Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-01-11, 09:19
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Allt är nytt från det här året.

edit: 2012 alltså.
Ladda ner UBCD och kör minnestestet och hd-test. Finns på http://www.ultimatebootcd.com/
Citera
2013-01-14, 11:22
Medlem
utan.att.stannas avatar
Använder ny ssd för operativ, en ny 1 tb för torrents och lagring och innan hade jag en gammal seagate 500 gb för torrents, som nu är urkopplad. Den har några dåliga sectorer- får se hur det går nu. Kopplades urr för 2 dagar sen.
Citera
2013-01-15, 15:47
Medlem
Win XP updates

Vill stänga av dator efter att hade laddat ned 3 gratisprogram. AVG, MS Sec Essentials...

Plötsligt ser... install 109 updates. Vänta vänta vänta...

Måste vänta nästan en timme tills dator bearbetade install updates.

Kan jag se redan före avstängning att så så många updates väntar ?

Gjorde jag något fel ?
Citera
2013-01-15, 16:02
Medlem
B329s avatar
Uppdateringar släpps, andra tisdagen i, varje månad, Amerikansk tid. Så på Onsdagen bör du kunna uppdatera via windowsuppdate. Kolla varje månad så slipper du få så många uppdateringar på en gång.
Citera
2013-01-15, 16:09
Medlem
EckiEckis avatar
En spekulation är att du haft någon mask/trojan som spärrat åtkomsten till uppdateringarna och att något av de program du installerade tog bort denna mask/trojan så din dator nu beter sig som folk igen.

(Ovanstående förutsätter dock att detta inte är en _nyinstallerad_ maskin, utan att det (som det låter på din beskrivning) är en befintlig maskin som varit i drift ett tag.)
Citera
2013-01-15, 16:29
Medlem
Tack Ecki,

ja, dator har varit i drift länge.

Kan man räkna fram att om program jag laddar ned har storlek ... viss Mbyte

tar viss tid ...antal minuter att installera updates ?

Var kan jag läsa mer just om det ?
Citera
2013-01-15, 16:33
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven1122

Nej, det kan man inte räkna ut. Men du kan nog iskallt räkna med "några timmar" i ditt fall.
Citera
2013-01-15, 19:14
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven1122
Tack Ecki,

ja, dator har varit i drift länge.

Var kan jag läsa mer just om det ?

Tyvärr har XP ett väldigt krångligt sätt att ladda ner och installera uppdateringar så nej, det går inte helt enkelt att bara dividera nedladdningsmängd med nedladdningshastigheten. W7 och W8 är lite bättre på den punkten men fortfarande är det onödigt krångligt och tidsödande att tanka och installera uppdateringar. Där skulle Microsoft gärna få sno lite idéer från Debian-baserade Linuxsystem eller Fedora/Redhats delta-RPM.
Citera
2013-02-08, 00:40
Medlem
POMJUP53s avatar
Ominstallera windows och sedan SKIPPA updates HELT.

Det är så att jag fick bukt med ett fläktproblem genom att ominstallera windows på min dator. Nu efter att datorn har gjort ett gäng automatiska uppdateringar kom problemet tillbaks vilket är segare än segast.

Jag undrar om man kan installera om igen och skippa alla dessa windows-updates som kommer stup i kvarten eller är dom mycket nödvändiga? Jag som användare märker aldrig nån skillnad efter uppdateringarna.

Det viktiga är väl bara att uppdatera tex flashen osv.

Så kan man leva utan alla dessa tarvliga updates som jag aldrig märket nåt av ändå? Och isf hur stänger man av dem?

Cheers!
Senast redigerad av POMJUP53 2013-02-08 kl. 01:05.
Citera
2013-02-08, 03:26
Medlem
NeXTSTEPs avatar
Visst kan du stänga av automatiska uppdateringar. Gå till Start och sök på update, välj sedan Windows Update. I menyn till vänster väljer du Ändra inställningar och kan i droplisten välja att aldrig leta efter nya uppdateringar.

Med det sagt så är uppdateringarna faktiskt bra att köra, kanske kan du googla lite för att ta reda på vilka uppdateringar som orsakar problemet och välja att dölja dessa i Windows Update?
Citera
2013-02-08, 13:20
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeXTSTEP
Visst kan du stänga av automatiska uppdateringar. Gå till Start och sök på update, välj sedan Windows Update. I menyn till vänster väljer du Ändra inställningar och kan i droplisten välja att aldrig leta efter nya uppdateringar.

Med det sagt så är uppdateringarna faktiskt bra att köra, kanske kan du googla lite för att ta reda på vilka uppdateringar som orsakar problemet och välja att dölja dessa i Windows Update?

En annan sak som är skön är att CPU-usage har gått ned markant sen ominstallationen, även temperaturerna ligger betydligt lägre. Innan ominstallationen låg Core0-Core3 på ca 70-80c konstant, nu ligger dom på 55-65c.

Vill fortfarande veta -Varför?
Citera
2013-02-09, 15:08
Medlem
Windows Update 2 dagar - WTF?!

Hjälp mig! Jag skulle stänga av min laptop och då kommer det fram en text "Windows Update: Datorn startas om om 2 dagar så att installationen av viktiga uppdateringar kan slutföras".
Jag kan varken stänga av den eller klicka på "Uppdatera och starta om". Betyder detta att jag alltså måste VÄNTA i 2 dagar för att kunna använda datorn?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in