2009-09-01, 23:56
  #2317
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Straffet som blir kännbart får han först NÄSTA gång, och då är det en människas liv vi pratar om.
Vi kommer med största sannorlikhet att få anledning att starta en ny tråd om denna varelse.


Eftersom han tidigare fått så bra respons o blivit så peppad här på FB är det nog troligt att han själv i så fall skapar en tråd....alltid finns det idioter som inte begriper bättre om gör precis det han behöver för att gå igång!
Citera
2009-09-02, 10:16
  #2318
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-Helzing
Han har med all sannolikhet inget större straff att vänta sig, det tror jag att vi alla kan konstatera efter alla dessa sjuka fall som ändock inte resulterat i "hårda straff". Det är en utopisk tanke i detta jävla havererade samhälle.

Rättspsykiatrisk vård är faktiskt värre än fängelsestraff.
Citera
2009-09-02, 10:51
  #2319
Medlem
platyzmas avatar
I detta läget är det helt klart värre med Rättspsyk. Alla tror att det är en semester, men den som satt längst på rättspsyk satt MÅNGA (2siffrigt antal) år fler än Axmyr. Vet inte om snubben ännu är helt utslussad och han åkte in på 50talet...
Citera
2009-09-02, 11:09
  #2320
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
I detta läget är det helt klart värre med Rättspsyk. Alla tror att det är en semester, men den som satt längst på rättspsyk satt MÅNGA (2siffrigt antal) år fler än Axmyr. Vet inte om snubben ännu är helt utslussad och han åkte in på 50talet...

Just därför jag (och flera andra) hoppas på rättspsykiatrisk vård - då kommer han verkligen inte komma ut förrän han är återanpassad, vilket kan ta många år - ovanpå det så lär det (förhoppningsvis) bli många uppföljningar när han väl är ute. Om han åker i fängelse så sitter han där i max två år och kommer ut oförbättrad.
Citera
2009-09-02, 11:58
  #2321
Medlem
ABZeta99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
Rättspsykiatrisk vård är faktiskt värre än fängelsestraff.

Hej!

Ursäkta mig, men vad grundar du den åsikten på?
Citera
2009-09-03, 14:14
  #2322
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Förhoppningsvis så är detta inte början på en våg av "copycats".


Det är faktiskt risken, jag har väntat på det men hoppas innerligt att så inte är fallet!


F ö: Rättspsykiatrisk vård kanske inte är värre än kåken men i det här fallet vore det garanterat så att gm skulle få sitta längre inlåst.
Citera
2009-09-03, 15:03
  #2323
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABZeta99
Hej!

Ursäkta mig, men vad grundar du den åsikten på?
Jag skulle tro att han menar det som andra redan sagt i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Just därför jag (och flera andra) hoppas på rättspsykiatrisk vård - då kommer han verkligen inte komma ut förrän han är återanpassad, vilket kan ta många år - ovanpå det så lär det (förhoppningsvis) bli många uppföljningar när han väl är ute. Om han åker i fängelse så sitter han där i max två år och kommer ut oförbättrad.

Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
I detta läget är det helt klart värre med Rättspsyk. Alla tror att det är en semester, men den som satt längst på rättspsyk satt MÅNGA (2siffrigt antal) år fler än Axmyr. Vet inte om snubben ännu är helt utslussad och han åkte in på 50talet...

Allmänna tanken är väl att fängelse är tufft som fan men tidsbestämt - han kommer ut efter några år. I rättspsyk kan han sitta hur länge som helst som Willam härovan säger. Det är behandlande läkare som bestämmer.
Det är klart att det kan verka "softare" på psyket eftersom det ju inte är de hårda fängelseväggarna, jag föreställer mig det snarare som ett slags dygnslångt fritids... Men då sitter han inne med galningar värre än han själv, kanske folk som yxat ihjäl sina närmaste eller ännu galnare...
Citera
2009-09-03, 18:15
  #2324
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABZeta99
Hej!

Ursäkta mig, men vad grundar du den åsikten på?

Själv grundar jag det på att jag jobbat ett antal år inom rättspsykiatrin och även arbetat inom kriminalvården.
Rättspsyk med särskild utskrivningsprövning på denne tok så är jag nöjd iallafall. Där lär han garanterat få sitta längre än på kåken då brottsvärdet för dessa straff är sisådär höga (i realiteten) medans däremot sjukdomen bakom kan ta år (om någonsin) att få bukt med. Så hellre att han får vård än "straff" i detta specifika fallet då han kommer få sitta bra mycket längre än på det statliga hotellet och då han faktiskt behöver hjälp. Människan är sjuk.

Särskild utskrivningsprövning= läkaren beslutar ej om permissioner, utskrivning etc. Allt går genom länsrätten=de som beslutar.
Citera
2009-09-04, 19:51
  #2325
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Kan inte alla pengarna gå till en lämplig förening istället?
Jag tycker att dom som lyckades lösa fallet är värda ett stort beröm men blir lite konstigt att dom ska dra någon ekonomisk vinning av det hela.

