2012-12-20, 12:21
  #2437
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Sen kompenseras det ju med att de korridorerna ligger precis ovanför Casa, så på torsdag och lördagar har man ju alltid stora sömnsvårigheter om man nu inte själv är där nere och vevar.
Nej, de som ligger ovanför Casa är de som ligger i det huset. Mellanhuset och Gamla huset är två andra hus, som inte har med Casa att göra. Missade dock att ge en presentation av Casahuset eftersom jag i princip aldrig varit där. De jag känner har bott i de andra två husen.
Citera
2012-12-30, 11:54
  #2438
Medlem
eradicos avatar
Vad skulle flashback rekommendera om man vill komma ut och träffa nytt folk i Lund? Väger lite mellan att engagera mig nation, politiskt studentförbund eller doc lounge.
Citera
2012-12-30, 14:07
  #2439
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Vad skulle flashback rekommendera om man vill komma ut och träffa nytt folk i Lund? Väger lite mellan att engagera mig nation, politiskt studentförbund eller doc lounge.

Vad vill du träffa för folk? Ska det vara samma typ av människor eller spridning på dem etc?

På nation finns det oftast folk med varierade bakgrunder även om folk ofta placerar in folk som går på nation X i Y facket osv. Jag har bra erfarenheter från nationsengagemang åtminstone, om du vill ha maximalt ut av det så sök dig till en mer "seriös" nation då man oftast får mer tillbaka i form av tacksittningar, sexor etc.

Kår/politiskt studentförbund är säkerligen ett säkert kort också, dock är nackdelen att dessa personer kan vara ganska heterogena.
Citera
2012-12-30, 14:31
  #2440
Medlem
Bonnarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Vad skulle flashback rekommendera om man vill komma ut och träffa nytt folk i Lund? Väger lite mellan att engagera mig nation, politiskt studentförbund eller doc lounge.
Vad gör man om man engegerar sig i doc lounge. Det är någon typ av bio/bar va?
Citera
2012-12-30, 15:14
  #2441
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnarn
Vad gör man om man engegerar sig i doc lounge. Det är någon typ av bio/bar va?

http://doclounge.se/lund/info/ antar jag
Citera
2012-12-30, 15:16
  #2442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
http://doclounge.se/lund/info/ antar jag
Alltid fått för mig att doc lounge är ett feministfäste där alla är vänster. Stämmer detta?
Citera
2012-12-30, 15:22
  #2443
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Vad vill du träffa för folk? Ska det vara samma typ av människor eller spridning på dem etc?

På nation finns det oftast folk med varierade bakgrunder även om folk ofta placerar in folk som går på nation X i Y facket osv. Jag har bra erfarenheter från nationsengagemang åtminstone, om du vill ha maximalt ut av det så sök dig till en mer "seriös" nation då man oftast får mer tillbaka i form av tacksittningar, sexor etc.

Kår/politiskt studentförbund är säkerligen ett säkert kort också, dock är nackdelen att dessa personer kan vara ganska heterogena.
Jag bryr mig inte så mycket om hur folk egentligen är, folk från olika bakgrunder kan vara jävligt roliga att umgås med också. Nackdelen jag känner med nation är att det oftast är väldigt inriktat på fest och att klubba är inte riktigt min grej. Gillar däremot att kolla live-band och gå på rena pubar, så funderar lite på blekingska eller kalmars (bor nästan granne med den sistnämnda).

Politiska studentförbund har jag mest funderat över eftersom att jag har en lite "avvikande" politisk uppfattning från resten av LTH och det hade således varit roligt att träffa människor som var lika mig själv i åsikter. Däremot så är jag rädd för att det skall bli alltför hetrogent, å andra sidan exponerar jag mig mycket för två olika hetrogena poler, vilket nog kan bli en rätt trevlig mix.

Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Alltid fått för mig att doc lounge är ett feministfäste där alla är vänster. Stämmer detta?
Doc lounge är väldigt blandat, dock dominerat av humaniora studenter från en rad olika fakulteter. När jag har varit där så har det varit såväl borgerliga som vänsterdrivna representanter från olika organisationer. Filmerna man visar har dock ofta en ganska så politisk prägel, ofta handlar det om politiker, aktivister eller dylikt.
Citera
2013-01-01, 17:05
  #2444
Medlem
MillerMacs avatar
Räcker det med att registrera sig på http://www.afb.se för att börja samla poäng eller måste man göra något mer?


Mitt ködatum
Saknas

Står det, vet inte om det betyder något? Reggade mig för ett par dagar sedan
Citera
2013-01-01, 20:45
  #2445
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MillerMac
Räcker det med att registrera sig på http://www.afb.se för att börja samla poäng eller måste man göra något mer?


Mitt ködatum
Saknas

Står det, vet inte om det betyder något? Reggade mig för ett par dagar sedan


Har du betalt medlemsavgiften?
Citera
2013-01-01, 21:09
  #2446
Medlem
MillerMacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Har du betalt medlemsavgiften?

Måste man göra det för att börja samla på sig poäng för att eventuellt ansöka om lägenhet antingen till denna hösttermin eller nästa hösttermin? Isåfall har jag missat det. Det har man ju i alla fall inte behövt på de andra ställena jag registrerat mig, i Umeå och Uppsala


Men ska kolla upp det då, tack!
Citera
2013-01-02, 01:28
  #2447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MillerMac
Måste man göra det för att börja samla på sig poäng för att eventuellt ansöka om lägenhet antingen till denna hösttermin eller nästa hösttermin? Isåfall har jag missat det. Det har man ju i alla fall inte behövt på de andra ställena jag registrerat mig, i Umeå och Uppsala


Men ska kolla upp det då, tack!

Du kan bara stå i kön om du studerar i Lund. Det går alltså inte att köa på förhand.
Citera
2013-01-02, 01:38
  #2448
Medlem
MillerMacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Du kan bara stå i kön om du studerar i Lund. Det går alltså inte att köa på förhand.

Hur skaffar man då boende för första året om det blir så att man väljer att studera där?

Är det bara ställa sig i kö så fort man blivit antagen isf?


Och finns det någon annan sida med studentbostäder i Lund man bör registrera sig på? Och som kan kan registrera sig på nu i förväg för att samla lite poäng
__________________
Senast redigerad av MillerMac 2013-01-02 kl. 01:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in