Citat:
För det första; jämför inte Ander med Breivik, du framstå bara som en jävla idiot då. För det andra så har snubben suttit fem jävla år på en rättspsykiatrisk avdelning, hur många år krävs för att bli friskförklarad enligt dina villkor? Jag säger inte att vi ska släppa lös honom och aldrig mer blicka tillbaka på fallet Ander. Jag menar bara att ge honom en chans att komma ut i samhället, skaffa en lägenhet, något jävla skitjobb någonstans och återgå till en normal tillvaro. Men i det här så kan man ju ha regelbundna uppföljningar, kontaktpersoner som kommer två gånger i veckan och kollar hur han sköter sig.Det värsta som kan hända är att han får återfall och börjar döda djur igen. Ännu värre så kanske han dödar människor. Har du riktig otur så kanske han tom dödar dig eller någon du känner. Men vore ju lugnt för enligt dig så kattdödande och bus samma sak
Vill du ta på dig ansvaret om han "busar" efter att ha blivit friskförklarad och släppt fri? Du kanske vill att Norge ska göra samma sak med Breivik.
Vill du ta på dig ansvaret om han "busar" efter att ha blivit friskförklarad och släppt fri? Du kanske vill att Norge ska göra samma sak med Breivik.Joel Ander får gärna försöka mörda mig, eller någon annan för den delen också. Jag bryr mig inte så jävla mycket egentligen. Jag vet bara det att vi lägger enorma pengar på alla dessa jävla idioter, pengar som skulle kunna gå till någonting bättre. Han har som sagt suttit i fem år, ge honom en jävla chans till att komma in i samhället igen. För fortsätter vi hålla honom tyglad så kommer han fortsätta kosta pengar den dagen han kommer ut, för då är det ingen jävel som kommer vilja anställa honom.
- Jaha, vad har du gjort de senaste 25 åren då?
- Uhm, suttit på en rättpsykiatrisk avdelning dömd för djurplågeri.
Kom igen för fan, tänk rationellt.