2009-08-25, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autophagia
Kan vi sluta kalla Charles Manson för seriemördare? Manson dödade exakt 0 personer.

eakt han anstiftade bara.. puss
Citera
2009-08-25, 08:34
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autophagia
Kan vi sluta kalla Charles Manson för seriemördare? Manson dödade exakt 0 personer.

Nu har du nog lite för bråttom att ordkriga då:

1 Ingen har kallat Charles Manson för seriemördare i den här tråden.

Det närmaste du kommer är det här inlägget:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=18235181&postcount=536

men då kan man lika gärna påstå att han räknar in Albert Einstein bland seriemördarna och det är knappast troligt.

2 Manson är dömd till döden (omvandlat till livstid) för mord och anstiftan till mord. Att han personligen inte har dödat någon är något av hårklyverier då han har anstiftat samtliga mord han är dömd för.
Citera
2009-08-25, 09:03
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art74emis
I ett annat av hans nicks, avslöjar han även att han har begått tidelag, dvs haft sex med djur. En stackars hund, som han förgrep sig på i bägge "utångarna".

Länk?
Citera
2009-08-25, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Vad jag förstår är det väl något efter att han fyllde 17. I alla fall om man ska gå efter vad han har skrivit om sig själv, här. Jag tänker på inlägget där han pratar om hur snäll han har varit under alla år, men att han inte hade någonting för det. "No more Mr Nice Guy"-inlägget.
Nej, egentligen är det ju faktiskt så att han började skriva om det vid den åldern (eller senare). Men då skrev han att han har börjat döda "större djur", så han kan ju ha plågat hur många grodor som helst tidigare.
Citera
2009-08-25, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockUlla
Vem vet egentligen om han är skyldig?

Tänkte tanken igår, tänk om det är någon sjuk människa (stalker) som känner Joel och visste att han inte skulle palla med ett förhör efter att den sjuke lagt massa villospår på nätet. Hackat hans dator och gömt det som inte J skulle se, i flera år. Kanske är nån utav dem som har "forskat" fram joel.

Ingen har väl heller sett han mörda?
Fast han har ju erkänt även de andra fallen som stod skrivna i det senaste brevet adresserat till polisen, och polisen har kunnat verifiera det. Tror inte att han skulle kunna erkänna något som han inte visste om.
Citera
2009-08-25, 09:16
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Nej, egentligen är det ju faktiskt så att han började skriva om det vid den åldern (eller senare). Men då skrev han att han har börjat döda "större djur", så han kan ju ha plågat hur många grodor som helst tidigare.

Jag fortsätter att tycka att tiden för när han började, i alla fall "på allvar", är intressant. Är det så att han fick en diagnos, oavsett vem som nu ställde den så kan det ha fått honom att börja. Att vid 27 års ålder få en diagnos kan vara en befrielse - "Äntligen vet jag vad det är för fel på mej!" eller så kan det innebära att personen går in i en depression. För J kan det ha inneburit att han blev så ur balans så att han gick över gränsen?
Citera
2009-08-25, 09:33
Medlem
Donitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag fortsätter att tycka att tiden för när han började, i alla fall "på allvar", är intressant. Är det så att han fick en diagnos, oavsett vem som nu ställde den så kan det ha fått honom att börja. Att vid 27 års ålder få en diagnos kan vara en befrielse - "Äntligen vet jag vad det är för fel på mej!" eller så kan det innebära att personen går in i en depression. För J kan det ha inneburit att han blev så ur balans så att han gick över gränsen?

Kan det inte vara så att han såg sin diagnos som ett frikort att börja döda större saker än de tidigare eventuella grodorna? Han kanske föreställde sig att om han åkte fast så kunde han bara peka på sin diagnos - "Buhu, det är synd om mig, jag kan inte rå för vad jag gör" och att han skulle komma undan med en förmaning? Tyckte det stod innan att han inte verkar ha gjort mycket väsen av sig innan 17 års ålder, var det inte då någon gång han fick diagnosen?

Eller så har jag inte vaknat ordentligt...
Citera
2009-08-25, 09:39
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Länk?

Han förväxlas med en annan seriemördarkandidat (alternativt troll) som gick under samma nick som djuret han påstod sig ha haft tidelag med. En kille som hade jokern som avatar.
Citera
2009-08-25, 09:42
Medlem
Autophagias avatar
Citat:
Nu har du nog lite för bråttom att ordkriga då:

1 Ingen har kallat Charles Manson för seriemördare i den här tråden.

Det närmaste du kommer är det här inlägget:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=18235181&postcount=536

men då kan man lika gärna påstå att han räknar in Albert Einstein bland seriemördarna och det är knappast troligt.

2 Manson är dömd till döden (omvandlat till livstid) för mord och anstiftan till mord. Att han personligen inte har dödat någon är något av hårklyverier då han har anstiftat samtliga mord han är dömd för.

Här ordkrigas inte det minsta. Jag har bara noterat att väldigt många på FB och IRL kallar Manson för mördare/seriemördare. Även du kallade honom mördare för någon sida sedan. See?
Citat:
Ja och det är kanske inte så svårt att klura ut då Ed Gein ihop med Charles Manson och Ted Bundy, är de tre mördarna som JA har ritat av och satt upp på väggen i sitt rum.

Manson har inte mördat någon.
Hårklyverier eller inte så ska rätt vara rätt.

Typiskt... nu har jag snöat in på petitesser igen.
Senast redigerad av Autophagia 2009-08-25 kl. 09:47.
Citera
2009-08-25, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det är möjligt, men jag tror ändå att dessa fall han har erkänt absolut inte är de enda djurplågerier han har begått. Jag tror definitivt att allt började långt innan han fick någon eventuell diagnos, antagligen med någon typ av försummelse från föräldrarnas(?) sida, att han inte kände sig tillräcklig sedd och uppmärksammad. För mig känns det i alla fall som att det handlar om att han "tar igen" den uppmärksamheten han förlorade, samtidigt som han även har blivit bitter (på samhället och medmänniskor?).
Att han eventuellt fick en diagnos är väl egentligen mer ett tecken på att det är något som har varit galet med honom redan innan 17års ålder, och inte tvärtom att han fick en diagnos utan att ha uppvisat problem, och därefter började bete sig annorlunda.
Citera
2009-08-25, 09:46
Medlem
HerrRobots avatar
Det hade varit väldigt intressant att höra vad likasinnade, tex Robert Haschberg tycker om hela historien...
Citera
2009-08-25, 09:49
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
Det hade varit väldigt intressant att höra vad likasinnade, tex Robert Haschberg tycker om hela historien...

Troligen vill han se lite foton från händelserna för att fappa till.

Egentligen borde man göra en liten förebyggande sinnesundersökning på en massa mer... ähum... våldsfixerade användare här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in