2009-08-24, 23:03
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Rätt konstigt egentligen, för en kurator har väl oftast inte ens den utbildningen som (borde) krävas för att kunna ställa sådana diagnoser?

Nej, de FÅR heller inte göra det!!!
Ändå förekommer det, "förståsigpåare" som talar om för barn o föräldrar att "så här o så här är det" o de går hem o tror att de fått en diagnos
För jävligt men inte helt ovanligt!
Citera
2009-08-24, 23:08
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brynja76
Tanken har faktiskt slagit mig att han gjort detta för att bli känd igen.. men det är ju sjukt det med.. så det spelar väl inte så stor roll i samanhaget..

Men du skojar va?

Han skojar. Det fanns ett barnprogram på 80-talet som handlade om en mongolid kille. Det hette "joelbitar".
Citera
2009-08-24, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Fast det där är rätt så intressant fenomen när bilder på brottslingar läcker ut - alla måste hela tiden kommentera om hur "ond" och "psyko" personen i fråga ser ut, när sanningen är att de flesta ser rätt alldagliga ut, till och med normala.

Jag vet i alla fall att jag har en massa bilder på mig själv där mitt ansiktsuttryck skulle kunna tolkas som "psyko" om jag skulle begå något hemskt brott.
Det är ju läskigt när de ser normala ut! Om de ändå såg konstiga ut på bara något litet sätt så är det ju mycket lättare att acceptera.
Citera
2009-08-24, 23:51
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis
Han härmar alltså Ed Gein när det kommer till att skriva brev till de som mist en nära och kär individ/katt/hund? Skulle han ge sig på människor tro?

Har hört att det börjar med djur.

Ja och det är kanske inte så svårt att klura ut då Ed Gein ihop med Charles Manson och Ted Bundy, är de tre mördarna som JA har ritat av och satt upp på väggen i sitt rum.

M a o kunde man starkt ana att han, om han gjorde något brottsligt, skulle komma att kopiera delar av deras beteende som mördare/seriemördare, då han säkert har läst in sig ordentligt på dessa tre herrar och deras MO.
Citera
2009-08-25, 00:12
Medlem
nackepas avatar
Vem vet egentligen när han började döda?
Citera
2009-08-25, 00:24
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Vad jag förstår är det väl något efter att han fyllde 17. I alla fall om man ska gå efter vad han har skrivit om sig själv, här. Jag tänker på inlägget där han pratar om hur snäll han har varit under alla år, men att han inte hade någonting för det. "No more Mr Nice Guy"-inlägget.
Citera
2009-08-25, 00:26
Bannlyst
Citat:
Vem vet egentligen om han är skyldig?

Tänkte tanken igår, tänk om det är någon sjuk människa (stalker) som känner Joel och visste att han inte skulle palla med ett förhör efter att den sjuke lagt massa villospår på nätet. Hackat hans dator och gömt det som inte J skulle se, i flera år. Kanske är nån utav dem som har "forskat" fram joel.

Ingen har väl heller sett han mörda?
Senast redigerad av RockUlla 2009-08-25 kl. 00:30.
Citera
2009-08-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockUlla
Vem vet egentligen om han är skyldig?

Tänkte tanken igår, tänk om det är någon sjuk människa (stalker) som känner Joel och visste att han inte skulle palla med ett förhör efter att den sjuke lagt massa villospår på nätet. Hackat hans dator och gömt det som inte J skulle se, i flera år. Kanske är nån utav dem som har "forskat" fram joel.

Ingen har väl heller sett han mörda?

Jag har tänkt tanken. Men det verkar vara så oerhört liten möjlighet att det skulle vara så. Jag menar hur stor är möjligheten?
Av allt att dömma av det han skrivit så är han precis så galen så att han skulle kunna göra det han är åtalad för och varför skulle någon försöka få fast honom? Det verkar så oerhört långsökt.
Citera
2009-08-25, 00:37
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Vad jag förstår är det väl något efter att han fyllde 17. I alla fall om man ska gå efter vad han har skrivit om sig själv, här. Jag tänker på inlägget där han pratar om hur snäll han har varit under alla år, men att han inte hade någonting för det. "No more Mr Nice Guy"-inlägget.

Okej! Visst kan det stämma men kan man lita på att han berättat allt? Eller kan han ha dödat tidigare? Begått fler och även värre brott än de som nu kommit i ljuset?
Citera
2009-08-25, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bangbongbang
Jag har tänkt tanken. Men det verkar vara så oerhört liten möjlighet att det skulle vara så. Jag menar hur stor är möjligheten?
Av allt att dömma av det han skrivit så är han precis så galen så att han skulle kunna göra det han är åtalad för och varför skulle någon försöka få fast honom? Det verkar så oerhört långsökt.
Nej visst, det skulle vara riktigt sjukt men absolut inte en omöjlighet.
Att kunna sätta sig in i ett fantasifoster så och få det att fungera så att inte J "tabbar" sig i polisförhör osv hade inte jag klarat av även om jag kände honom, men den tekniska biten alltså.

Fast vem fan orkar bryr sig om en skådespelare som är intresserad av "al bundy", eller vad han hette. Stalkers är väl mer intresserade av sociala människor.
Senast redigerad av RockUlla 2009-08-25 kl. 00:44.
Citera
2009-08-25, 00:48
Medlem
Men vad jag skulle vilja veta som jag inte riktigt tycker framkommit än är om han verkligen har använt fler användarnamn än bernado här på flashback?
Jag har hört på olika ställen om både det ena och det andra men vad finns det egentligen som tyder på det?
Nån som vet?
Citera
2009-08-25, 01:12
Bannlyst
Citat:
Okej! Visst kan det stämma men kan man lita på att han berättat allt? Eller kan han ha dödat tidigare? Begått fler och även värre brott än de som nu kommit i ljuset?
Nej, säker skall man nog inte vara.
Tyvärr så brukar den typen av människor ljuga och jag antar att han inte vill sitta i fängelse, precis som de flesta av oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in