Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Men det finns ju olika grader av djurplågeri. Och det som Joel har ägnat sig åt kan du väl knappast påstå tillhöra den mest vanligt förekommande typen av djurplågeri? I så fall tror jag du har uppfattat statistiken gravt fel.
Jag tror inte att det är jättevanligt med djurplågeri, men jag tror att det förekommer åtskilliga fall varje år där oskyldiga djur torteras ihjäl av idioter som tycker det är kul.
Te x har jag hört indikationer på att det ska bli vanligare att hetsa sina kamphundar på katter eller får (har läst om två fall hittills, men även hört berättats) eller att roa sig med att mata sina ormar med levande kattungar.. Eller arrangera tuufäktningar där tuppar hackar ihjäl varandra. Framförallt tror jag katter utsatta, då det finns lite "för många" av dem.
Jag är själv djurvän och har två helsköna innekatter, så jag tycker inte om det. Djur är så skyddslösa mot människor.
Dock håller jag med om att enstaka personer som begår en serie av likartade brott, som den här joel, är rätt ovanliga. Speciellt det här med breven.