2014-06-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Problemet är att du jämställer djurliv med mänskligt liv.
Den jämförelsen är helt avig det handlar trots allt bara om ett antal djur som gått en vidrig död till mötes men fortfarande är det bara djur.
Det är helt sjukt att jämställa det med mord på människor.

Jag är inte den du riktade dig till men skit i det, jag svarar ändå:
Djurplågaren från Lerum är jävligt mycket mindre värd (FÖR MIG!!!!!! I ALLA FALL) än dom djur som han torterade ihjäl. Dom katter som blev offer hade intelligens, hade känslor, var oskyldiga varelser som hade förtjänat ett liv....Joel Ander-fanskapet förtjänar helvetet i evigheternas evighet!!!! Man kan inte jämföra välmenande hyggliga människor som vill ALLA väl, dvs ALLA arter, med vidriga sadistiska psykopatäckel...jag räddar hellre en vägglus än Joel Ander från att drunkna om jag fick välja!
Senast redigerad av Trapizo 2014-06-15 kl. 13:36.
Citera
2014-06-15, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darius83
Ja, du är äldre än vad jag är. Spelar dock ingen roll i det här sammanhanget. Det finns fortfarande människor i åldern 45-50 år som resonerar på en tioårings nivå.

Du må ha barn, men lev dig in i att någon av dessa skulle begå brott som An*ers. Skulle du fortfarande stöta bort ditt eget kött och blod så måste jag tyvärr säga att du är en extremist med en snedvriden moral som avviker från modersinstinkter som har funnits i vårt släkte sedan vi vandrade utifrån Östafrika för 200 000 år sedan. Det är inte normalt. Det finns exempel på människor som inte blir av med sitt svartvita tänkande trots hög ålder, och som fortsätter att leva i guldfiskskålen. Det kan bero på bristande livserfarenhet eller bristande intellektuell och känslomässig mognad, eller en kombination av båda. Det hör dock till en annan diskussionstråd. Men jag tycker som epost72, det går inte att resonera med dig.

Jag svarar här:
Ha....du skulle säkert knipa igen käften, om Joel Ander hade gått från att tortera ihjäl djur till att tortera ihjäl någon av dina nära och kära släktingar....skulle du själv uttala dig om att "han är lika mycket värd som mitt barn, även om han har torterat ihjäl det....han är ju "människa" ju".....så fan jag tror...Däremot kan man fatta att hans egna nära och kära är mån om honom vad han än har gjort....om han så hade torterat ihjäl vem fan som helst...dina barn kanske....det är ju inte så konstigt.
Vilka levande varelser som är "mest värda" har bara att göra med en överenskommelse mellan människor emellan, som därför huvudsakligen prioriterar sin egen art..ingenting annat.
Citera
2014-06-15, 14:47
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babalina
Jag tycker snarare att DU låter som empatilös psykopat! Hade jag valt mellan att rädda dig eller min hund så hade jag valt min hund alla dagar i veckan! Djur har känslor precis som människor och fattar man inte det så har man nog några skruvar lösa om man säger så...Respektera allt levande!
Nå väl, resonerar man på sättet att man värderar djurliv före människoliv så är det inte mycket att orda om.
I mitt tycke är man redan förlorad i det avseendet.
Citera
2014-06-15, 15:33
Medlem
Pattayaruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Jag svarar här:
Ha....du skulle säkert knipa igen käften, om Joel Ander hade gått från att tortera ihjäl djur till att tortera ihjäl någon av dina nära och kära släktingar....skulle du själv uttala dig om att "han är lika mycket värd som mitt barn, även om han har torterat ihjäl det....han är ju "människa" ju".....så fan jag tror...Däremot kan man fatta att hans egna nära och kära är mån om honom vad han än har gjort....om han så hade torterat ihjäl vem fan som helst...dina barn kanske....det är ju inte så konstigt.
Vilka levande varelser som är "mest värda" har bara att göra med en överenskommelse mellan människor emellan, som därför huvudsakligen prioriterar sin egen art..ingenting annat.

Kunde inte formulerat det bättre!
Väntar fortfarande på en förklaring från epost 72 där han ska svara på varför en människa som A*nder är mer värd en nån av mina katter.
Citera
2014-06-15, 15:38
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattayarules
Väntar fortfarande på en förklaring från epost72 där han ska svara på varför en människa som Ander är mer värd en nån av mina katter.
Alla mänskliga varelser är mer värda än några djur.
Har man andra åsikter kring värderingar av levande varelser så har man en del att bearbeta.
Citera
2014-06-15, 15:54
Medlem
Pattayaruless avatar
Citat:
Har man andra åsikter kring värderingar av levande varelser så har man en del att bearbeta.

Det där låter som en tioåring resonerar, är du myndig?
Alla djur är mer värd en människor som Ander och med ditt resonemang så verkar du vara i samma kategori, dvs empatilös och allmänt dum i huvudet!
Citera
2014-06-15, 15:59
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Det där låter som en tioåring resonerar, är du myndig?
Alla djur är mer värd en människor som Ander och med ditt resonemang så verkar du vara i samma kategori, dvs empatilös och allmänt dum i huvudet!
Vi lägger ned det här.
Du är oresonabel.
Du skulle hellre rädda livet på en katt än en människa därmed har du placerat dig i ett fack.
Det är som om man trampar i hundskit, man skrapar av det emot gräset och går vidare som om inget har hänt.
Citera
2014-06-15, 16:36
Medlem
Citat:
Jag svarar här:

Om An*er är mindre värd i dina ögon så finns det ändå ingenting du kan göra åt saken utan att ställas inför rätta. Av anledningar som du inte vet så behöver jag inte oroa mig för att An*er skulle ha ihjäl någon av mina nära och kära.
Citera
2014-06-15, 16:42
Medlem
Citat:
[/b]

Kunde inte formulerat det bättre!
Väntar fortfarande på en förklaring från epost 72 där han ska svara på varför en människa som A*nder är mer värd en nån av mina katter.

Vi kan väl knyta ihop vår konversation genom att säga att vi har olika åsikter som inte kan rubbas. Så vi får inget meningsfullt utbyte ändå.
Citera
2014-06-15, 16:50
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Nej. För mig är mina husdjur mer värda än någon okänd snubbe i Kuala Lumpur. Det är helt enkelt en fråga om känslor. Jag lägger hellre 1000:- på veterinär för min katt exempelvis än skänker 1000:- till nån afrikafond. Tror dom flesta människor i Sverige som har husdjur lägger betydligt mer pengar på sina djur än de skänker till "dom fattiga i Afrika".
Citera
2014-06-15, 17:45
Medlem
Citat:
Jag svarar här:

Skulle An*er mot all förmodan skada eller döda någon av mina nära och kära så hade jag endast hoppats på att killen skulle bli åtalad och dömd för brottet. Mer skulle jag inte kunna begära. Att göra An*er nåt hade ändå inte gjort hans brott mot någon av mina nära och kära ogjort.
Citera
2014-06-15, 19:17
Medlem
rochsteins avatar
Är det vanligt att psykopater blir klassade aspergers?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in