2010-07-26, 16:29
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asafapowel
är nollningen 2 veckor innan uppropet?
Lundaekonomernas nollning är 24/8 - 28/8, dvs. ca 1 vecka innan.
Citera
2010-07-26, 20:00
Medlem
Har kollat upp de olika nationerna, och Göteborgs verkar go'ast!
Citera
2010-07-26, 20:24
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0lle
Har kollat upp de olika nationerna, och Göteborgs verkar go'ast!

En av de bästa! Men inget binder ju dig från att testa alla nationer om du inte trivs på GBG så går det ju bra att byta. GBG. Nackdelen om man ska jobba för GBG är att man får väldigt lite för det, tror inte man fick någon dricka(alkohol), som man får på flera andra nationer. ÖGs kör t.ex. ofta sexa efter lördagsnattklubben och då får man gratis dricka efter hur mycket dricks man dragit in plus att man får vara med på någon arbetarfest. Arbetarfest har väl så gott som alla nationer om man jobbar för dem men alla har inte sexor, som är väldigt trevliga. Sen kan man ju förvisso engagera sig i andra jobb än på nattklubbarna...
Citera
2010-07-26, 21:40
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
En av de bästa! Men inget binder ju dig från att testa alla nationer om du inte trivs på GBG så går det ju bra att byta. GBG. Nackdelen om man ska jobba för GBG är att man får väldigt lite för det, tror inte man fick någon dricka(alkohol), som man får på flera andra nationer. ÖGs kör t.ex. ofta sexa efter lördagsnattklubben och då får man gratis dricka efter hur mycket dricks man dragit in plus att man får vara med på någon arbetarfest. Arbetarfest har väl så gott som alla nationer om man jobbar för dem men alla har inte sexor, som är väldigt trevliga. Sen kan man ju förvisso engagera sig i andra jobb än på nattklubbarna...

De där med att man får sprit för att jobba blir mer och mer ovanligt. Tillståndsenheten har tröttnat, speciellt på centrumnationerna som har ständiga klagomål. Sexorna är ett minne från det förgångna. Av tillståndstekniska skäl så får man inte servera alkohol när serveringstillståndet slutat gälla, och absolt inte avlöna folk med dricka. Det vet jag att Göteborgs PQ är plågsamt medveten om, men (om det nu fortfarande fortgår) kanske ÖGs PQ skulle behöva en påminnelse om.

Jag tvivlar nämligen på att man går emot alkohollagens regler, eftersom om man förlorar sitt alkoholtillstånd så får man inte tillbaka det. Kårer och nationer i Lund lever på undantag vad gäller sitt "slutna sällskap" på sisådär 35000 personer. Det är ingen annan organisation som har det så i Sverige.
Citera
2010-07-26, 21:43
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5assedmonkey
Skall läsa lunds tekniska basår..
Något som görs i Helsingborg.

Skitnervös inför boende, letar och har mig som in i helvette!
Hade sprungit i taket av glädje om någon pmade mig och sade "Hej! Behöver du också någon som kan dela en lägenhet? Då kör vi!" typ..

Helsingborg tar betydligt bättre hand om bostadssituationen än Lund gör. Kolla in Campus Helsingborgs sidor på lu.se!
Citera
2010-07-26, 22:02
Medlem
Funderar på att gå med i antingen Göteborg eller Hallands nation. Om det är någon här som är medlem i någon av dessa pm:a gärna mig har lite frågor till er i så fall.

Ses i lund till hösten grappar
Citera
2010-07-26, 22:07
Medlem
troböds avatar
Jag lutar åt Blekingska. Verkar mest avspänt av AF-nationerna.
Citera
2010-07-26, 22:40
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
De där med att man får sprit för att jobba blir mer och mer ovanligt. Tillståndsenheten har tröttnat, speciellt på centrumnationerna som har ständiga klagomål. Sexorna är ett minne från det förgångna. Av tillståndstekniska skäl så får man inte servera alkohol när serveringstillståndet slutat gälla, och absolt inte avlöna folk med dricka. Det vet jag att Göteborgs PQ är plågsamt medveten om, men (om det nu fortfarande fortgår) kanske ÖGs PQ skulle behöva en påminnelse om.

