2014-06-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pattayarules
[/b]

Kunde inte formulerat det bättre!
Väntar fortfarande på en förklaring från epost 72 där han ska svara på varför en människa som A*nder är mer värd en nån av mina katter.

Jag gillar din inställning!! Du tillhör dom människor jag prioriterar framför sadistiska monster typ Joel Ander...det kan inte hjälps...vad hans nära släkt tycker är en annan sak men hos mig väcker inte hans sort några ömmare känslor.
Citera
2014-06-15, 22:44
Medlem
Pattayaruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Jag gillar din inställning!! Du tillhör dom människor jag prioriterar framför sadistiska monster typ Joel Ander...det kan inte hjälps...vad hans nära släkt tycker är en annan sak men hos mig väcker inte hans sort några ömmare känslor.
Tackar
Tror att vi har samma inställning till djur
Citera
2014-06-16, 00:01
Medlem
Citat:
Tackar
Tror att vi har samma inställning till djur

Tack för att du finns!!!!! Varken du eller jag kan ju sätta oss in i hur man överhuvudtaget kan komma på något så urjävligt som att skada katter, och även katternas människor, med vett och vilje...helt, helt obegripligt...hur kan man få för sig något så vidrigt???? Även om den här Joel Ander inte haft en enda mänsklig vän här i världen så hade han ändå kunnat ha en liten kisse...eller en hund som vän...men så har det ju inte blivit. Ett sånt värdelöst liv...att njuta av att plåga andra...som man upplever som de svaga...urrrkkk!!!!
Citera
2014-06-16, 16:27
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Tack för att du finns!!!!! Varken du eller jag kan ju sätta oss in i hur man överhuvudtaget kan komma på något så urjävligt som att skada katter, och även katternas människor, med vett och vilje...helt, helt obegripligt...hur kan man få för sig något så vidrigt???? Även om den här Joel Ander inte haft en enda mänsklig vän här i världen så hade han ändå kunnat ha en liten kisse...eller en hund som vän...men så har det ju inte blivit. Ett sånt värdelöst liv...att njuta av att plåga andra...som man upplever som de svaga...urrrkkk!!!!
Intressant nog så använde han grymheterna mot husdjur som ett sätt att plåga
de förtvivlade ägarna. Som genom att skicka meddelanden om hur och när han begått
vidrigheterna.

Kanske var han för feg för att ge sig på folk och istället fick nöja sig med katter,
för att på så vis, indirekt skada människor?
Citera
2014-06-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Intressant nog så använde han grymheterna mot husdjur som ett sätt att plåga de förtvivlade ägarna. Som genom att skicka meddelanden om hur och när han begått
vidrigheterna.
Kanske var han för feg för att ge sig på folk och istället fick nöja sig med katter,

Ja, något liknande har hänt förr...att seriemördaren t.ex. ringt upp släktingar på offrets mobil och gottat sig åt deras förtvivlan när han vräkt ut sig om vad han gjort med offret... ...extra mys för en sadistisk hjärna...att inte ge sig på "dom starka" utan "deras svaga punkter"...dvs de små, oskyldiga som de starka bryr sig om..t.ex. barnen, husdjuren..det är typiskt för dom som är onda och fega. Sadisten skulle ha fortsatt med att filma vidriga typer...behövde inte anstränga sig med att spela ens..
Citera
2014-06-17, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Är det vanligt att psykopater blir klassade aspergers?

Nej, det är det inte. Psykopati och Aspergers syndrom är två olika diagnoser. Den enda likheten som finns mellan psykopati och Aspergers är i stort sett bristande empati och svårigheter att förstå känslor.

Psykopaten har oftast god social förmåga och interpersonell charm, någonting som "Aspergaren" i regel saknar. Psykopaten har god mentaliseringsförmåga, dvs. att kunna läsa av andra människors tankar och känslor, vilket är en nödvändig grund för att kunna manipulera dem. Ett grundläggande kriterium för de med Aspergers syndrom är att de saknar, eller har mycket dålig, mentaliseringsförmåga. Individer med Aspergers syndrom har dessutom ett stort behov av rutiner och ritualer. Psykopater står inte ut med rutiner och att saker sker på samma sätt hela tiden, då de har ett stort behov av omväxling och blir mycket lätt uttråkade.

Ovanstående är bara några av de många skillnader mellan psykopater och "Aspergare". Så om An*er har Aspergers syndrom så kan man dra slutsatsen att han troligtvis inte uppfyller kriterierna för psykopati enligt psykopatichecklistan, då det krävs minst 30 poäng av 40 för att få diagnosen psykopati. Men det utesluter inte att han har psykopatiska drag, men som kan förstås i skenet av en autismspektrumstörning istället för psykopati. Många med psykiska störningar uppfyller automatiskt vissa kriterier för psykopati, t. ex. de med borderline, narcissistisk personlighetsstörning, antisocial personlighetsstörning, autismspektrumstörningar - för att bara nämna några. Det innebär dock inte att de är psykopater.

Och som jag har förstått det så har An*er inte Aspergers syndrom, utan atypisk austism eller atypisk Aspergers syndrom. Så har han endast drag av en autismspektrumstörning så utesluter det inte att han också har diagnosen psykopati.
Citera
2014-06-17, 12:12
Medlem
Pattayaruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Intressant nog så använde han grymheterna mot husdjur som ett sätt att plåga
de förtvivlade ägarna. Som genom att skicka meddelanden om hur och när han begått
vidrigheterna.

