2009-08-25, 01:27
Medlem
art74emiss avatar
Joel - inte plågat djur tidigare...

Hej

Är ny på FB. Blev nyfiken på forumet, efter att jag läste om kattmördaren i Lerum. Det Joel har gjort är verkligen vedervärdigt och jag önskar honom (tyvärr) samma behandling som han utförde mot de stackars djuren!

Har nog läst i stort sett Joels alla inlägg på FB nu och känner mig otroligt äcklad av honom med tanke på hans handlingar och är definitivt övertygd om att han är en fullfjädrad psykopat. Han visar alla tecken på det och vet absolut vad som är rätt och fel, men bryr sig inte, då lagar inte gäller honom (vill bryta mot alla normer). Det är dessutom samhällets fel enligt honom att han agerar och tänker som han gör. Han har själv ingen skuld vad gäller hans gärningar och han känner absolut ingen ånger över det han har gjort. Med tanke på att det är så många offer också och så utstuderat brutalt gjort, tyder ju på att det inte är något som han har gjort impulsivt vid något enstaka tillfälle. Att det rapporteras att Joel nu gråter, är ångerfull osv betyder absolut ingenting! Det enda han ångrar, är att han har blivit upptäckt och anhållen.

Alla ni som har skrivit att ni inte tror att Joel är en potentiell seriemördare, då han började döda så sent (i övre tonåren), så kan jag meddela att det faktiskt finns åtminstone ett inlägg där han skriver om att han tidigare har plågat och dödat mindre djur. Han eldade bl.a upp en padda (eller om det var en groda)...så visst har han säkerligen haft detta sadistiska beteende sedan yngre ålder. Han skriver ju dessutom att han njuter av det (får en kick osv)...och att han hela tiden söker sig till allt grövre våldsporr, djurporr, snuff-filmer, gore (eller vad det heter - kan inget om detta)...men i alla fall filmer där människor misshandlas och sedan slutligen dödas. I ett annat av hans nicks, avslöjar han även att han har begått tidelag, dvs haft sex med djur. En stackars hund, som han förgrep sig på i bägge "utångarna". Vedervärdigt!!

Enligt min åsikt, så var det bara en tidsfråga, innan Joel hade avancerat till att plåga och döda människor, kanske barn till att börja med, då de inte kan försvara sig, innan han gick vidare till vackra tjejer (som var hans dröm).

Det är vad jag tror...skall bli intressant att ta del av hans psykiatriska utvärdering!
Senast redigerad av art74emis 2009-08-25 kl. 01:49. Anledning: Råkade posta, men var ej klar
Citera
2009-08-25, 02:05
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Okej! Visst kan det stämma men kan man lita på att han berättat allt? Eller kan han ha dödat tidigare? Begått fler och även värre brott än de som nu kommit i ljuset?

Allt är möjligt, men det skulle förvåna mig mycket.

JA ger intrycket av att vara väldigt imponerad av sig själv och han har, vad jag har förstått, skrivit en del FB-inlägg om sitt djurdödande. Han framstår som omogen och lösmynt och jag tror att han hade haft svårt att hålla sig från att inte berätta/skryta/raljera över vilken hänsysnlös mördare han är, om han nu hade gjort värre brott än att döda djur.
Citera
2009-08-25, 02:28
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art74emis

Välkommen till FB!

Du verkar väldigt säker och kategorisk i ditt inlägg. Men om du tänker efter, tycker inte du att det låter lite smådesperat och effektsökande när JA skryter i tråden om att har har eldat upp en groda?

Skulle det vara kriteriet för att vara en potentionell seriemördare, då skulle vi ha hundratals, kanske tusentals sådana här i landet.

Nu så har JA onekligen gjort värre saker än så, men en person som har fått vittring på att döda människor sitter knappast på ett diskussionsforum och skryter om hur han har dödat grodor, katter och hundar.

Jag tror att JA har hittat ett forum där han har märkt att det finns folk som för en gång skull lyssnar på honom och som i vissa fall, t o m är på samma våglängd.

Och man får alltid folk att lyssna om man säger:

"Nej, nu går jag ut och slår ihjäl någon".

Istället för

"Nej, nu går jag till affären och köper mjölk".

Jag tror att det för JA:s del huvudsakligen har handlat om effektsökeri och i detta effektsökeri har han blivit hänsynslös och fartblind. I kombination med hans diagnos har hans fixering vid berömda mördare gjort att han har målat in sig i ett hörn. Hans tårar kan mycket väl vittna om att han känner skuld och/eller kanske t o m lättnad över att det är över och att han inte hann övergå till mord på männskor innan han åkte fast.
Senast redigerad av DeBaly 2009-08-25 kl. 02:30.
Citera
2009-08-25, 02:39
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Välkommen till FB!

Du verkar väldigt säker och kategorisk i ditt inlägg. Men om du tänker efter, tycker inte du att det låter lite smådesperat och effektsökande när JA skryter i tråden om att har har eldat upp en groda?

