2009-08-21, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Att GM skulle känna Mohammad och inte vara svårt psykiskt sjuk. Joel har dessutom uppfattats som något udda av sin omgivning.

Ja? Tänk på att det GW och polisen säger är knappast hugget i sten, de sitter och spekulerar vilt eftersom gärningsmannen gått fri i snart fem år.

Det jag vill ha sagt är att Joel mycket väl passar in som dubbelmördaren, jag kan inte se något som talar emot det. Är det han så förklarar det väldigt mycket varför polisen inte har hittat honom.

Visst, Joel har setts som udda, men är det någon som misstänkt honom för brott? Nej!

Jaja, jag tänkter inte diskuera detta mer! Ni får komma och be om ursäkt sedan när det visar sig att jag har rätt! (som vanligt)
Citera
2009-08-21, 17:43
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sträckt_Uggla
Så vitt jag vet, rättspsyk.

Jag skulle personligen inte röra kräket, men jag skulle knappast skvallra för polisen om jag fick se en lynchmob gå loss på honom.

En lynchmobb? Du skulle alltså "blunda" om han blev mördad? Djurmördaren förtjänar egentligen att själv dö? Eller?
Citera
2009-08-21, 17:45
Medlem
https://www.flashback.org/showthread.php?t=604222

Undrar hur långsint Badboy74 är? Han flippade ju ur när lerumspojken hotade honom.
Citera
2009-08-21, 17:45
Medlem
Sträckt_Ugglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
En lynchmobb? Du skulle alltså "blunda" om han blev mördad? Djurmördaren förtjänar egentligen att själv dö? Eller?

Ok, jag uttryckte mig slarvigt där.
Mord är att gå för långt.
Citera
2009-08-21, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
Han lämnade sin mössa på en väldigt passande gata

Yep, på samma gata som det bor en 30-årig Ander om man vill vara lite konspiratorisk.
Citera
2009-08-21, 17:46
Medlem
Autophagias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyBonds
Ja? Tänk på att det GW och polisen säger är knappast hugget i sten, de sitter och spekulerar vilt eftersom gärningsmannen gått fri i snart fem år.

Det jag vill ha sagt är att Joel mycket väl passar in som dubbelmördaren, jag kan inte se något som talar emot det. Är det han så förklarar det väldigt mycket varför polisen inte har hittat honom.

Visst, Joel har setts som udda, men är det någon som misstänkt honom för brott? Nej!

Jaja, jag tänkter inte diskuera detta mer! Ni får komma och be om ursäkt sedan när det visar sig att jag har rätt! (som vanligt)

Men Linköpingsmördaren verkar ju vara lite mindre.. hur ska jag säga... uppmärksamhetskrävande än Joel. Joel är ju en attentionwhore av gigantiska mått vilket ledde till att han åkte fast mer eller mindre. Linköpingsmördaren verkar kunna hålla brödluckan stängd. En tanke bara. NU kan vi sluta prata om det tycker jag.
Citera
2009-08-21, 17:57
Medlem
nackepas avatar
Fp
Senast redigerad av nackepa 2009-08-21 kl. 18:02. Anledning: Felpost
Citera
2009-08-21, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Autophagia
Men Linköpingsmördaren verkar ju vara lite mindre.. hur ska jag säga... uppmärksamhetskrävande än Joel. Joel är ju en attentionwhore av gigantiska mått vilket ledde till att han åkte fast mer eller mindre. Linköpingsmördaren verkar kunna hålla brödluckan stängd. En tanke bara. NU kan vi sluta prata om det tycker jag.

Läser ni inte vad jag skriver eller?

Joel har skrivit på Flashback att han begått så grova brott så att han inte kan berätta om dem, eftersom polisen då skulle lägga alla resurser som krävs för att spåra upp honom.
Citera
2009-08-21, 18:00
Medlem
Autophagias avatar
Citat:
Läser ni inte vad jag skriver eller?

Joel har skrivit på Flashback att han begått så grova brott så att han inte kan berätta om dem, eftersom polisen då skulle lägga alla resurser som krävs för att spåra upp honom.

Jo jag har läst allt du skrivit. Jag spekulerar bara. Och jag tänker att om Joel faktiskt mördat personerna i Linköping skulle han nog ha glappat om det eftersom han hela tiden söker bekräftelse på hur farlig och far out han är.
När han pratade om katten gav han ju så mycket info att han åkte fast.
Och det där om "grövre" brott kan ju betyda att han vill spela farligare än vad han egentligen är.
Citera
2009-08-21, 18:07
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autophagia
Jo jag har läst allt du skrivit. Jag spekulerar bara. Och jag tänker att om Joel faktiskt mördat personerna i Linköping skulle han nog ha glappat om det eftersom han hela tiden söker bekräftelse på hur farlig och far out han är.
När han pratade om katten gav han ju så mycket info att han åkte fast.
Och det där om "grövre" brott kan ju betyda att han vill spela farligare än vad han egentligen är.

Han kanske "ville" åka fast nu? Efter allt han kanske ytterligare har gjort?
Citera
2009-08-21, 18:11
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Varför är det så emot hypotesen att han kan vara dubbelmördaren? Jag börjar bli väldigt nyfiken på det!

Varför? Vad är du rädd för?
OK, det här är ett fritt forum och du får naturligtvis ägna dig åt denna teori om du så vill.
Jag har sagt mitt nu i frågan.
Citera
2009-08-21, 18:12
Medlem
Autophagias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Han kanske "ville" åka fast nu? Efter allt han kanske ytterligare har gjort?

Då borde han väl genast erkänna mordet i Linköping också?
Eller så kör han en Henry Lee Lucas och kommer med mer uppgifter allt efter som tiden går bara för att få ännu mer uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in