Citat:
Ursprungligen postat av relativ
På vilka grunder ser du det som troligt? En medlem här som inte har speciellt många inlägg ska alltså ha blivit utsatt för en galning som försöker härma honom? Och då "vetat" att folk på FB ska snubbla över medlemmen och han ska åka dit istället? Det var inlägg som är ett år gamla av en tämligen okänd postare. Det är fullständigt ologiskt. Det är 100 ggr mer troligt att det skulle vara en uppgörelse i den undre kattvärlden.
Vill du ha en grund från mej så är det att det ännu inte finns BEVIS för den som begått illdåden. Utan bevis kan man i mitt tycke inte agera mot en person.
Jag har läst samtliga trådar från första inlägg och vet precis som ni andra hur tankarna gått. Har själv gjort många inlägg.
Själv läser jag inte på så många forumdelar. Trots det har jag sett inlägg av vår närmast "okände" postare. Pga rubriker har jag fastnad där. Vilket fler nog gjort. Alltså fler än vi tror.
Så länge det inte finns bevis så får man ändå ha i tankarna att det kan vara en s.k. copycat.
Kanske kan t.o..m. **** tänka ut om han kan känna någon som haft sådana här fantasier och sökt kontakt? Någon i hans omgivning bör det ju vara.
Jag vill verkligen att djurplågaren åker fast och önskar mycket strängare straff än lagen kommer att ge. Precis som de flesta här!
Men jag tror också att polisen anstränger sej denna gång. Utan bevis väljer jag att avvakta och ta de uppgifter som kommer fram i hopp om en lösning av detta avskyvärda fall.
Jag hoppas ändå att alla aktiva söker vidare för att hjälpa polisen mer i deras arbete - vittnen är ovärdeliga.
Mvh