Citat:
Ursprungligen postat av do.dothedance
Har en fråga om nationerna. Befann mig på en viss nation i helgen och fick utstå massvis med killar som kom fram och försökte få en i säng och de raggade vekligen öronen av sig. Det händer ju i stort sett alltid när man är ute och det kan man ju leva med, men i helgen var det en helt annan nivå på det hela och jag har stora feta blåmärken efter att en kille varit aggressiv mot mig. Hur höga är egentligen oddsen på att en och samma person hänger på endast en nations klubbar? Vill gärna kunna festa ute igen men vill inte stöta på honom mer då han också förföljde mig efter att nationen stängt, vvilket var extremt obehagligt för både mig och mina vänner.
Nationerna är rena köttmarknader och jag har tyvärr inte upplevt att killar förföljt tjejer. Det är nog inte direkt vanligt. Killar som vill men inte lyckas få hemsläp på nation kan nog bli lite desperata och göra som idioten du stötte på.
Skicka ett PM om var du var.
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Alltid hört att Malmö nation är det vidrigaste boendet man kan ha i Lund. Stämmer detta eller har det samma rykte som att Parentesen är vilda västerna 24-7?
Malmö nation är vidrigt, huruvida det är det vidrigaste boende kan jag inte svara på. För ett tag sedan träffade jag en tjej som bodde där i en av korridorerna och de var hemska. Sist jag var där så hade någon stjärna hält diskmedel på golvet för att han skulle kunna slänga sig och glida.
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
Hur svårt är det att få bostad som student i Lund om man inte vill bo i studentkorridor? Vad finns det för områden man bör undvika i Lund, där det bor massa blattar? (om det nu finns sådan områden). Sen undrar jag hur det är att studera ekonomi i Lund, bra eller dåligt?
Undvik Klostergården, Vildanden, Norra Fäladen och Linero.
Ett tips är att kolla på lappar i skolan. Idag såg jag att en doktorand vill hyra ut sin lägenhet i tre månader.
Att studera ekonomi är inte klart definierat? Det är en viss skillnad på NEK-kurser på avancerad nivå och redovisning a.
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Vad skulle flashback rekommendera om man vill komma ut och träffa nytt folk i Lund? Väger lite mellan att engagera mig nation, politiskt studentförbund eller doc lounge.
Jag har varit politiskt aktiv samt jobbat på nation. Välj nation, då får du träffa mycket roligt folk som pluggar annat än vad du gör.
Krisar det med boende så skicka ett PM. Jag hade kunnat hyra ut en extrasäng en natt eller två.