Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-22, 16:44
Medlem
Gorillabass avatar
Återkommande Updatering från Windows Update?

Exakt samma uppdatering återkommer konstant. Blivit installerad säkert 20 ggr och kommer tillbaka konstant.

Säkerhetsuppdatering för distribuerbart paket för Microsoft Visual C++ 2008 Service Pack 1 (KB2538243)

Vad kan vara fel då denna återkommer hela tiden?
Citera
2011-06-22, 16:53
Medlem
revodnebs avatar
Om installationen misslyckas dyker den upp igen. Titta i historiken om det står failed.
Citera
2011-06-22, 16:56
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om installationen misslyckas dyker den upp igen. Titta i historiken om det står failed.

Står på varenda en av dess ( säkert 20 installationerna ) lyckades/slutfördes. Trots det återkommer den snabbare än ljusets hastighet.
Citera
2011-06-22, 17:28
Medlem
revodnebs avatar
Ta bort installationen med "Lägg till/ta bort program" och kör in den igen. Alternativt reparera om det går.

Edit:
Verkar vara fler med det problemet, kolla där:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_update/unable-to-install-security-update-for-ms-visual-c/b4708430-9b22-4f78-8105-4d91e73777a9
Citera
2011-06-22, 17:33
Medlem
Har du den installerad så gå in på uppdateringar och sen till den specifika uppdateringen och dölj den. Då kommer den inte upp mer
Citera
2011-06-22, 18:36
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ta bort installationen med "Lägg till/ta bort program" och kör in den igen. Alternativt reparera om det går.

Edit:
Verkar vara fler med det problemet, kolla där:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_update/unable-to-install-security-update-for-ms-visual-c/b4708430-9b22-4f78-8105-4d91e73777a9

Hoppla, fler som klagar så alltså är det inte fel på datorn och dess konfiguration mao.
Får ta ett stund att lä'sa och se vad som kan göras.

Citat:
Ursprungligen postat av deathdevil
Har du den installerad så gå in på uppdateringar och sen till den specifika uppdateringen och dölj den. Då kommer den inte upp mer

Blir att dölja den alternativt formatera och se fall det avhjälper.
Citera
2011-07-02, 14:52
Bannlyst
Problem med Windows Update

När jag ska uppdatera en viktig uppdatering så fastnar den på 50% och sedan så händer ingenting och sedan så stängs datorn av (detta sker efter en stund då datorn har laddat ett tag). Så varför funkar inte det ?

tacksam för svar!
Citera
2011-07-02, 14:55
Medlem
Windows 7 och dess nya servicepacksuppdatering?
Min dator fastnade på 30%, sen verkade det som om den bara dog, sen vaknade den och fortsatte tills den var klar.
Citera
2011-07-02, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Windows 7 och dess nya servicepacksuppdatering?
Min dator fastnade på 30%, sen verkade det som om den bara dog, sen vaknade den och fortsatte tills den var klar.

Nej det är en annan viktig uppdatering som handlar om säkerhet till .Net Framework 4.. Var en sväng till västerås så uppdateringen höll på sen såg dog datorn och den startade inte av sig själv. Så kollade i windows uppdate om den var installerad, men icke...
Citera
2011-07-09, 15:50
Medlem
rojass avatar
Behöver hjälp med windows update

Ska åka bort snart(2 dagar) och hade tänkt att formatera om datorn,men vill ladda hem SP2 (har vista 32 homepremium).Problemet verakra vara att windows update inte visar alla uppdateringar som finns tillgängliga utan visar några åt gången(de krävs alltså några dagars mellanrum mellan updateringarna innan windows visar att det finns nya,även fast de redan är släppta),så hur kan man ladda ner utan alla uppdateringar som finns till vista utan att behöva att windows update ska hitta de åt dig?
Citera
2011-07-09, 20:24
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Ska åka bort snart(2 dagar) och hade tänkt att formatera om datorn,men vill ladda hem SP2 (har vista 32 homepremium).Problemet verakra vara att windows update inte visar alla uppdateringar som finns tillgängliga utan visar några åt gången(de krävs alltså några dagars mellanrum mellan updateringarna innan windows visar att det finns nya,även fast de redan är släppta),så hur kan man ladda ner utan alla uppdateringar som finns till vista utan att behöva att windows update ska hitta de åt dig?
http://www.softwarepatch.com/windows/index.html
Citera
2011-07-14, 09:35
Medlem
Windows ville installera lite uppdateringar igår när jag skulle stänga av datorn. Det brukar den ju vilja då och då, så jag stängde av skärmen och tänkte att datorn som vanligt skulle stänga av sig när den var klar. Men nu när jag vaknade imorse så står den fortfarande på "Stäng inte av datorn. Installerar uppdatering 1 av 5" eller vad det står...

Vad ska jag göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in