Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgon
Nej jag påstår mig inte vara en låtsasfilosof. Däremot är ni naiva som automatiskt utgår från att varje psykopat gör onda saker hela tiden.
Du verkar inte förstått nånting. Får väl utveckla mitt resonemang då. En psykopat har total oförmåga att känna för nån annan än sig själv, så långt håller du med har jag förstått. Således är det bara psykopatens intressen som styr vad den gör, och alla psykopater är t.ex inte intresserade av att döda. Utefter hans intressen fungerar han som en kalkulator, allt omkring om honom relaterar han till sig själv och finner därutefter de effektivaste vägarna mot sina mål/intressen. Innebär den framkalkulerade vägen att han måste göra nåt ondskefullt så gör han det, innebär vägen inte nåt ondskefullt så gör han inte det. Sannolikheten att han gör nåt ondskefullt under hela sin livstid är 100 % såvida han inte, som jag skrev förut, är i vegetativt tillstånd sen födseln. Återigen din tes faller på sin egen orimlighet.
Om man skall tolka dina inlägg så är din definition av ondska sadism. Men den rätta definitionen är enkelt uttryckt; avsaknad av godhet.
Att du kallar oss naiva är ungefär som att en kommunist skulle kalla SD:s invandringspolitik naiv.