2009-08-21, 19:21
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Intressant, katterna i Ryd, vet vi mer om detta fall? Är det hans vän eller JA som är skyldig?
En sak som är känd om Linköpingsmorden är att mördaren blev av med en liten del av lillfingret under attacken.
Någon som vet om Joel har ett skadat lillfinger?

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=495471
Citera
2009-08-21, 19:26
Medlem
epost72s avatar
En intressant sak med brevet är att göra en googling på en fras i brevet "for iväg som en raket"

Jag vet, det inga breaking news jag kommer med men iaf. men under ett par dagar har det varit förbjudet att sammankoppla Joel Ander med nicket Bernardo123.

Träff 1

Träff 3
Citera
2009-08-21, 19:36
Medlem
Mikkkas avatar
Vad är det exakt som är intressant med träff 3? Har jag missat något, eller var det inte roligare än så?

Citat:
Ursprungligen postat av epost72
En intressant sak med brevet är att göra en googling på en fras i brevet "for iväg som en raket"

Jag vet, det inga breaking news jag kommer med men iaf. men under ett par dagar har det varit förbjudet att sammankoppla Joel Ander med nicket Bernardo123.

Träff 1

Träff 3
Citera
2009-08-21, 19:42
Medlem
bratten88s avatar
Kanske dags att införa elektriska stolen i Sverige,många skulle verkligen behöva få ta del av den,tänker främst på sexualbrottslingar då som Anders Eklund och andra som ger sig på barn......vet inte hur man klassar brott mot djur.....
Citera
2009-08-21, 19:45
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Vad är det exakt som är intressant med träff 3? Har jag missat något, eller var det inte roligare än så?

Inte så mycket med träff tre bortsett från att det också handlar om en katt.

Träff ett däremot bevisar att om brevet publicerats tidigare så hade kanske hunden levt idag, hunden var väl bland de sista offren?

Jag är nyfiken på alla breven som skickats till offren just av denna anledning och dess stora betydelse i sammanhanget.
Citera
2009-08-21, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bratten88
Kanske dags att införa elektriska stolen i Sverige,många skulle verkligen behöva få ta del av den,tänker främst på sexualbrottslingar då som Anders Eklund och andra som ger sig på barn......vet inte hur man klassar brott mot djur.....
nej att dö vore för barmhärtigt för dessa typ av brott
Citera
2009-08-21, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Inte så mycket med träff tre bortsett från att det också handlar om en katt.

Träff ett däremot bevisar att om brevet publicerats tidigare så hade kanske hunden levt idag, hunden var väl bland de sista offren?

Jag är nyfiken på alla breven som skickats till offren just av denna anledning och dess stora betydelse i sammanhanget.

Är också lite inne på detta spår, fasen det var ju exakt ett år sedan han skrev kattmordet, om morden/dödandet av djur hade uppmärksammats mer hade tråden troligtvis startat någon/några månader tidigare. Men allt är tillfälligheter.
Citera
2009-08-21, 19:50
Medlem
DoctorWhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av contraption
Hursomhelst, det är en skev och dålig uppfostran som har gjort honom ond, inte Asperger. Tyvärr vanligt bland skilsmässobarn och barn till ensamstående. För lite uppmärksamhet och regler under uppväxten skapar monster.

Det finns inga som helst bevis på en dålig uppfostran skapar barn utan empati och behov av att skada andra.
Barn kan födas utan empati och det kan vara en hjärnskada som skapar personligheten.
Citera
2009-08-21, 19:51
Medlem
bratten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autophagia
Försöker du övertyga någon om att rättspsyk har svängdörrar?
Att det är enkelt att ta sig in i psykiatrin och sedan ut igen?
Du har naturligtvis genomgått Rättspsykiatrisk vård? Du mördade någon och 6 månader senare var du ute?
Tror du på tomten också?

Nä men du verkar ju göra det,hehe
Jag är nog lite psyksjuk innerst inne,hur kunde du veta det????

Rock On......
Citera
2009-08-21, 19:54
Medlem
Autophagias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratten88
Nä men du verkar ju göra det,hehe
Jag är nog lite psyksjuk innerst inne,hur kunde du veta det????

Rock On......

Självklart tror jag på tomten.
Och jag vill fortfarande veta om du tror att rättspsyk har svängdörrar.
Alla är störda, det handlar bara om olika grader på skalan.
Ta svaret via pm så vi slipper sabba tråden.
Citera
2009-08-21, 19:55
Medlem
bratten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
nej att dö vore för barmhärtigt för dessa typ av brott

Så sant,så sant.....
Citera
2009-08-21, 20:03
Medlem
Mikkkas avatar
Satt just och läste igenom hans alster igen och kom att tänka på detta.

Citat:
står polisen och brandkåren och undrar "Vem kan ha gjort något sånt här?", och där står jag mitt framför näsan på de korkade fascistjävlarna och betraktar allt. Lättare att komma undan än vad man tror, om man bara vet hur man ska låtsas vara för att smälta in), stuckit en kniv i ryggen på en katt för nöjes skull (ville veta hur det kändes, kändes rätt bra), dränkte en katt (kändes ännu bättre), försökte dränka en annan, smugglat narkotikaklassade preparat, hotat folk (hotade min mamma med kniv i andra ring när hon gjorde mig arg ), anlagt åtminstone tre bränder i tätbebyggda områden, eldat upp en padda (den får jag nog dubbla livstidstraff för, haha), stulit det jag vill ha, allt från böcker till pengar, skadat mina småsyskon (när de inte skötte sig), allvarligt vandaliserat områden, bilar och annat för nöjes skull, kört bil berusad och utan körkort, sexuellt utnyttjat folk m.m.

Detta kanske har diskuterats tidigare, men jag har för mig det skrivits om en däckad tjej på någon fest tidigare. Folk låter dock för mig som mer än EN tjej. Undrar hur många som på olika sätt blivit utsatt för denna individ egentligen.

Att han i flera inlägg påtalar idiotin med att skriva de värsta brott man gjort, tyder ju också på att grövre brott än djurplågeri har begåtts...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in