Jag har en känsla av att det är själva idén som "reklam"-kampanjen som bedrivits flera gånger i tråden "petdetectiverna" vars nick jag inte tänker nämna verkar i stort sett avsagt sig alla anspråk på pengar, så ja visst skänka alla pengarna till något ändamål där djur får nytta av dem.
Citera
2009-09-06, 15:54
  #2326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Själv grundar jag det på att jag jobbat ett antal år inom rättspsykiatrin och även arbetat inom kriminalvården.
Rättspsyk med särskild utskrivningsprövning på denne tok så är jag nöjd iallafall. Där lär han garanterat få sitta längre än på kåken då brottsvärdet för dessa straff är sisådär höga (i realiteten) medans däremot sjukdomen bakom kan ta år (om någonsin) att få bukt med. Så hellre att han får vård än "straff" i detta specifika fallet då han kommer få sitta bra mycket längre än på det statliga hotellet och då han faktiskt behöver hjälp. Människan är sjuk.

Särskild utskrivningsprövning= läkaren beslutar ej om permissioner, utskrivning etc. Allt går genom länsrätten=de som beslutar.


Då måste jag bara få fråga dig- du som verkar insatt. J*el an*er har ju genom sina inlägg visat att han är en jäkligt duktig manupilatör och psykopat( jag använder det ordet med den meningen för att psykopater är bevisat duktiga på att charma sin omgivning och lura dem), han skryter(låter det som) om hur bra han är på att lura sina psykologer - VAD för garanti har du ,för att han inte kan köra samma "spel" med psykologerna på "Rättspsyk med särskild utskrivningsprövning " - hur kan de se igenom hans vidriga lögner - om inte så är han ju ute på studs!
Citera
2009-09-06, 15:57
  #2327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Jag tycker också det är tragiskt. Har senaste dagarna läst in mig. I hans "ursprungliga" inlägg här skrev han ju att han kände sig ensam osv, och hur fantasierna tog vid alltmer osv. Han skrev att han önskade finna någon att älska, som älskade honom tillbaks, som en slags positiv motpol mot fantasierna, tomheten osv. Han bad även om konstruktiva svar, och att slippa bli hånad osv. Vissa skrev bra svar, medan andra (de flesta?) snarare hånade honom, kallade honom feg, uppmanade honom att göra slag i saken (att ta människoliv) osv. Killen reagerade då med att käfta emot, och vi kunde se långa ordväxlingar kring hur folk skulle söka upp och misshandla varann till höger och vänster. Tycker även han fick förvånandsvärt få svar på det han skrev angående sina problem.

Själv har jag missat honom fram tills alldeles nyligen. Mitt intryck av honom är att han rent intellektuellt gav ett klipskt intryck, kanhända mer klipsk än vad han fick "credit" för (snarare idiotförklarade vissa honom även när han skrev vettiga saker). Rörande hans psyke blir jag konfunderad, för ibland får man/jag intrycket av att han vill framställa sig som "hemskare"/ondare än han var, för att typ väcka reaktioner. Det var ju ett antal personer här som tvivlade rätt starkt på sanningshalten i det han skrev (och hånade honom för det också). Samtidigt har han ju tydligen erkänt, tydligen 17(!) st fall av djurplågeri.

Hur tror ni seriöst att han känner nu? (Helst inga "Hoppas han får brinna i h-etet!!!", eller "Skiter fullständigt i det!!", och sånt, för det är inte det jag frågar om.) Oavsett hurpass ni hatar/etc honom, hur tror ni han mår nu? Gillar uppmärksamheten? Hemsk ångest? Kanske lättad över att åkt fast och inför att kanske kunna få mer hjälp??

För mig är 20 år förresten inte särskilt gammalt, så av den anledningen tror jag det finns hopp för honom. Många har ju gjort dumma saker i sin "ungdom", inkl djävlas med djur, eller med oskyldigt folk osv. Kanske kan polletter (stavning?) trilla ner även för honom. Samtidigt som det förstås finns risk för att han förblir länge, länge inom slutenvården (fast rent juridiskt har han väl begått relativt "lindriga" brott?).


jag tycker inte synd om honom för 5 öre - det finns HUNDRATALS människor som genom sin uppväxt har kännt samma sak - inte faan blir de mördare för det!!! Han är inte frisk!!! bara fäör att en människa känner sig ensam och saknar någon som älskar dem -gör dem INTE till mördare!
Citera
2009-09-06, 16:04
  #2328
Medlem
Autophagias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sooo-angry
Då måste jag bara få fråga dig- du som verkar insatt. J*el an*er har ju genom sina inlägg visat att han är en jäkligt duktig manupilatör och psykopat( jag använder det ordet med den meningen för att psykopater är bevisat duktiga på att charma sin omgivning och lura dem), han skryter(låter det som) om hur bra han är på att lura sina psykologer - VAD för garanti har du ,för att han inte kan köra samma "spel" med psykologerna på "Rättspsyk med särskild utskrivningsprövning " - hur kan de se igenom hans vidriga lögner - om inte så är han ju ute på studs!

Du menar att han har visat att han blir förbannad och tappar fattningen så fort någon säger emot honom? Killen klarade ju inte ens av att hålla huvudet kallt på internet.. Tänk dig då hur han kommer att reagera i verkligheten när psykologerna börjar dilla om Oidipuskomplex och sängvätning.

Men ja vi säger att han lyckas "lura" psykologen och läkaren och vårdarna... Efter att ha lurat dom så måste han lura länsrätten också. Och länsrätten ska släppa ut Sveriges just nu mest hatade man vind för våg? Knappast troligt. Och om du menar "ute på studs" as in 3-5 år så ja. Menar du om 3 månader så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in