2009-08-26, 21:18
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faji
Famlar i mörkret helt och hållet här, upprop 1 september... Sitter här och funderar på min mångt och mycket knepiga kurslitteratur, den är fan rent ut sagt helt wack. 30p kriminologi verkar helt plötsligt lite sådär : ) Men jag kommer fortsätta intala mig själv att alla andra är lika lost som jag..

Softa, kriminologi ska vara sjukt soft. Räcker med att ud skummar böckerna och läser föreläsningsanteckningarna
Citera
2009-08-26, 21:23
Medlem
Coesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xid0n
Vi bör genast ta tag i ett datum när detta skall köras.

Förslag hittils är söndagen, måndagen eller måndagen 14/9(om jag minns rätt).

Själv kan jag alla dagar men gäller ju att få med sig så många som möjligt.
Söndagen är jag skeptisk till. Någon av måndagarna då. Den fjortonde känns lite väl långt iväg, men samtidigt kanske folk är mer hemmastadda i Lund vid det laget. Jag vet inte.
Citat:
Ursprungligen postat av myrdal
Det kommer ju ändå komma ~3 pers. Ska väl inte vara så svårt att komma överens om.

Intresse har visats från fler. Skulle det nu vara att man inte kan uppbåda fler än tre tror jag inte det blir av i vilket fall, dock.
Citera
2009-08-26, 21:28
Medlem
myrdals avatar
Om det ska komma fler, så måste vi ha datum klart tidigare. Jag bestämmer nu att det är på måndag och så är det klart. Om nu någon inte kan då, så kan vi väl ordna någon ny träff efter nästa tentavecka så att man får en ny chans då.
Citera
2009-08-26, 22:39
Medlem
Jag är där i helgen..
Citera
2009-08-26, 23:06
Medlem
Coesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myrdal
Om det ska komma fler, så måste vi ha datum klart tidigare. Jag bestämmer nu att det är på måndag och så är det klart. Om nu någon inte kan då, så kan vi väl ordna någon ny träff efter nästa tentavecka så att man får en ny chans då.
Initiativ! Duktig hest. Nå, men då säger vi måndag -- nu är det väl bara att bumpa det i tråden då och då så att folk märker av det.
Citera
2009-08-26, 23:38
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tummetott
Jag är där i helgen..

Tänkte du försvinna på måndagen eller?
Citera
2009-08-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xid0n
Tänkte du försvinna på måndagen eller?

Inte bestämt om jag ska vara där eller inte..
Citera
2009-08-27, 00:03
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tummetott
Inte bestämt om jag ska vara där eller inte..

Definiera.
Självklart ska du studera i Lund!
Citera
2009-08-27, 00:10
Medlem
pluggar utomlands just nu, men älskar lund... svårt med boende?
Citera
2009-08-27, 08:38
Medlem
Någon som kan berätta nåt om Rättssociologi?
Läste nån annanstans på forumet att det inte är nån bra utbildning med det enda som stod var "Hela den inst. borde ta mej fan brännas ned"...sa inte så mkt.
Är införstådd att det är en fristående kurs som inte leder till nåt konkret jobb, men det betyder ju inte att det är en dålig utbildning för det.
Men vill veta mer om själva kursen, nån här som läst den eller känner nån som känner någon annan som läst där?
Citera
2009-08-27, 09:29
Medlem
Ostmackans avatar
Jahapp, då börjar Statsvetenskap grundkursen på Tisdag. Vet knappt vars jag ska vara, vilken kurslitteratur som behöver införskaffas, vilken nation man ska gå med i osv. Är med andra ord rätt "lost". Är jag skitsent ute med allt? Måste jag se till att gå med i en nation INNAN uppropet, eller är det lugnt att ta det under veckan? Famlar i mörkret lite här...
Citera
2009-08-27, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmackan
Jahapp, då börjar Statsvetenskap grundkursen på Tisdag. Vet knappt vars jag ska vara, vilken kurslitteratur som behöver införskaffas, vilken nation man ska gå med i osv. Är med andra ord rätt "lost". Är jag skitsent ute med allt? Måste jag se till att gå med i en nation INNAN uppropet, eller är det lugnt att ta det under veckan? Famlar i mörkret lite här...

Det kan vänta, de brukar köra en stor hälsningsfest på AF borgen där alla nationer visar upp sig inom nån eller några veckor.. i början för att gå ut på nationerna räcker det att du har ditt antagningsbevis som du får stämplat på nationen, alltså innan du får ditt kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in