Jag tvivlar nämligen på att man går emot alkohollagens regler, eftersom om man förlorar sitt alkoholtillstånd så får man inte tillbaka det. Kårer och nationer i Lund lever på undantag vad gäller sitt "slutna sällskap" på sisådär 35000 personer. Det är ingen annan organisation som har det så i Sverige.

Förgångna? Man får dricka innan man börjar nattklubben. Sexorna jag varit på hölls inte på nationen utan hos privatperson just pga tillståndet.
Citera
2010-07-26, 23:17
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0lle
Vilken nation ska man välja? Är det att föredra att välja den som ligger närmast sin hemtrakt? Om man kommer från Göteborg så väljer man Göteborgs nation t.ex? Jag skulle vilja gå med i en som har ganska mycket aktiviteter och som även håller lite finare tillställningar och middagar (heter det sittningar förresten?). Finns det någon som ni aktivt avråder ifrån (förutom Smålands, där lär man inte bli långlivad har jag kunnat läsa mig till)?

Tycker definitivt att du ska överväga antingen gbg's eller malmös. Alltid ngn aktivitet, och malmös har ex. Gyllene Kalven som är betydligt mer "fint" (och lugnt) än standardsittningarna. Kolla runt på hemsidorna under utskott och bilder, ska nog inte vara så svårt för dig att få en uppfattning om vad resp. nation erbjuder samt om du skulle trivas.
Citera
2010-07-26, 23:42
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Förgångna? Man får dricka innan man börjar nattklubben. Sexorna jag varit på hölls inte på nationen utan hos privatperson just pga tillståndet.

Det kan inte ha varit mycket att dricka! Man får ju absolut inte vara berusad när man serverar alkohol, märker tillståndsenheten det när de är på tillsyn så ryker tillståndet med en gång!
Citera
2010-07-27, 00:23
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me

Har inget att tillägga, men lägger en "+1" på det här inlägget. Tillståndsenheten går med blåslampor, särskilt på citynationerna, och att bryta mot alkohollagen kan väl göra det hela roligare så länge man kommer undan med det, men skulle man bryta mot den och bli upptäckt ligger man jävligt pyrt till.

Citat:
Ursprungligen postat av doeskallen
Funderar på att gå med i antingen Göteborg eller Hallands nation. Om det är någon här som är medlem i någon av dessa pm:a gärna mig har lite frågor till er i så fall.

Ses i lund till hösten grappar
Kör på Hallands! Du kommer med stor sannolikhet träffa fler typer av människor där än på Göteborgs. (Jag har haft väldigt många fler roliga kvällar där än på Göteborgs, och de har dessutom en nachostallrik som inte är av denna värld.)
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Jag lutar åt Blekingska. Verkar mest avspänt av AF-nationerna.
Blekingska är trevligt. En av få nationer som presterar på musikfronten. Det som drar en till Blekingska är väl egentligen två saker: musiken och ölet. De har faktiskt ett riktigt imponerande utbud av öl. Är det avspända nationer du är ute efter gör du helt rätt som tittar bortom citynationerna.
Citat:
Du får inte vara onykter när du jobbar. Sen att det tullas på den regeln, och att tillståndsenheten inte märker något om du tagit ett par bärs två timmar innan du börjar jobba är en annan femma.

Sexorna hålls mycket riktigt oftare och oftare i någon av nationens korridorer då det är nära samtidigt som man behåller känslan av att "vara på nationen".
Citera
2010-07-27, 00:50
Medlem
yourpimpnesss avatar
Finns det nagon som ar medlem i ostergotlands nation?
Undrar hur manniskorna ar dar? Detta ar en nation som raknas som en av citynationerna right?

Sen undrar jag vilken nation som det finns valdigt mkt olika manniskor. Dras hellre till en sadan nation da man kan traffa folk fran tva helt olika varldar och inte en nation som har mycket folk av samma typ om man kan saga sa tanker mest pa (Smalands, Malmo & Gbg).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in