket ekonomer mfl och tidigare har sprutande av champagne och annat förekommit här.
* Wermlands, Kalmar och Blekingska har ungefär samma klientel, mestadels humanister och samhällsvetare. Kalmar har dessutom mycket internationella studenter, medan Blekingska drar folk från Vildanden som ligger intil oavsett deras studieinriktning.
* Tornanationerna (Västgöta, Helsingkrona, Hallands, Kristianstad) drar mest folk som bor i närheten som mest råkar vara teknologer.
* Smålands är en ganska välkänd nation för alla alternativa vänsterpersoner som vill vara väldigt alternativa och anti. Här förlorar man en del förmåner när man går med, som t.ex. att få köa hos AFB. Men man kan ju alltid bli stödmedlem i en annan nation också.
* Sen har vi Lunds Nation som samlar upp alla de som inte har energi att leta upp sin egna nation! Här hittar du alla slags folk.

Kan hända att jag glömt någon, men tror inte det!
Citera
2009-08-16, 23:03
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denethor
Själv börjar man den 24:e på Industriell Ekonomi, ser fram emot det riktigt mycket, har ett korridorsrum iaf till att börja med, så får jag se om jag kan hitta något riktigt inom kort.

Jag ska också börja I i Lund nu . Vet du något om nollningstemat? Har för mig att det är djungeltema men är inte säker
Citera
2009-08-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Jag ska också börja I i Lund nu . Vet du något om nollningstemat? Har för mig att det är djungeltema men är inte säker

Det är sagotema, en sagolikt bra nollning har jag fått höra att de ska bli
Citera
2009-08-16, 23:42
Medlem
Jag missade nollningen :S Jobbade natt för många 12,5 timmars nätter i rad så kollade aldrig posten... sen var betalningsdatumet slut

Men Bronxxx min framtida kursare o alla andra får ha det skoj på nollningen ändå!

Hmm så nationer...Ja är så långt ifrån brat man kommer, har inte kammat håret på typ 3 år, lägger aldrig mer än 30 spänn på en bira...tar hellre O'boy fall det finns :P inge flashy-fjanterier... skumpa ska något sprutas så ere min egna chateu de balls som gäller.
Sportfåne men ej partymänniska. Ger fan i det mesta som ger fan i mig...
Ska dock läsa ekonomie kandidat programmet.
Ingejävla vänster kraffs så småländska är det enda jag kan utesluta direkt.
Om någon har någon speciell miljö agenda skippar jag gärna det tjaffset med.

Vilken nation välja?
Malmö/göteborg/östgöta?
Lunds?
Wermlands, Kalmar?

Kalmar låter iof fint med internationellt folk...
Men hur mycket hänger man typ med sin nation? (om man inte engagerar sig ideellt, inte så mycket iaf...)
Citera
2009-08-16, 23:48
Medlem
GraveDohls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikern
Vilken nation välja?
Malmö/göteborg/östgöta?
Lunds?
Wermlands, Kalmar?

Men hur mycket hänger man typ med sin nation? (om man inte engagerar sig ideellt, inte så mycket iaf...)
Spelar egentligen ingen roll alls, har varit på min nation 1 gång sen jag skrev in mig, skrev bara in mig för att betala terminsräkningen. Men vill man engagera sig i en nation så kan man nog lika gärna vara inskriven där också.
Citera
2009-08-17, 00:13
Medlem
Bronxxxs avatar
Citat:
Jag missade nollningen :S Jobbade natt för många 12,5 timmars nätter i rad så kollade aldrig posten... sen var betalningsdatumet slut

Men Bronxxx min framtida kursare o alla andra får ha det skoj på nollningen ändå!

Trevligt att träffa framtida kursare! Ska erkänna att jag också missade att anmäla mig till nollningen i tid men har anmält mig i efterhand och står nu som reserv till spektaklet. Ställ upp dig som reserv du med, förhoppningsvis fixar de även platser till oss reserver.
Citera
2009-08-17, 00:19
Medlem
Dest88s avatar
Ska man ha betalat för nollningen innan uppropet? Har inte fått någon info om att man ska ha gjort det. Eller skiljer det sig mellan olika program?
Citera
2009-08-17, 00:20
Medlem
Hur betalar man skiten? Och framförallt när?
Har inte fått någon info?
Citera
2009-08-17, 00:21
Medlem
Artygs avatar
Vadå, ska man anmäla sig inför nollningen?
Vad är det för skitsnack.
Citera
2009-08-17, 00:27
Medlem
Bronxxxs avatar
Anmälan till ekonomernas nollning sker i två steg där man först betalar in pengarna och sedan registrerar sig på lunda-ekonomernas hemsida. Kan dock inte svara på hur det ser ut för andra program.

Ingen mer här på flashback än Erikern och jag som skall bli ekonomie kandidat student? Vore roligt att snacka med kursare innan start!
Citera
2009-08-17, 00:35
Medlem
Not_mes avatar
Citat:

Hmm så nationer...Ja är så långt ifrån brat man kommer, har inte kammat håret på typ 3 år, lägger aldrig mer än 30 spänn på en bira...tar hellre O'boy fall det finns :P inge flashy-fjanterier... skumpa ska något sprutas så ere min egna chateu de balls som gäller.
Sportfåne men ej partymänniska. Ger fan i det mesta som ger fan i mig...
Ska dock läsa ekonomie kandidat programmet.
Ingejävla vänster kraffs så småländska är det enda jag kan utesluta direkt.
Om någon har någon speciell miljö agenda skippar jag gärna det tjaffset med.

Vilken nation välja?
Malmö/göteborg/östgöta?
Lunds?
Wermlands, Kalmar?

Östgöta eller Lund passar nog dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in