Nja, jag tror att tortera och döda katterna var hans primära mål, pga av att han är en sadist.
Att sen skriva till ägarna var bara grädden på moset sas.
Det är vad jag tror iaf.
Hoppas att avskrädet får lida resten av sitt liv!
Citera
2014-06-22, 21:38
Medlem
Citat:
Nja, jag tror att tortera och döda katterna var hans primära mål, pga av att han är en sadist.
Det är vad jag tror iaf.

Riktigt så enkelt är det nog inte, att han plågade och dödade katterna för att han är sadist. Men jag ska försöka att inte klandra dig för att du resonerar som en 10-åring med ADHD. Det extrema våldet i hans gärningar tyder på ett gravt psykiskt lidande och ett ursinnigt raseri. Varifrån kom An*ers ilska? Här talar vi nog om en blandning av genetik och tidigare upplevelser. Jag bara spekulerar; An*er har levt ett liv där han ständigt fått uppleva smärtsam kontrollförlust, kränkningar och ensamhet. Men utåt sett har han beskrivits som en trevlig och karismatisk kille, som inte skulle göra en fluga förnär. Hans stänger inne alla sina känslor av maktlöshet, skam och ångest under loppet av flera år. Han lägger locket på sina känslor, och blir som en tickande bomb som kommer att explodera förr eller senare. Trycket ökar och han exploderar. Allt förakt och hat som lagrats inom honom genom åren väller ut och slår tillbaka mot omgivningen. Till en början kunde han stilla sin ångest och sitt raseri genom att anlägga bränder och vandalisera. Men behovet av kontroll ökar och han måste begå allt grövre handlingar för att stilla sin ilska. Han tar sin första katt. Och han blir beroende. Då finns det ingen återvändo. Att tortera och döda sina offer ger honom en stark euforisk tillfredsställelse och förstärker känslor av omnipotens. Han känner att han återfår kontrollen över sitt inre helvete genom sina gärningar.

Ja, någonting i den stilen.
Citera
2014-06-23, 08:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darius83
Riktigt så enkelt är det nog inte, att han plågade och dödade katterna för att han är sadist. Men jag ska försöka att inte klandra dig för att du resonerar som en 10-åring med ADHD. Det extrema våldet i hans gärningar tyder på ett gravt psykiskt lidande och ett ursinnigt raseri. Varifrån kom An*ers ilska? Här talar vi nog om en blandning av genetik och tidigare upplevelser. Jag bara spekulerar; An*er har levt ett liv där han ständigt fått uppleva smärtsam kontrollförlust, kränkningar och ensamhet. Men utåt sett har han beskrivits som en trevlig och karismatisk kille, som inte skulle göra en fluga förnär. Hans stänger inne alla sina känslor av maktlöshet, skam och ångest under loppet av flera år. Han lägger locket på sina känslor, och blir som en tickande bomb som kommer att explodera förr eller senare. Trycket ökar och han exploderar. Allt förakt och hat som lagrats inom honom genom åren väller ut och slår tillbaka mot omgivningen. Till en början kunde han stilla sin ångest och sitt raseri genom att anlägga bränder och vandalisera. Men behovet av kontroll ökar och han måste begå allt grövre handlingar för att stilla sin ilska. Han tar sin första katt. Och han blir beroende. Då finns det ingen återvändo. Att tortera och döda sina offer ger honom en stark euforisk tillfredsställelse och förstärker känslor av omnipotens. Han känner att han återfår kontrollen över sitt inre helvete genom sina gärningar.

Ja, någonting i den stilen.
Och du styckeindelar som en 10-åring med downs syndrome.

För övrigt har jag sett en nytagen bild på det lilla aset. Han ser ju inte ut att ha en aptit för maten i Växsjö iaf.
Citera
2014-06-24, 09:20
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Det är vad jag tror iaf.

Killen är en mycket sjuk människa. En psykopatisk sadist som ville plåga både fysiskt och psykiskt. Sånt beteende bådar inte gott inför framtiden.

Är det någon som tror att han går att bota?
Citera
2014-06-26, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Och du styckeindelar som en 10-åring med downs syndrome.

För övrigt har jag sett en nytagen bild på det lilla aset. Han ser ju inte ut att ha en aptit för maten i Växsjö iaf.

Nej, jag styckindelar inte som om jag hade Downs syndrom. De har i regel svårt för analys och abstrakt tänkande. Och även om jag har Downs syndrom så har jag fortfarande rätt till mina egna åsikter. Människor med Downs syndrom är också människor. Dessutom är de väldigt snälla oftast, till skillnad från dig. Men det är en annan diskussion.

Så du har sett en bild på honom hur han ser ut idag? Var hittade du den? Smög du ner till Växjö och plåtade snubben eller? Eller tar han bilder på sig själv och skickar till folk? Spelar väl ändå ingen roll om du har sett en bild på hur han ser ut idag. Du skulle ändå aldrig riskera din frihet och göra honom något, vilken även gäller 99.9 % av alla tuffingar här på tråden. Mycket snack, lite verkstad. Och att trakassera honom vore väl ändå onödigt. Även om jag avskyr hans brott så skulle jag inte vilja göra det, om han nu är så farlig som alla säger. Det vore väl som att väcka en björn som har legat i ide sedan 2009. Och är han en sadistisk psykopat så skulle jag inte vilja ge honom någon anledning att skada mig. Snubben saknar troligen gränser.
Senast redigerad av Darius83 2014-06-26 kl. 15:02.
Citera
2014-06-27, 04:05
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Han är givetvis obotligt störd/sjuk. Hade han inte gripits hade han fortsatt med människor.
Mig veterligen har ingen seriemördare någonsin "botats".

Sen läser ju Joel inte bara denna tråden, han skriver i den också

Ja det är tyvärr sånt man befarar. Börjar med djur och övergår till människor.
Det verkar inte finnas några botemedel mot dylika störningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in