Citat:
Ursprungligen postat av ABZeta99
Hej!
Ursäkta mig, men vad grundar du den åsikten på?
Jag skulle tro att han menar det som andra redan sagt i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Just därför jag (och flera andra) hoppas på rättspsykiatrisk vård - då kommer han verkligen inte komma ut förrän han är återanpassad, vilket kan ta många år - ovanpå det så lär det (förhoppningsvis) bli många uppföljningar när han väl är ute. Om han åker i fängelse så sitter han där i max två år och kommer ut oförbättrad.
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
I detta läget är det helt klart värre med Rättspsyk. Alla tror att det är en semester, men den som satt längst på rättspsyk satt MÅNGA (2siffrigt antal) år fler än Axmyr. Vet inte om snubben ännu är helt utslussad och han åkte in på 50talet...
Allmänna tanken är väl att fängelse är tufft som fan men tidsbestämt - han kommer ut efter några år. I rättspsyk kan han sitta hur länge som helst som Willam härovan säger. Det är behandlande läkare som bestämmer.
Det är klart att det kan verka "softare" på psyket eftersom det ju inte är de hårda fängelseväggarna, jag föreställer mig det snarare som ett slags dygnslångt fritids... Men då sitter han inne med galningar värre än han själv, kanske folk som yxat ihjäl sina närmaste eller ännu galnare...