Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Vad vill du träffa för folk? Ska det vara samma typ av människor eller spridning på dem etc?
På nation finns det oftast folk med varierade bakgrunder även om folk ofta placerar in folk som går på nation X i Y facket osv. Jag har bra erfarenheter från nationsengagemang åtminstone, om du vill ha maximalt ut av det så sök dig till en mer "seriös" nation då man oftast får mer tillbaka i form av tacksittningar, sexor etc.
Kår/politiskt studentförbund är säkerligen ett säkert kort också, dock är nackdelen att dessa personer kan vara ganska heterogena.
Jag bryr mig inte så mycket om hur folk egentligen är, folk från olika bakgrunder kan vara jävligt roliga att umgås med också. Nackdelen jag känner med nation är att det oftast är väldigt inriktat på fest och att klubba är inte riktigt min grej. Gillar däremot att kolla live-band och gå på rena pubar, så funderar lite på blekingska eller kalmars (bor nästan granne med den sistnämnda).
Politiska studentförbund har jag mest funderat över eftersom att jag har en lite "avvikande" politisk uppfattning från resten av LTH och det hade således varit roligt att träffa människor som var lika mig själv i åsikter. Däremot så är jag rädd för att det skall bli alltför hetrogent, å andra sidan exponerar jag mig mycket för två olika hetrogena poler, vilket nog kan bli en rätt trevlig mix.
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Alltid fått för mig att doc lounge är ett feministfäste där alla är vänster. Stämmer detta?
Doc lounge är väldigt blandat, dock dominerat av humaniora studenter från en rad olika fakulteter. När jag har varit där så har det varit såväl borgerliga som vänsterdrivna representanter från olika organisationer. Filmerna man visar har dock ofta en ganska så politisk prägel, ofta handlar det om politiker, aktivister eller dylikt.