2010-11-12, 20:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgon
Vill bara poängtera att din definition av en psykopat inte riktigt stämmer. Det finns inget direkt "ont" med en psykopat, däremot kan en psykopat inte känna någon som helst empati med andra och det manifesterar sig på många olika sätt i deras beteende mot andra.

Bara för att någon råkar vara en psykopat behöver inte betyda att personen kommer göra ondskefulla handlingar. Notera, det är handlingen som är ond inte psykopaten.

Läs på, läs om.
Citera
2010-11-13, 17:10
Medlem
AlterEgons avatar
Nej jag påstår mig inte vara en låtsasfilosof. Däremot är ni naiva som automatiskt utgår från att varje psykopat gör onda saker hela tiden. Bara för att de inte får dåligt samvete och dylikt betyder inte att de inte förstår att man inte får göra vissa saker. Ni är alltför känslomässigt investerade i det här.

Nu visar det ju sig att den här gärningsmannen är rätt dum i huvudet, men man kan inte dra alla över en kam. Även om jag inte hade några spärrar som helst för att t. ex mörda någon skulle jag troligen inte göra det om jag nu verkligen inte hade någon inre motivation till att göra en sådan sak. Det finns massvis av lagar och normer som stoppar en (visst en psykopat känner inte av normer på samma sätt som en normal person eller alternativt känner dem inte alls) men fortfarande vet han/hon om att de FINNS där.
Citera
2010-11-13, 17:27
Moderator
Citerar AlterEgon]:Nej jag påstår mig inte vara en låtsasfilosof. Däremot är ni naiva som automatiskt utgår från att varje psykopat gör onda saker hela tiden. Bara för att de inte får dåligt samvete och dylikt betyder inte att de inte förstår att man inte får göra vissa saker. Ni är alltför känslomässigt investerade i det här.

Nu visar det ju sig att den här gärningsmannen är rätt dum i huvudet, men man kan inte dra alla över en kam. Även om jag inte hade några spärrar som helst för att t. ex mörda någon skulle jag troligen inte göra det om jag nu verkligen inte hade någon inre motivation till att göra en sådan sak. Det finns massvis av lagar och normer som stoppar en (visst en psykopat känner inte av normer på samma sätt som en normal person eller alternativt känner dem inte alls) men fortfarande vet han/hon om att de FINNS där
Slut citat
(fetade lite, bara för att)

Det är just det du tycks vara - låtsasfilosof.

-ej naiv
-ej investerad
-kan inte Du bedöma
-inre motivation?
-känna av norm?

Vad vill du ha sagt om salig Ander?
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2010-11-13 kl. 17:29.
Citera
2010-11-13, 18:43
Medlem
AlterEgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Citerar AlterEgon]:[
Vad vill du ha sagt om salig Ander?

Att han kanske är ett ruttet äpple men att inte alla andra psykopater behöver vara det och att de inte automatiskt är onda och en fara för samhället utan att de kan bidra till samhället, till skillnad från t. ex folk med downs syndrom eller något dylikt fel.
Citera
2010-11-13, 19:31
Medlem
2mass avatar
Citat:
Nej jag påstår mig inte vara en låtsasfilosof. Däremot är ni naiva som automatiskt utgår från att varje psykopat gör onda saker hela tiden.

Du verkar inte förstått nånting. Får väl utveckla mitt resonemang då. En psykopat har total oförmåga att känna för nån annan än sig själv, så långt håller du med har jag förstått. Således är det bara psykopatens intressen som styr vad den gör, och alla psykopater är t.ex inte intresserade av att döda. Utefter hans intressen fungerar han som en kalkulator, allt omkring om honom relaterar han till sig själv och finner därutefter de effektivaste vägarna mot sina mål/intressen. Innebär den framkalkulerade vägen att han måste göra nåt ondskefullt så gör han det, innebär vägen inte nåt ondskefullt så gör han inte det. Sannolikheten att han gör nåt ondskefullt under hela sin livstid är 100 % såvida han inte, som jag skrev förut, är i vegetativt tillstånd sen födseln. Återigen din tes faller på sin egen orimlighet.
Om man skall tolka dina inlägg så är din definition av ondska sadism. Men den rätta definitionen är enkelt uttryckt; avsaknad av godhet.

Att du kallar oss naiva är ungefär som att en kommunist skulle kalla SD:s invandringspolitik naiv.
Citera
2010-11-13, 19:40
Moderator
Citat:
Att han kanske är ett ruttet äpple men att inte alla andra psykopater behöver vara det och att de inte automatiskt är onda och en fara för samhället utan att de kan bidra till samhället, till skillnad från t. ex folk med downs syndrom eller något dylikt fel.

Nu råkar ju epitetet "ruttet äpple" stämma väldigt fint på just de pesroner som fått diagnosen psykopati (antisocial personlighetsstörning).

Tips på kvällskvisten: Testa att kommatera rätt alternativt dela upp en lång mening i flera meningar.
Citera
2010-11-13, 23:55
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rible12
laxusis, känns inte detta så mycket 2007 på något sätt, dumma saker gör alla i olika utsträckningar... Gå vidare och se framåt!

Ja, du har ju gjort en och annan dumhet själv, eller hur? Upplys oss, vad är din åsikt om Joel Ander och hans agerande?

Det skulle vara för jävla intressant att höra och jag tänker verkligen ta till mig ditt svar.
Citera
2011-01-07, 13:45
Bannlyst
Sitter horfittan fortfarande inne? Om inte vart finns han nu?
Citera
2011-01-17, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy830
Sitter horfittan fortfarande inne? Om inte vart finns han nu?

Undrar samma.
Citera
2011-01-17, 16:30
Bannlyst
Han måste hittas och stoppas. Den som inte tror att han kommer fortsätta är en idiot.
Citera
2011-01-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ad0lf-Hitler
Han måste hittas och stoppas. Den som inte tror att han kommer fortsätta är en idiot.
Han är hittad, stoppad och dömd och sitter med största sannolikhet inspärrad på något psykhotell.
Citera
2011-01-17, 16:34
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Han är hittad, stoppad och dömd och sitter med största sannolikhet inspärrad på något psykhotell.

...med det kända svenska svängdörrarna stadigt monterade i entren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in