2009-08-17, 15:20
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Har noterat samma sak. Även folk som i övrigt skriver bra, kan dock använda eran/våran. Har förgäves letat bland den misstänktes övriga texterna efter ett ställde där han kunde ha använt "eran". Någon som lyckats bättre?
https://www.flashback.org/showpost.php?p=18226818&postcount=340
Citera
2009-08-17, 15:20
Medlem
Plastpåses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Att polisen nu helt plötsligt säger till media att utredningen är inne i ett känsligt läge tycker jag tyder på att de har tagit de tips de har fått in på stort allvar.

Senast för någon dag sen så berättades det i media att polisen avfärdade vissa tips.

Jag tror helt enkelt att de har tänkt om och insett att de missade något.

– Vi har fått in många tips. Det är ett gediget material vi har att gå igenom, säger David Hallberg.

Den kommentaren blev jag glad av att läsa.
Citera
2009-08-17, 15:21
Medlem
Lysrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chablis
Ny artikel

http://www.gt.se/nyheter/1.1674427/polisen-vi-ar-inne-i-ett-kansligt-lage

Grattis alla Ni som bidragit här!

Utan det enorma tryck som detta skapat på polisen hade det här redan legat i en skrivbordslåda .
Citera
2009-08-17, 15:22
Bannlyst
Också sett brevet nu (tack för snabba svar).

Fyfan alltså, nästan identiskt med forumposten, samma stil.
Läskigt...
Citera
2009-08-17, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpåse
– Vi har fått in många tips. Det är ett gediget material vi har att gå igenom, säger David Hallberg.

Är det de två FBarna som skulle till Lerum som gett dem materialet undrar man? Bra jobbat i så fall
Citera
2009-08-17, 15:26
Medlem
Utan att säga mer tror jag han inspirerats av Yang Xinhais. Detta efter att ha sett brevet och vad han skrivit på en annan känd sida som jag inte får länka till.
Citera
2009-08-17, 15:26
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Har noterat samma sak. Även folk som i övrigt skriver bra, kan dock använda eran/våran. Har förgäves letat bland den misstänktes övriga texterna efter ett ställde där han kunde ha använt "eran". Någon som lyckats bättre?

Kan väl inte skriva så mycket uttryckligen med tanke på 1,06, men jag tar i alla fall tillbaka ovanstående.
Citera
2009-08-17, 15:27
Medlem
relativs avatar
Ja, nu väntar vi med spänning på att kammmmaka och rosa ska komma tillbaka.
Citera
Medlem
Har även tipsat polisen om en hemsida som han skrivit på. Antar att fler så likheterna?
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpåse

Fan vad skönt att höra... Det här klarar han sig aldrig ur

Ps tycker att det är lite läskigt att läsa att köpcentret i Lerum heter

http://www.solkatten.nu/

Kan det vara så att han bara hatar Lerum måne
Citera
Medlem
Ellikas avatar
Dessa brott är så hemska att det inte finns ord. Han måste åka fast omgående!

Bor i Lerums kommun och vände mig till polisen när min katt försvann, eftersom man bör anmäla det. Efter en månad ringde de och framförde, på ett väldigt uttråkat, kränkande och ointresserat sätt att jag borde fatta att katten är död och att de avskriver ärendet. Han rentav ironiserade att de gjort mycket efterforskningar. Inte minsta empati, och jag grät länge över det här bryska sättet hos polismannen som ringde. Vår älskade katt har inte kommit tillrätta. Detta gör att jag inte tror att polisen i Lerum bryr sig speciellt mycket om att våra katter försvinner.

Har inte klarat av att läsa så mycket av den sadist på FB skrivit, som många tror har utfört brotten, men jag tycker att det anonyma brevet och de inlägg han gjort innan dessa vidriga händelser i Lerum överenstämmer. Det borde vara samma person. Obegripligt och kriminellt att polisen avfärdar alla tips och alla de spår han lämnat efter sig på nätet!

Är pacifist, men hoppas att polisens arrogans gör att en mobb får fatt i honom och handgripligen ser till att de här bestialiska brotten mot oskyldiga djur upphör!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Han har ju ingenting att vinna på att erkänna, men allt att vinna på att neka. Så kan mamsen och papsen fortfarande tro att deras lilla pojke är falskt anklagad. Då är han inte bara oskyldig, utan även falskt utpekad, ett OFFER!

Han är egentligen bara missförstådd

Nämen ärligt, enligt han själv så har han ju gjort illa sina syskon och knivhotat/skurit sin mamma, så några tecken borde väl till och med den mest aningslösa förälder ha snappat upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in