2011-03-13, 14:37
Medlem
Urverkets avatar
Någon som vet någonting om/är med i denna organisation? Funderar på att plugga i Lund och undrar därför lite kring deras utbud av resor, aktiviteter mm. Man måste tydligen vara med i studentlund för att vara med i Lunds extremsport så det är inte OT.

http://www.lundsextremsport.se/
Citera
2011-03-13, 17:40
Medlem
Dekk-sters avatar
Måste bara fråga igen hur man får tillbaks sin användare på LUVIT. Det finns bara instruktioner för glömt lösenord, men lösenordet kan jag. Men det är mitt användarnamn/mail som jag glömt. Är det att ringa till berörd institution som gäller?
Citera
2011-03-13, 18:03
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Nu är jag kanske ut och cyklar men det är de största föreningarna där flest studenter går?

Jag hade det väldigt roligt och tappade räkningen på hur många Stormtroopers jag såg.

edit: FEJM - Förenade Ekonomer Jurister Medicinare
Ja det är du, LTH är den största fakulteten vid universitetet.

Men varför förenas dom? Bara trevligt liksom?
Citat:
Ursprungligen postat av Urverket
Någon som vet någonting om/är med i denna organisation? Funderar på att plugga i Lund och undrar därför lite kring deras utbud av resor, aktiviteter mm. Man måste tydligen vara med i studentlund för att vara med i Lunds extremsport så det är inte OT.

http://www.lundsextremsport.se/
Jag vet några som är med där men vet knappt nånting om det. Dom har jävligt kul och vet att dom dragit till Alperna tillsammans. Vad sysslar du med för extremsport?
Citera
2011-03-14, 01:29
Medlem
Munhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekk-ster
Måste bara fråga igen hur man får tillbaks sin användare på LUVIT. Det finns bara instruktioner för glömt lösenord, men lösenordet kan jag. Men det är mitt användarnamn/mail som jag glömt. Är det att ringa till berörd institution som gäller?

När jag glömde mitt lösenord gick jag till SOL och pratade med dem i receptionen så hjälpte de mig, men eftersom det är användarnamn du glömt vet jag inte om de på bibliotek/studiecenter kan hjälpa dig. På lunds univeristets hemsida hittade jag detta:

"Studenter använder sitt tilldelade StiL-konto.
Har du inte fått/glömt ditt användarkonto? Kontakta StiL."
http://www.lu.se/o.o.i.s/6652

Och här har du uppgifter om StiL-support:
http://www.lu.se/o.o.i.s/272

Nu antar jag att man använder ens StiL-konto för inloggning till LUVIT; Det gjorde man åtminstone till ELIN.
Citera
2011-03-16, 00:55
Medlem
Urverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan

Jag vet några som är med där men vet knappt nånting om det. Dom har jävligt kul och vet att dom dragit till Alperna tillsammans. Vad sysslar du med för extremsport?

Sysslar inte med någon extremsport utöver alpin skidåkning, som inte ligger på "extrem" nivå än. Men jag har välan ambitionen att ta mig dit. Alpresor låter lockande

Annan fråga: hur ser det ut med träningsutbudet i Lund? Finns det många bra och billiga studentgym o dyl?
Citera
2011-03-16, 01:05
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Sysslar inte med någon extremsport utöver alpin skidåkning, som inte ligger på "extrem" nivå än. Men jag har välan ambitionen att ta mig dit. Alpresor låter lockande

Annan fråga: hur ser det ut med träningsutbudet i Lund? Finns det många bra och billiga studentgym o dyl?
Här har du ett event som de anordnar nu om någon månad: http://www.facebook.com/event.php?eid=171773776208540

Som student finns här ett bra gym som kostar (via autogiro, om du betalar för ett år) ca 120 kr/månad. Gym + pass ingår. Bra skit. Sök på Gerdahallen.
Citera
2011-03-16, 10:48
Medlem
Kannans avatar
Citat:

Japp, Gerdahallen som gäller för nästan alla studenter här. Är du känslig för översvämning av människor bör du dock söka dig på annat håll eller träna morgon/dagtid.
Citera
2011-03-16, 12:03
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Japp, Gerdahallen som gäller för nästan alla studenter här. Är du känslig för översvämning av människor bör du dock söka dig på annat håll eller träna morgon/dagtid.
Det finns fina löpspår i södra Lund också, om man är folkskygg.
Citera
2011-03-16, 12:28
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Vad var grejen med FEJM egentligen? Varför just ekonomer, jurister och läkare?

Studiemotiverade människor som gillar att festa. Bra combo.
Citera
2011-03-16, 16:28
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Studiemotiverade människor som gillar att festa. Bra combo.
Hur menar du? Man samlas tillsammans för att man anser sig vara extra studiemotiverade än alla andra?
Citera
2011-03-16, 16:36
Medlem
Dekk-sters avatar
Citat:
Hur menar du? Man samlas tillsammans för att man anser sig vara extra studiemotiverade än alla andra?

Ja, alla ekonomer, jurister eller medicinare har bättre studiemotivation än folk som vill plugga annat...
Citera
2011-03-16, 19:23
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekk-ster
Ja, alla ekonomer, jurister eller medicinare har bättre studiemotivation än folk som vill plugga annat...
Skulle inte förvåna mig om någon talare på festen yttrade sig något liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in