Skulle det vara kriteriet för att vara en potentionell seriemördare, då skulle vi ha hundratals, kanske tusentals sådana här i landet.

Nu så har JA onekligen gjort värre saker än så, men en person som har fått vittring på att döda människor sitter knappast på ett diskussionsforum och skryter om hur han har dödat grodor, katter och hundar.

Jag tror att JA har hittat ett forum där han har märkt att det finns folk som för en gång skull lyssnar på honom och som i vissa fall, t o m är på samma våglängd.

Och man får alltid folk att lyssna om man säger:

"Nej, nu går jag ut och slår ihjäl någon".

Istället för

"Nej, nu går jag till affären och köper mjölk".

Jag tror att det för JA:s del huvudsakligen har handlat om effektsökeri och i detta effektsökeri har han blivit hänsynslös och fartblind. I kombination med hans diagnos har hans fixering vid berömda mördare gjort att han har målat in sig i ett hörn. Hans tårar kan mycket väl vittna om att han känner skuld och/eller kanske t o m lättnad över att det är över och att han inte hann övergå till mord på männskor innan han åkte fast.

Det är annorlunda idag gentemot de seriemördare vi är vana att diskutera. Det är nog inte ovanligt att vissa seriemördare inte bara njuter av kicken från själva dödandet, utan även uppståndelsen i media kring de saker de gjort. Finns flera exempel på seriemördare som varit ute efter att håna polis och att få plats i press.

Idag är det dock mycket enklare att få all den där bekräftelsen de behöver. Logga in på ett forum anonymt och chocka medlemmar till att kalla dig det ena efter det andra. Njut över hur äcklade och förbannade de blir när du berättar om vad du gjort. Det måste väl vara ännu bättre än att inte kunna få ta del av läsarnas reaktioner på artikar i en tidning?

Många seriemördare riktar väl också sitt raseri mot samhället, och själva dödandet kan väl också vara ett sätt att straffa samhället för vad mördaren anser det ha gjort honom.

Jag är övertygad om att vi i framtiden kommer att få läsa om seriemördare som setat på nätet och skrivit om de saker de ställt till med. Det ultimata måste väl ändå vara att sitta och göra det, utan att någon kan spåra ip-numret.
Senast redigerad av KönsKlas 2009-08-25 kl. 02:44.
Citera
2009-08-25, 02:48
Medlem
Wolfhaarts avatar
cat the ripper?.....
alla harry potter böcker i bakgrunden?
sitter hemma hos päronen och planerar kattmord?

inte direkt imponerad, sen att han är för funtad för att fatta att det faktiskt går att spåra folk på internet gör allt detta ganska skrattretande!
stackars katter dock...
Citera
2009-08-25, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Det är annorlunda idag gentemot de seriemördare vi är vana att diskutera. Det är nog inte ovanligt att vissa seriemördare inte bara njuter av kicken från själva dödandet, utan även uppståndelsen i media kring de saker de gjort. Finns flera exempel på seriemördare som varit ute efter att håna polis och att få plats i press.

Idag är det dock mycket enklare att få all den där bekräftelsen de behöver. Logga in på ett forum anonymt och chocka medlemmar till att kalla dig det ena efter det andra. Njut över hur äcklade och förbannade de blir när du berättar om vad du gjort. Det måste väl vara ännu bättre än att inte kunna få läsarnas svar genom artikar i en tidning?

Många seriemördare riktar väl också sitt raseri mot samhället, och själva dödandet kan väl också vara ett sätt att straffa samhället för vad mördaren anser det ha gjort honom.

Jag är övertygad om att vi i framtiden kommer att få läsa om seriemördare som setat på nätet och skrivit om de saker de ställt till med. Det ultimata måste väl ändå vara att sitta och göra det, utan att någon kan spåra ip-numret.
Fanns GM i närheten av djurägarna tror du ,för att få ta del av någon uppståndelse?
Bara brevet är en sådan sadistisk handling -> GM plågar människor och djur.
Citera
2009-08-25, 03:20
Medlem
DeBalys avatar
Citat:

Idag är det dock mycket enklare att få all den där bekräftelsen de behöver. Logga in på ett forum anonymt och chocka medlemmar till att kalla dig det ena efter det andra. Njut över hur äcklade och förbannade de blir när du berättar om vad du gjort. Det måste väl vara ännu bättre än att inte kunna få ta del av läsarnas reaktioner på artikar i en tidning?

Jag är inne på samma linje som Wolfhaart

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfhaart
cat the ripper?.....
alla harry potter böcker i bakgrunden?
sitter hemma hos päronen och planerar kattmord?

inte direkt imponerad, sen att han är för funtad för att fatta att det faktiskt går att spåra folk på internet gör allt detta ganska skrattretande!
stackars katter dock...

