Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Delvis skönt, då kan jag fokusera helt på att välja rätt nation. Har börjat beta av deras hemsidor nu och de flesta öpp nar för registrering nästa vecka vilket känns skönt för mig, då jag inte kommer till Lund igen förrän just den 24:e. För mig är detta just nu det största problemet så jag känner ingen större hets inför starten mer än att jag måste få tag på litteraturen.
För att visa vilken fruktansvärt enkelspårig människa jag är (jag vet att ni andra också vill fråga detta) kommer ännu en nationsfråga: vilka nationer har ni andra tänkt skriva in er på?
TA det lugnt med nationsvalet. Det är inte livsavgörande. Alla nationer har sina egna nischer och målgrupper, även om undantag från stereotypen finns så klart!

Vänta tills efter hälsningsgillet så får du tillfälle att kolla in folket från nationerna.
* Malmö, Göteborg och Östgöta är bratsnationerna. Mycket ekonomer mfl och tidigare har sprutande av champagne och annat förekommit här.
* Wermlands, Kalmar och Blekingska har ungefär samma klientel, mestadels humanister och samhällsvetare. Kalmar har dessutom mycket internationella studenter, medan Blekingska drar folk från Vildanden som ligger intil oavsett deras studieinriktning.
* Tornanationerna (Västgöta, Helsingkrona, Hallands, Kristianstad) drar mest folk som bor i närheten som mest råkar vara teknologer.
* Smålands är en ganska välkänd nation för alla alternativa vänsterpersoner som vill vara väldigt alternativa och anti. Här förlorar man en del förmåner när man går med, som t.ex. att få köa hos AFB. Men man kan ju alltid bli stödmedlem i en annan nation också.
* Sen har vi Lunds Nation som samlar upp alla de som inte har energi att leta upp sin egna nation!

Här hittar du alla slags folk.
Kan hända att jag glömt någon, men tror inte det!