2009-08-17, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
Så hur förklarar han sina poster då? Att någon har hackat hans account eller vad?

Med att han mådde dåligt och vill ha uppmärksamhet, följt av en massa
Citera
2009-08-17, 00:49
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxormen
Det här skärmdumpen kan kanske vara intressant för er som inte hängde med i den numera borttagna tråden.

http://img210.imageshack.us/img210/1193/123jqf.png

Svårt att göra mycket annat än att skaka bedrövat på huvudet med tanke på vad han tidigare skrivit. Inte särskilt trovärdigt försvar alltså.

Iofs så finns det ju folk som gillar att trolla och skriva om extrema saker på forum bara för att "röra om i grytan" sas, så det kan ju stämma. Att fantisera ihop historier om hur man dränker en katt och sånt där torde vara lätt. Men jaja, jag vet inte längre vad jag ska tro.
Citera
2009-08-17, 00:51
Bannlyst
Blir man bannad om man postar hans youtubekontos cache?
Citera
2009-08-17, 00:52
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
Så hur förklarar han sina poster då? Att någon har hackat hans account eller vad?

Han har ingen förklaring, för det finns ingen. Så han försöker gulla till det, få det till att nån annan har satt dit han och verka så ledsen och utsatt som möjligt. De flesta psykopater är otroligt duktiga på att spela roller och bedra, synd att det funkar något sämre över internet.
Citera
2009-08-17, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Iofs så finns det ju folk som gillar att trolla och skriva om extrema saker på forum bara för att "röra om i grytan" sas, så det kan ju stämma. Men jaja, jag vet inte längre vad jag ska tro.
Jo absolut, men just att sannolikheten att något liknande sker som han skriver om i hans direkta närhet känns ju obefintlig.

Då är det ju en copycat vi pratar som vet platsen har bor på osv. alltså en direkt vän som är copycat.

Eller så är det en slump, och det är väl den största möjligheten om det nu inte är den vi tror det är. Men hur trolig är slumpen? Slumpen är aldrig trolig.
Citera
2009-08-17, 00:54
Medlem
Happymanwithcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de-puta-madre
Med att han mådde dåligt och vill ha uppmärksamhet, följt av en massa

Det är ju helt klart att han är en mytoman. Nu när han väl är tvungen att bli konfronterad med vad han gjort/skrivit så får han panik.
Tror nästan helt 100% på att det är J*** som har gjort det, han har skrivit så sjukt långa och vidriga inlägg. Även om det inte är han som har dödat djuren förtjänar han ändå psykvård.
Citera
2009-08-17, 01:00
Bannlyst
Säkert samma kille som GT syftar på

http://www.gt.se/nyheter/1.1673215/polisen-har-fatt-tips-om-kattmordaren
Citera
2009-08-17, 01:08
Medlem
relativs avatar
http://www.gt.se/nyheter/1.1672631/psykologiprofessorn-det-ar-en-man-och-han-finns-i-lerum

Citat:
Enligt Martin Grann kan det handla om en hämnd mot djurens ägare, för någon faktisk eller inbillad oförrätt.

Så skulle det ju kunna vara, då borde man leta i djurägarnas bekantskapskretsar. Se om man finner någon gemensam nämnare.
Citera
2009-08-17, 01:11
Bannlyst
Gt uppdaterar sällan, GP har mer aktuella artiklar.

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=765&a=511487

Personen pekades ut på en internetsajt och tipset betecknades som intressant. Men det var det inte.

- Det är någon som skämtat på nätet, säger Börje Haglund, utredare vid Alingsås polisen.
Citera
2009-08-17, 01:22
Bannlyst
Hoppas snuten löser detta snabbt

Hoppas bara att gm åker fast snarast, oavsett vem det är. Idioten som har gjort inläggen skall ju dock ha en örfil bara för att skriva så som han gjort om katter. Har faktiskt blivit orolig för mina egna efter allt jag läst idag.

Det kan ju vara så att snuten går ut i tidningen och säger att spåret är kallt bara för att minska trycket på killen, av mer än en anledning.
Citera
2009-08-17, 01:39
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
På vilka grunder ser du det som troligt? En medlem här som inte har speciellt många inlägg ska alltså ha blivit utsatt för en galning som försöker härma honom? Och då "vetat" att folk på FB ska snubbla över medlemmen och han ska åka dit istället? Det var inlägg som är ett år gamla av en tämligen okänd postare. Det är fullständigt ologiskt. Det är 100 ggr mer troligt att det skulle vara en uppgörelse i den undre kattvärlden.

Vill du ha en grund från mej så är det att det ännu inte finns BEVIS för den som begått illdåden. Utan bevis kan man i mitt tycke inte agera mot en person.
Jag har läst samtliga trådar från första inlägg och vet precis som ni andra hur tankarna gått. Har själv gjort många inlägg.

Själv läser jag inte på så många forumdelar. Trots det har jag sett inlägg av vår närmast "okände" postare. Pga rubriker har jag fastnad där. Vilket fler nog gjort. Alltså fler än vi tror.

Så länge det inte finns bevis så får man ändå ha i tankarna att det kan vara en s.k. copycat.
Kanske kan t.o..m. **** tänka ut om han kan känna någon som haft sådana här fantasier och sökt kontakt? Någon i hans omgivning bör det ju vara.

Jag vill verkligen att djurplågaren åker fast och önskar mycket strängare straff än lagen kommer att ge. Precis som de flesta här!

Men jag tror också att polisen anstränger sej denna gång. Utan bevis väljer jag att avvakta och ta de uppgifter som kommer fram i hopp om en lösning av detta avskyvärda fall.
Jag hoppas ändå att alla aktiva söker vidare för att hjälpa polisen mer i deras arbete - vittnen är ovärdeliga.
Mvh
Citera
2009-08-17, 01:44
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Vill du ha en grund från mej så är det att det ännu inte finns BEVIS för den som begått illdåden. Utan bevis kan man i mitt tycke inte agera mot en person.

Nej, givetvis. Jag håller helt med dig där, men att gå från det till att någon skulle härma en FB-medlem och göra sak av dennes inlägg... Nej, det är så långsökt att jag inte kan se det med kikare ens.

Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Så länge det inte finns bevis så får man ändå ha i tankarna att det kan vara en s.k. copycat.

Fast du verkar ju anta att den här personen är inblandad på något vis/att flashback är inblandat. Så BEHÖVER det inte alls vara.

Enligt mig är det antingen den tidigare misstänkte medlemmen, eller så har detta ingenting med honom att göra. Att det skulle vara en copycat är helt enkelt inte ett alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in