Jag säger inte att det inte kommer att hända, men den dagen polisen ser i ett diskussionsforum att här har vi någon som vet lite för mycket om ett mord, mer än vad som har skrivits i pressen, då kommer de att sätta till allt vad de har för att få mördaren att avslöja mer och att fortsatt hålla denne skrytande och skrävlande.

Har man klarat av att se varifrån virus och trojaner kommer från början, kommer man säkert att fixa även detta. För att inte tala om de polispsykologer som kommer att sitta i trådarna och stryka mördaren medhårs för att vinna dennes förtroende och locka och förmå denne att fortsätta logga in och fortsätta berätta.

Vi ska inte heller glömma att JA blir ett skinande exempel på att lösmynthet på nätet och i forum, inte är bra för brottslingens del, men desto bättre för polisen och samhällets del, för att inte tala om katterna och hundarna i Lerum och deras hussar och mattar.

Att det sedan kommer att finnas mördare vars undermedveta skriker efter att åka fast, att få ett slut på alltihopa, är en annan sak och där kan du få rätt, så visst är det möjligt, men är det troligt?
Citera
2009-08-25, 03:22
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaPenelope
Fanns GM i närheten av djurägarna tror du ,för att få ta del av någon uppståndelse?
Bara brevet är en sådan sadistisk handling -> GM plågar människor och djur.
Tydligen var han ju vän/bekant med en tjej till en av katterna han slaktade.
Läste också att han hade lagt något av djuren mitt på gatan och när en person sedan gått förbi och fått syn på kroppen (tror det var den sönderskurna hunden) så hade han väl gått fram till den personen och sagt något i stil med "Vad är det för en människa som kan göra en sån här sak".

Det är i alla fall uppgifter som finns i tråden.
Citera
2009-08-25, 03:26
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Jag är inne på samma linje som Wolfhaart

Jag säger inte att det inte kommer att hända, men den dagen polisen ser i ett diskussionsforum att här har vi någon som vet lite för mycket om ett mord, mer än vad som har skrivits i pressen, då kommer de att sätta till allt vad de har för att få mördaren att avslöja mer och att fortsatt hålla denne skrytande och skrävlande.

Har man klarat av att se varifrån virus och trojaner kommer från början, kommer man säkert att fixa även detta. För att inte tala om de polispsykologer som kommer att sitta i trådarna och stryka mördaren medhårs för att vinna dennes förtroende och locka och förmå denne att fortsätta logga in och fortsätta berätta.

Vi ska inte heller glömma att JA blir ett skinande exempel på att lösmynthet på nätet och i forum, inte är bra för brottslingens del, men desto bättre för polisen och samhällets del, för att inte tala om katterna och hundarna i Lerum och deras hussar och mattar.

Att det sedan kommer att finnas mördare vars undermedveta skriker efter att åka fast, att få ett slut på alltihopa, är en annan sak och där kan du få rätt, så visst är det möjligt, men är det troligt?

Jag tror knappast att polisen har resurser att sitta i forum om dagarna och chatta med eventuella seriemördare. Om jag inte minns helt fel så var det väl tack vare vissa av användarna på flashback som Joel kunde gripas?

Och vill du dölja ditt ip.nummer så är det inga större svårigheter med det idag. En seriemördare som vill leka katt och råtta på nätet med polisen skulle nog klara av det ganska bra, om han hade internetvana och visste lite om datorer.
Citera
2009-08-25, 03:35
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Jag tror knappast att polisen har resurser att sitta i forum om dagarna och chatta med eventuella seriemördare. Om jag inte minns helt fel så var det väl tack vare vissa av användarna på flashback som Joel kunde gripas?

Och vill du dölja ditt ip.nummer så är det inga större svårigheter med det idag. En seriemördare som vill leka katt och råtta på nätet med polisen skulle nog klara av det ganska bra, om han hade internetvana och visste lite om datorer.

Jag pratar inte om "eventuella serimördare". Och jag förutsätter att det börjar med att polisen som vanligt tipsas av "detektiven allmänheten". Ser då polisen att den som skriver i trådarna kan lite väl mycket om ett mord, så har de definitivt resuser att följa upp vem denne är och till hjälp har de bl a internetleverantörer och andra som villigt kommer att ställa upp i jakten.
Citera
2009-08-25, 03:39
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Jag pratar inte om "eventuella serimördare". Och jag förutsätter att det börjar med att polisen som vanligt tipsas av "detektiven allmänheten". Ser då polisen att den som skriver i trådarna kan lite väl mycket om ett mord, så har de definitivt resuser att följa upp vem denne är och till hjälp har de bl a internetleverantörer och andra som villigt kommer att ställa upp i jakten.

Ja, det har du rätt i. Jag missuppfattade dig bara.
Citera
2009-08-25, 07:50
Medlem
Autophagias avatar
Kan vi sluta kalla Charles Manson för seriemördare? Manson dödade exakt 0 personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in