2009-08-17, 13:17
Bannlyst
Det fanns en karta med platserna där katterna och hunden hittats.
Ligger länken till den kvar någonstans?
Citera
2009-08-17, 13:19
Medlem
nittonhundratals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Det fanns en karta med platserna där katterna och hunden hittats.
Ligger länken till den kvar någonstans?

Det var jag som gjorde kartan. Var en av dem som höll på med "utredningen". Kan lägga upp den igen. Två minuter bara!
Citera
2009-08-17, 13:54
Medlem
Bara så ni vet få man inte vad jag vet kontakta varandra via pm om uppgifter, så efterfråga inte heller..

Har någon kontakt med polisen? Vad händer på den biten?
Citera
2009-08-17, 13:57
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Puff

Det var nån användare som skulle till Lerum idag och prata direkt med polisen om det som har framkommit under helgen.
H*n har dock inte hört av sig i tråden än.
Citera
2009-08-17, 13:57
Medlem
Plastpåses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Puff
Bara så ni vet få man inte vad jag vet kontakta varandra via pm om uppgifter, så efterfråga inte heller..

Jag läste att 2 användare åkte till lerumspolisen tidigare idag. Kommer inte ihåg deras nick, men de skulle komma in i tråden senare.
Citera
2009-08-17, 13:59
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpåse
Jag läste att 2 användare åkte till lerumspolisen tidigare idag. Kommer inte ihåg deras nick, men de skulle komma in i tråden senare.

Hur är stämningen i Lerum just nu förresten?
Något nytt som har hänt lokalt sedan igår som kan vara av intresse?
Citera
2009-08-17, 14:02
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
Bara om den fungerar direkt i firefox för jag orkar inte ladda hem massa mirc program och allt vad det heter

går det?

Här är en t.ex, http://chat.efnet.org
Men se till att inte outa dig, ty ip-nummer och sånt är lätt att få fram på irc. Syns när du kommer in i kanaler etc
Citera
2009-08-17, 14:09
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpåse

rosaeleena och kammmmaka.
Senast redigerad av Softis... 2009-08-17 kl. 14:12.
Citera
2009-08-17, 14:09
Medlem
cheeffs avatar
Ja man blir ju fan mörkrädd när man läser tråden. Del på grund av brottet och dels på grund av det finns så många idiotanvändare. Någon tyckte det var väldigt misstänktsamt när den utpekade började radera sina konton på olika ställen, har man inget att dölja så bör man inte vara rädd eller? Nä verkar man ju absolut inte behöva vara när man läser idiotinlägg som detta:
Citat:
Är det olagligt att på FB erbjuda pengar till den tappra själ som vågar sig ifrån tangentbordet och tar itu med problemet? Är det ett regelbrott? Isåfall gör jag det inte.
Sedan skrivs det ut adresser och skit.

Men måste fråga varför det blev så utspårat just här? Folk blir ihjälslagna både till höger och vänster men då kan folk diskutera normalt (oftast) och beter sej inte som småbarn. Tycker absolut att det är ett hemskt brott och ser mej själv som en djurvän men ska ju samtidigt inte sticka under stolen med att jag faktiskt är köttätare, visst inte samma sak att plåga och döda djur och äta kött men ni fattar kanske vad jag menar?

Ett tips förresten är att ta en titt här om varför man kanske ska vara försiktigare i just detta fall att outa någon: https://www.flashback.org/showthread.php?t=981425 och kanske även denna länk behövs för vissa: https://www.flashback.org/rules/

Tidningarna pratade om att vissa har fått ett brev och andra inte, är det någon som inte fått brev som har fått ett djur dödat eller vet man inte vad som hänt i dom fallena? "bara" bortsprugna?
Citera
2009-08-17, 14:17
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Tidningarna pratade om att vissa har fått ett brev och andra inte, är det någon som inte fått brev som har fått ett djur dödat eller vet man inte vad som hänt i dom fallena? "bara" bortsprugna?

Hunden som hittades på någon bro i närheten, ägarna till den fick inget brev eller något.
Lite konstigt att det bryter mot mönstret, då det förmodligen är samma GM?
Men det är ju förvisso också en hund, inte katt som alla mottagare av breven haft?
Citera
2009-08-17, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyBonds
Tänk på att jävlas med psykiskt störda kan ge effekter som man inte kan förutese. Tänk om ni driver honom till att mörda barn?

Det är inte riktigt hans grej att mörda barn, snarare tjejer
Citera
2009-08-17, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
Det är inte riktigt hans grej att mörda barn, snarare tjejer

Ok, så du tycker det vore okej? Lämna honom ifred för fan, inget ni gör kommer gör någonting bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in