2009-08-17, 19:28
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Killen kommer få böter sen kommer han fortsätta med det han gör, tror knappast han slutar för att han fått böter..
Jag bor i Lerum och känner mig inte trygg så länge han är kvar här!

Så länge du inte är en katt eller i värsta fall en hund, är nog din känsla av otrygghet ganska obefogad.
Citera
2009-08-17, 19:29
Medlem
Plastpåses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Så länge du inte är en katt eller i värsta fall en hund, är nog din känsla av otrygghet ganska obefogad.

Sen kan ju killen börja sej trängd nu också. Då vet man fan aldrig vad som kan hända...
Citera
2009-08-17, 19:29
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Nån som vet vad det realistiska straffet kan bli?
Jag har svårt att tro att det blir annat än böter, tyvärr.

Någon som är mer juridiskt kunnig får gärna gissa.

Så här står det i lagen om djurplågeri:

Citat:
Om någon uppsåtligen eller av grov oaktsamhet,
genom misshandel, överansträngning eller vanvård
eller på annat sätt, otillbörligen utsätter djur för
lidande, dömes för djurplågeri till böter
eller fängelse i högst två år.

(Brottsbalken, 16 kap. 13 §)

Sedan vad domen blir från fall till fall är ju svårt att veta.

Med tanke på att just detta är ett exceptionellt hänsynslöst brott så kan man ju bara hoppas på att straffet blir så hårt som möjligt.
Citera
2009-08-17, 19:30
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund

Nej riktigt så enkelt är det inte.

Många seriemördare börjar med att ge sig på djur. Sen tar dom steget fullt ut och ger sig på människor också.

Det finns en uppsjö med exempel på detta.
Citera
2009-08-17, 19:33
Bannlyst
Ja man fattar ju att det bara är en tidsfråga innan han går på människor han har ju fan skrivit att han vill stycka kvinnor..
Sen tror jag inte han bara hade stått där om man råka gå förbi när han styckar en katt, klart som fan att han kan gå på en då
Citera
2009-08-17, 19:34
Medlem
Ingen som börjar tänka på dom där ukrainska ungarna som döda runt 20 pers ?
Fanns nån video om dom när dom slog ihjäl ett fyllo, stog att dom börja på katter sen gavs sig på människor, tex så skar dom ut ett foste rur en gravid kvinna :S
Citera
2009-08-17, 19:36
Medlem
nittonhundratals avatar
Är en av dem som varit med de här kvällarna och undersökt etc.
Är en av dem som förmedlat uppgifter till polisen, och ska man döma av vad polisen sa så är de väldigt glada för våra tips och kommer att använda sig av dem i deras tidigare nedlagda utredning. Det lät på honom som att de verkligen arbetar stenhårt nu, tack vare våra uppgifter.

I övrigt kan jag även meddela att Göteborgs-Tidningen förmodligen förbereder en större artikel om hela den här grejen. En reporter har varit i kontakt med mig och en annan här på FB.

Hoppas verkligen att vårat arbete leder till något. Om den misstänkte skulle vara GM, och dömas till exempelvis böter lär han åtminstone inte kunna fortsätta med dessa brutala dåd, utan att bli misstänkt igen. Inte i Lerum i alla fall..

Hoppas så klart att GM döms till mer än några dagslöner!
Citera
2009-08-17, 19:36
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Sen skulle det inte förvåna mig om han tog livet av sig.

Hoppas, hoppas.

Och hoppas DU läser det här, ******, trots att du inte är inloggad. Hoppas du lider, hoppas du inser att din familj lider, hoppas du inser att du är inget annat än en börda för precis alla. Det är ganska lätt att ta sitt liv, tänk på det.

Ja, jag har katt.
Citera
2009-08-17, 19:37
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Nej riktigt så enkelt är det inte.

Många seriemördare börjar med att ge sig på djur. Sen tar dom steget fullt ut och ger sig på människor också.

Det finns en uppsjö med exempel på detta.

Är medveten om att vissa massmördare har inlett med djurmord. Men jag betvivlar att vi kommer få se en seriemördare i Lerum de närmsta dagarna, veckorna eller åren.

Bara hoppas snubben får den vård han behöver.
Citera
2009-08-17, 19:38
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundratal
I övrigt kan jag även meddela att Göteborgs-Posten förmodligen förbereder en större artikel om hela den här grejen. En reporter har varit i kontakt med mig och en annan här på FB.

Mycket intressant upplysning.

Får bara hoppas att Flashback för en gångs skull kommer att framställas i god dager i den artikeln!
Citera
Bannlyst
På WIKI kan man se vilket ip-nummer han satt bakom när han satt och filade på artiklar om sina idoler.

Någon som har någon kul tjänst som pekar ut område osv baserat på ip-nummer?
Citera
Bannlyst
Eller så fattar han att han ska göra det mer seriöst och dödar utan att lägga ut liken..
han kanske fattar och gömmer liken istället och slutar skicka brev, jag har jävligt svårt att tro att den sjuka jäveln slutar för lite böter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in