2009-08-27, 09:51
Medlem
Coesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmackan
Jahapp, då börjar Statsvetenskap grundkursen på Tisdag. Vet knappt vars jag ska vara, vilken kurslitteratur som behöver införskaffas, vilken nation man ska gå med i osv. Är med andra ord rätt "lost". Är jag skitsent ute med allt? Måste jag se till att gå med i en nation INNAN uppropet, eller är det lugnt att ta det under veckan? Famlar i mörkret lite här...
Inskrivningsperioden slutar den tjugofemte september, men många nationer har novischaktiviteter som börjar runt den tionde. Tornanationerna -- Hallands, Västgöta, Helsingkrona, Sydskånska och Krischan -- har dessutom en stor novischfest i AF-borgen den 18, och vill man ha biljetter till den (vilket man vill, enligt dem) bör man nog vara ute i lite god tid.

Vad är dina intressen? Planerar du att engagera dig i nationen? Musiksmak?
Citera
2009-08-27, 10:01
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlG
Någon som kan berätta nåt om Rättssociologi?
Läste nån annanstans på forumet att det inte är nån bra utbildning med det enda som stod var "Hela den inst. borde ta mej fan brännas ned"...sa inte så mkt.
Är införstådd att det är en fristående kurs som inte leder till nåt konkret jobb, men det betyder ju inte att det är en dålig utbildning för det.
Men vill veta mer om själva kursen, nån här som läst den eller känner nån som känner någon annan som läst där?

Värdelös flumkurs som av någon anledning anses extrameriterande av domstolsverket att ha läst. Så räkna med att stöta på en del juriststudenter.
I övrigt var det det värsta jag varit med om. Massor av wannabejurister och arbetslösa muppar som pluggade för pluggandets skull.
Citera
2009-08-27, 10:04
Medlem
Keldons avatar
Jag betalar sammanlagt 331kr per termin. Är medlem i Wermlands Nation och Samhällsvetarkåren.
Citera
2009-08-27, 14:01
Medlem
Ok så FB öl på måndag? tid och plats?
Citera
2009-08-27, 14:04
Medlem
Force-Walkers avatar
Jag flyttar ner till Lund på lördag

Kommer att bo i en bostadsrätt på Norra fäladen. Fy fan vad jag längtar!Ska dock pendla till Helsingborg och läsa Service Management programmet där på campus.
Är det ngn som vet om jag kan bli medlem i Nationerna i Lund?
Citera
2009-08-27, 14:21
Medlem
Lepiduss avatar
Vad hände med teknologerna i denna tråden? Visst har vi nollning nu men man hinner alltid med lite FB.

Vi fick f.ö reda på att vi hade två "fusknollor" i vår kurs
Citera
2009-08-27, 15:20
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tummetott

Det kan vänta, de brukar köra en stor hälsningsfest på AF borgen där alla nationer visar upp sig inom nån eller några veckor.. i början för att gå ut på nationerna räcker det att du har ditt antagningsbevis som du får stämplat på nationen, alltså innan du får ditt kort.

Japp, Hälsningsgillet är den 11:e september.

Citat:
Ursprungligen postat av Force-Walker
Jag flyttar ner till Lund på lördag

Kommer att bo i en bostadsrätt på Norra fäladen. Fy fan vad jag längtar!Ska dock pendla till Helsingborg och läsa Service Management programmet där på campus.
Är det ngn som vet om jag kan bli medlem i Nationerna i Lund?

Ja, det går att bli medlem på nationerna i Lund utan problem fastän du pluggar i Helsingborg. Det är Lunds universitet trots allt. Detta gäller även dem som pluggar de konstnärliga ämnena i Malmö eller filmgrejset i Ystad.
Citera
2009-08-27, 15:33
Medlem
Force-Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me

Ja, det går att bli medlem på nationerna i Lund utan problem fastän du pluggar i Helsingborg. Det är Lunds universitet trots allt. Detta gäller även dem som pluggar de konstnärliga ämnena i Malmö eller filmgrejset i Ystad.

Fint å höra Tack för svaret!
Citera
2009-08-27, 17:24
Medlem
Giorgis avatar
Inskriven på SSK, kommer jobba på Retrobar och Dirty Frank (Rock-klubb) blir ca 3 kvällar i månaden, vilket ger fri entré på alla SSK-fester
Citera
2009-08-27, 17:43
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikern
Ok så FB öl på måndag? tid och plats?

Klockan 8, eller har någon en bra anledning varför inte?
http://www.kulturkrogen.se/default.asp

http://dygnetrunt.se/kulturens-restaurang-bar/82014
Citera
2009-08-27, 17:59
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lepidus
Vi fick f.ö reda på att vi hade två "fusknollor" i vår kurs

Det var ju helt uppenbart när du tidigare skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Lepidus
Men det verkar finns några speciella typer, som de två killarna som hela tiden dricker proteindryck och läser den smyg-homoerotiska tidskriften "body" under föreläsningarna.

Sådana människor finns ju bara inte, eller rättare sagt, det finns inga människor som beter sig så under de första dagarna på en teknisk högskoleutbildning, även om de egentligen har sådana böjelser.

Jag ville dock inte förstöra för dig tidigare
Citera
2009-08-27, 18:04
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Det var ju helt uppenbart när du tidigare skrev:

Sådana människor finns ju bara inte, eller rättare sagt, det finns inga människor som beter sig så under de första dagarna på en teknisk högskoleutbildning, även om de egentligen har sådana böjelser.

Jag ville dock inte förstöra för dig tidigare

Jo jag kom väl fram till det kort efter mitt inlägg, men jag får erkänna att jag gick på det i början. Och en av de andra fusknollorna också för den delen:P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in