Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
De där med att man får sprit för att jobba blir mer och mer ovanligt. Tillståndsenheten har tröttnat, speciellt på centrumnationerna som har ständiga klagomål. Sexorna är ett minne från det förgångna. Av tillståndstekniska skäl så får man inte servera alkohol när serveringstillståndet slutat gälla, och absolt inte avlöna folk med dricka. Det vet jag att Göteborgs PQ är plågsamt medveten om, men (om det nu fortfarande fortgår) kanske ÖGs PQ skulle behöva en påminnelse om.
Jag tvivlar nämligen på att man går emot alkohollagens regler, eftersom om man förlorar sitt alkoholtillstånd så får man inte tillbaka det. Kårer och nationer i Lund lever på undantag vad gäller sitt "slutna sällskap" på sisådär 35000 personer. Det är ingen annan organisation som har det så i Sverige.
Har inget att tillägga, men lägger en "+1" på det här inlägget. Tillståndsenheten går med blåslampor, särskilt på citynationerna, och att bryta mot alkohollagen kan väl göra det hela roligare så länge man kommer undan med det, men skulle man bryta mot den och bli upptäckt ligger man jävligt pyrt till.
Citat:
Ursprungligen postat av doeskallen
Funderar på att gå med i antingen Göteborg eller Hallands nation. Om det är någon här som är medlem i någon av dessa pm:a gärna mig har lite frågor till er i så fall.
Ses i lund till hösten grappar
Kör på Hallands! Du kommer med stor sannolikhet träffa fler typer av människor där än på Göteborgs. (Jag har haft väldigt många fler roliga kvällar där än på Göteborgs, och de har dessutom en nachostallrik som inte är av denna värld.)
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Jag lutar åt Blekingska. Verkar mest avspänt av AF-nationerna.
Blekingska är trevligt. En av få nationer som presterar på musikfronten. Det som drar en till Blekingska är väl egentligen två saker: musiken och ölet. De har faktiskt ett riktigt imponerande utbud av öl. Är det avspända nationer du är ute efter gör du helt rätt som tittar bortom citynationerna.
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Förgångna? Man får dricka innan man börjar nattklubben. Sexorna jag varit på hölls inte på nationen utan hos privatperson just pga tillståndet.
Du får inte vara onykter när du jobbar. Sen att det tullas på den regeln, och att tillståndsenheten inte märker något om du tagit ett par bärs två timmar innan du börjar jobba är en annan femma.
Sexorna hålls mycket riktigt oftare och oftare i någon av nationens korridorer då det är nära samtidigt som man behåller känslan av att "vara på nationen".